Navigatieconsole Skoda Octavia

Beste forumleden,

Ik ben een oplossing aan het zoeken om mijn tomtom v3 van een vaste houder/lader te voorzien. Ik had bedacht dat ik hem niet voor de ventielatierooster wil hebben, staat niet netjes en is niet handig in de zomer als je de airco op je neus wilt laten waaien.

Ik dacht eraan om een telefoonconsole te zoeken om rechts naast de ventilatieroosters vast te zetten (zie foto). Heeft iemand hier ervaring mee?

Misschien kan iemand me ook vertellen waar de spullen te koop zijn. De active holder heb ik overal wel gezien (vooral lelijke exemplaren...) maar het gaat mij vooral om de montage en evt. zo'n mooie lederen console.

Tips???

Groeten,

Pascal.

Bijlagen

• voorbeeldconsole.JPG
    voorbeeldconsole.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 71

Mick

Actief lid
Leuk, maar niet zo handig lijkt me. Je moet dan telkens omlaag kijken tijdens het rijden, en dat lijkt me niet zo veilig. Laat staan het bedienen ervan.
Ik heb zelf een Navigon 8110, gewoon voor het ventilatierooster zitten. Lekker goed te bedienen, en erg goed af te lezen..
En ach, dan maar iets minder koude lucht.
Ook een Brodit houder trouwens.

Gr. Mick

herbiek

Senior Member
Leuk, maar niet zo handig lijkt me. Je moet dan telkens omlaag kijken tijdens het rijden, en dat lijkt me niet zo veilig. Laat staan het bediennen ervan.
Ik heb zelf een Navigon 8110, gewoon voor het ventilatierooster zitten. Lekker goed te bedienen, en erg goed af te lezen..
En ach, dan maar iets minder koude lucht.
Ook een Brodit houder trouwens.

Gr. Mick

Hoe bevalt die Navigon? Ik heb er zelf ook 1 besteld en ben benieuwd naar je ervaring. Past de 8110 eventueel in onder het klepje op het dashboard of is die daar weer te groot voor?

De houder voor de octavia onder aan het dashboard, beviel mij trouwens niet goed.

Ik had er last van als ik rest voorin zat. Heb nu gewoon een zuignapje aan de voorruit. Niet zo mooi, maar ach het werkt.

Rallye

Forumguru
Leuk, maar niet zo handig lijkt me. Je moet dan telkens omlaag kijken tijdens het rijden, en dat lijkt me niet zo veilig. Laat staan het bediennen ervan.

Bovendien zou het hele geval inclusief navi wel eens vreselijk in de weg kunnen zitten als je je dashboardkastje open wil doen, of voor een passagier. Daarnaast komt de navi dan wel erg ver in de auto te zitten en zal hij er langer over doen om satellieten te vinden. Ik kan dat laatste bij mij al merken nu de TomTom niet meer op de voorruit zit, maar voor het ventilatierooster.

Ik heb overigens, ondanks de plaatsing van de TomTom nog geen last gehad van een minder werkende airco. Dat zou ik overigens liever hebben dan de hierboven genoemde nadelen van een lage plaatsing van de TomTom.

Mick

Actief lid
Hoe bevalt die Navigon? Ik heb er zelf ook 1 besteld en ben benieuwd naar je ervaring. Past de 8110 eventueel in onder het klepje op het dashboard of is die daar weer te groot voor?

De 8110 bevalt mij uitstekend. Het krijgen van een sat.fix duurt langer dan bij TomTom, maar dat mag de pret niet drukken. Grafisch is het erg mooi.
Na 5 jaar ben ik overgestapt van TT naar Navigon, mede door de gratis updates gedurende de eerste 2 jaar, en de functionaliteit van de Navigon. Kijk eens op Jouwnav.nl voor meer info. Ik denk niet dat hij gaat passen in het klepje dat jij bedoeld. Hij is vrij groot namelijk.
De onderstaande houder is top. Heerlijk stevig vast en goed binnen handbereik.

http://www.brodit.com/images/277021.jpg

Bovenaan Onderaan