Navigatiesysteem "Cruise"

genesis

Nieuw lid
Navigatiesysteem \"Cruise\"

Wie heeft er ervaring met het Navigatiesysteem "Cruise" welk je nu in een nieuwe Octavia II kunt laten plaatsen? Wat voor een OEM is het? En met welk systeem is het vergelijkbaar?

Skody

Actief lid
Re: Navigatiesysteem \"Cruise\"

Heb zelf het navigatiesysteem Cruise af fabriek laten inbouwen. Is een systeem met pijltjes, corridorgeheugen, TMC en TP. Met TMC kan het systeem automatisch om de file's heen navigeren als je dit wilt. Waarschuwt tevens voor politiecontrole via TMC en beginnende verkeershinder. Is hetzelfde systeem als van Volkswagen, namelijk RNS-300 (Blaupunktsysteem). Ik heb zelf de navigatie CD BENELUX + Main Roads Europe van Teleatlas aangeschaft en (ivm vakantie) de CD Italië + main roads Europe. Je hebt diverse soorten CD's, maar je moet de E versie hebben van Teleatlas. In Nederland de Italië CD erin en je navigeert in Italië tot op huisnummernivo. Met de Benelux CD idem binnen de Benelux. Het systeem werkt gewoon erg goed, maar je moet er erg in houden dat wanneer je de navigatie CD in je CD speler laat zitten, je geen muziek CD tegelijk kan spelen. Ik heb dit opgelost door aan de CD-wisselaar uitgang op de Cruise een MP3-interface (Solisto) te hangen. Deze is klein en kan je in je dashboard laten inbouwen. USB-stick erin (tot 1 gigabyte) en je hebt muziek voor uuuuuren... Je kan zo muziek luisteren en navigeren tegelijk ! Ik had eerst TomTom, maar mis het niet echt dat ik geen plattegrond meer zie. Ook in de Cruise kan je routes inprogrammeren. Als je een maxidot display hebt krijg je je navigatie-informatie ook keurig in je maxidot gepresenteerd. Je GPS ontvanger zit ingebouwd in de voet van een speciale dakantenne. De radio-ontvangst is goed en het systeem werkt gebruiksvriendelijk. Ik hoop dat dit voldoende info is waar je wat mee kan. Succes ermee!

genesis

Nieuw lid

Hartelijk bedankt. Zo kom ik eindelijk verder. Heb nog 2 vragen daarover:
1) Heb nu een MS4100 in mijn huidige auto. Kan ik de CD's van dit systeem ook in de "Cruise" gebruiken?
2) Ken jij/iemand ook de "Nexus"? Welke Blaupunkt is dat?

De nexus is in feite de MFD-2 van Blaupunkt.
groot scherm en werkt ook wel goed soms eigenwijs qua route.
maar daar valt mee te leven.

higgy

Forumguru

Kleine correctie:
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skody</font><hr />
Ik heb dit opgelost door aan de CD-wisselaar uitgang op de Cruise

[/ QUOTE ]
moet INgang zijn.

higgy

Forumguru

En nee, de cd's van de MS4100 zijn def. NIET te gebruiken in de Cruise.

Jpoers

Lid

Jah higgy zo kom ik ook snel aan 1213 posts!

grin.gif
grin.gif

Octavia_II

Actief lid

Hoezo 1215, hij staat toch echt op 1216!
722.gif

(probeer m'n post counter ook alleen maar op te hogen
blush.gif
)

Skody

Actief lid

Lekker interessant en belangrijk... 'T is trouwens maar hoe je het bekijkt en vanuit welk apparaat geredeneerd.. CD-wisselaar INgang of UITgang... Het is een uitgang naar de CD-interface en een ingang voor de CD-interface.. Zo weer een post erbij
24.gif

Bovenaan Onderaan