Navigatie werkt niet

NilsWaijerink

Nieuw lid
Dag allemaal,

Sinds dit weekend in het bezit van een prachtige octavia uit het jaar 2021. Het infotainmentsysteem werkt mooi! Echter de navigatie van Skoda zelf werkt nog niet. Hij blijft maar laden. Via Autolink kan ik wel Googlemaps of Waze aansturen, maar niet de reguliere navigatie van de Skoda zelf.

Volgens mij heeft de auto een E-sim maar ik heb hier (nog) geen abonnement bij. Hij kan ook op de wifi aangesloten worden via een hotspot op de telefoon. Dit heeft geen enkel effect. Hij blijft laden ook met WiFi.

Ik heb ondertussen een Skoda account aangemaakt en ben hierop ook ingelogd op de auto. Ook enkele updates doorgevoerd die klaar stonden.

Wat gaat hier mis en wat zou ik evt. Moeten doen?

Hoor graag en alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Nils

jesse_s93

Forumguru
@NilsWaijerink is het een ingevoerde auto? Er zijn namelijk Octavia's geleverd in het buitenland met het uiterlijk van het columbus systeem, maar dat is een feite een Bolero. Die heeft ook een 10 inch scherm, maar daarop kan navigatie achteraf geactiveerd worden. Heb je hiervoor toevallig een optie in de shop?

Wat ook zou kunnen is dat een vorige eigenaar een software update heeft gedaan van het systeem en dat heeft gedaan van een te oude versie. Als er een te oude software was geïnstalleerd moest de update gedaan worden en daarna de SWAP code voor navigatie weer geactiveerd worden.

hemi24

Forumguru
Ik zou beginnen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van de hele unit, voor zover je dit nog niet hebt gedaan

Bovenaan Onderaan