Navigatiesysteem in de Skoda Superb Combi Greenline Businessline

bverp

Lid
Ik heb een vraagje over de Skoda Superb Combi Greenline Businessline. Standaard zit hier een Amundsen navigatiesysteem in. Is het mogelijk om deze met bijbetaling te vervangen door een Columbus navigatiesysteem?

Op de prijslijst staat het Amundsen systeem voor €1005,- en het Columbus systeem voor €1895,-. Is het dan te kort door de bocht door te zeggen dat je voor €890,- het Columbus systeem kan laten plaatsen?

Ander vraagje. Weet iemand of het Amundsen systeem dat nu geleverd wordt het RNS310 of RNS315 systeem van Volkswagen is?

Thanks,

Ben

Falcon

Donateur
Mijn collega die heeft ook zoiets gedaan met zijn O2 Combi Greenline. Dus ja even vragen bij de dealer. En ja Amundsen is de RNS315, Columbus de RNS510 van VW.

hemi24

Forumguru
Vooralsnog weet ik niet beter dat de Amundsen de evenbroer is van de RNS310 en niet de RNS315. Een klein verschil, maar toch... ;)

bverp

Lid
Nou dat gaat hem dus niet worden. Om de Amundsen in de Skoda Superb Combi Ambition Greenline Businessline te vervangen door het Columbus systeem moet €1595,- bijbetaald worden bij de dealer in 's-Hertogenbosch.

Neptukker

Forumguru
Waarschijnlijk is het erg kostbaar om die vrouw in te bouwen die zegt wanneer je links moet. ;)
Als de auto privé is dan zou je de wagen met Admunsen kunnen laten leveren , deze particulier verkopen en een Columbus aanschaffen en aansluiten om de aanwezige antennes e.d.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Bericht verplaatst naar Car audio, video, navigatie en andere gadgets. Reden is dat jouw vraag gaat over navigatie.[/MODERATORBREAK]

genemar

Nieuw lid
Ik heb op mijn Skoda Superb Combi Ambition Businessline de navigatie laten upgraden naar de Columbus met inruil van de amundsen moest ik hiervoor 1300 euro bijbetalen. Later las ik op verschillende sites dat een losse Columbus bij een niet Skoda dealer al voor 1400 euro wordt aangeboden. Ik weet niet of je het gewoon een kwestie is van stekkers verwisselen en rijden maar, maar als dat zo is kun je inderdaad beter de auto afnemen met de standaard navi en deze dan voor een paar honder euro verkopen.

Falcon

Donateur
Misschien is het handig om eens over een ander merk na te denken. Zoals bijvoorbeeld Pioneer, Kenwood, JVC of Zenec. Hierover staan een aantal topics hier op het forum

bverp

Lid
Bij ons op het werk is het leasen van het Columbus navigatiesysteem niet meer toegestaan. Alleen het Amundsen systeem mag besteld worden. Maar dan wel in combinatie met een alarm, eenwegschroeven en gravering.

hemi24

Forumguru
Bij ons op het werk is het leasen van het Columbus navigatiesysteem niet meer toegestaan. Alleen het Amundsen systeem mag besteld worden. Maar dan wel in combinatie met een alarm, eenwegschroeven en gravering.

Struisvogelpolitiek...

Ik heb een Superb besteld, Ambition Businessline met als extra een Columbus.
Ik moest hier € 1000,00 voor bijbetalen.
Beetje raar, maar in eerste instantie was dat de volle € 1800,00 uit de prijslijst. (of iets dergelijks)
Nu maar hopen dat ik de enige eigenaar blijf van deze radio :)

Nu maar hopen dat ik de enige eigenaar blijf van deze radio :)
Dat hoopte ik ook, die hoop was na 13 dagen al voorbij: http://www.skodaforum.nl/board/show...al-bescherming&p=225123&viewfull=1#post225123

Ik vertrouwde op het alarm (niet afgegaan) en ik zou in april de Navi Lock laten plaatsen. Helaas kwamen ze al eerder. Resultaat: Beschadigd interieur, buitenkant auto beschadigd, deur ingedeukt bij raam en lak beschadigd. Zijkant moet worden overgespoten en delen interieur vervangen. Na 13 dagen is het gevoel van een nieuwe auto compleet weg en de lol er flink vanaf.

Weet dus waar je aan begint...

Daan

Nieuw lid
Ik heb en vraag over de skoda superb

Zit er in een skoda superb standaard navigatie?

Graag je reactie

andrehj

Forumguru
Be more specific:
- Nieuw of tweedehands? (Als tweedehands, welk bouwjaar? Als nieuw, waarom zoek je dat niet even op op Skoda.nl?)
- Origineel NL auto, of geimporteerd?
- Welke uitvoering?

Bovenaan Onderaan