navigatie

Siegi

Nieuw lid
Mijn navigatie sd cart upgraden wie kan mij helpen hoe ik dat doe.. Het betreft een Fabia 3 combi met Amundsen bj.2018

hemi24

Forumguru
Laatst bewerkt:

Fabia 123

Forumguru
En als je naar een Skoda dealer gaat met de SD kaart en 25 Eurotjes. Dan heb je de volgende dag ook de nieuwste versie op de SD kaart staan.

hemi24

Forumguru
Nou ja, “nieuwste”..?!?

Die krijg je vast niet via de Skoda-dealer; dan kun je beter via de VW- of Seat-balie..!

Fabia 123

Forumguru
Dat is helaas zo, de Skoda versie van de dealer is dezelfde die je via de skoda website zelf kan downloaden. Maar de Skoda versie loopt wel achter bij Seat en VW.

Is het zelf updaten gelukt? Het volgen van de handleiding tot op de komma levert helaas de volgende fout op hier. Originele SD-kaart zit in slot 1. De SD-kaart met daarop de update bestanden zit in slot 2.

3B1F3F68-584C-41E7-9B7A-84BF345E4031.jpeg

Okki

Donateur
Updaten van de files doe door de nieuwe bestanden via de pc op het bestaande kaartje te zetten...

Originele SD plus nieuwe SD met update bestanden beide erin stoppen gaat niet werken...

Ja dat eerste had ik al geprobeerd maar ik heb op de een of andere manier geen toegang tot de originele Skoda SD-kaart. Die is beveiligd. Trucje van Skoda om zo te zorgen voor wat extra inkomsten omdat men dan naar de dealer moet?

Het leven kan soms zo gemakkelijk zijn....hahaha.

Op de SD kaart staat al een folder met de naam "maps". De bestanden die ik gedownload heb, staan ook in een folder met de naam "maps". Vervang ik de bestanden op de SD kaart gewoon als hij in mijn laptop zit of moet ik de nieuwe bestanden een andere naam geven?

• Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Oude map verwijderen (of op je computer opslaan als back-up) en dan de nieuwe op de SD-kaart zetten.

Gelukt! Weken naar een oplossing gezocht

Ik vraag me wel af waarom er dan een optie “update navigatie (USB/SD)” in het onderdeel “versie informatie” van de navigatie instellingen zit…..?

EdK

Forumguru
Ehhh, ook dat staat in de manual / update site volgens mij.
Met USB kun je de logo's van de DAB/FM radiozenders updaten ...
Zelf nog nooit gedaan omdat de logo's van de zenders die ik luister er allen in staan.
En dat die update niet gewoon met een kaart update mee gepakt kan worden is me ook raadsel.
Weet wel dat in de kaartupdate soms een update in verwerkt zit voor de GPS...
Dit 1 of 2 keer voorbij zien komen nadat ik nieuw kaart materiaal op SD kaart had gezet.

En tsja verder vraag ik me niet teveel af, logica snappen van VAG geeft teveel hoofdpijn

Is er in de Amundsen navigatie ook de zgn “afslag-pijlen “ te zien ?? Ik zie hier nl geen richtingspijlen of rijstroken zoals bijv waze dat wel doet. Ik het navigatieversie 22.1

Hallo, ik heb een MIB3 en zie wel een kleine pijl op mijn dashbord maar niet op het navigatiescherm, of zelfs een rijstrook

Laatst bewerkt door een moderator:
Boekje inderdaad gelezen, maar er staat niet in wat ik bedoel en niet zie op het scherm. Wat ik zoek zijn de rijstrook overzichten als je bijv. Op de snelweg ergens moet afslaan en niet een pijltje dat ik na 34 km rechts aan moet houden.. Als je waze gebruikt, begrijp je wat ik bedoel.

Bijlagen

• E777D634-0A66-4AD9-8F1B-2793D09FA772.png
    E777D634-0A66-4AD9-8F1B-2793D09FA772.png
    1 MB · Weergaven: 21
Bovenaan Onderaan