Navigatiesysteem of niet?

goldbach

Nieuw lid
We hebben sinds 2 dagen een skoda fabia combi. Echter we komen er niet achter hoe het navigatiesysteem werkt. Er zit een opening voor een sd kaart maar zonder kaart. Help aangezien we binnenkort naar Frankrijk gaan en we toch echt wel een navigatie willen.
Alvast dank
 

EdK

Forumguru
Zou wel fijn zijn als we weten welke Fabia je hebt
Een Fabia 4 heb je in iedergeval niet want die heeft geen SD slot meer !!
Is het de Fabia 3 dan zal er dus echt een kaart in het SD slot moeten zitten om je Nav te laten werken !
Zit deze er niet in dan zou ik even terug gaan naar degene die je de wagen heeft verkocht ! Die heeft namelijk je iets vergeten te geven !!
Juist de SD kaart !!
Maar een foto plaatsen van je Nav unit zal een ieder hier duidelijker maken welke unit er in je Fabia zit !

Ojah en bezoek nog even het topic meet en greet , vele actieve leden hier stellen het namelijk zeer op prijs als je je even voorstelt !!
Word gezien als een fatsoensnorm !
 

Rallye

Forumguru
Een Fabia Combi is volgens mij een III, geen IV - daarvan is er volgens mij geen Combi (helaas). Van welk bouwjaar is je Fabia? Eventueel kun je je eigen bericht rapporteren en aangeven dat je het verplaatst wil hebben naar het Fabia III deel van het forum.

Een opening voor een SD-kaart klinkt als een Amundsen, MIB2. Als ik het mij goed herinner heeft die twee SD-slots, waarvan er één verborgen is achter het dashboardkastje. Gezien het feit dat jij helemaal geen navigatie lijkt te hebben zal er in dat verborgen SD-slot geen kaart zitten. Krijg je overigens een foutmelding als je voor navigatie kiest? Zo'n SD-kaartje kun je denk ik het snelst bij de dealer bestellen.

Wat ook nog zou kunnen is dat je een Bolero hebt in plaats van een Amundsen. Grote verschil tussen beide is dat de Bolero geen navigatie-afdeling heeft..... Wat de vraag oproept of de auto voorzien is van (eventueel nog te activeren) Smartlink (Apple CarPlay en Android Auto). Met dat laatste zou je dan kunnen navigeren als je je telefoon bedraad aansluit.
 

Antera

Donateur
Zit er wel navi op?

Doe even het volgende. Houd je menuknop 6sec vast en klik dan op software en stuur foto's van wat er dan zichtbaar is. Scroll ook een stukje naar beneden om te laten zien wat daar staat

Is de unit zichtebaar? Met 1sd kaart houder is het zo ie zo een unit zonder navi, heb je 2 sd kaarten dan is de originele navikaart foetsie en zal je een nieuwe moeten kopen of ik moet hem vrijgeven zodat je elke merk sd kaart kan gebruiken

Kan ook de nieuwste nav leveren.
 

EdK

Forumguru
Met 1sd kaart houder is het zo ie zo een unit zonder navi, heb je 2 sd kaarten dan is de originele navikaart foetsie
Pas op hiermee !
In mijn Fab 3 was er maar 1 SD slot zichtbaar de ander zat er wel in maar werd afgedekt door het handschoenkastje en heb ik een gat voor geboord zodat hij wel zichtbaar was en dus te gebruiken !
 

goldbach

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties en excuses voor het niet voorstellen. Wist niet dat dit gebruikelijk is. We hebben deze auto sinds 2 dagen via een leasemaatschappij. De leasemaatschappij stuurt ons naar de dealer waar we hem gehaald hebben en die zegt kaart zit er niet bij. Doe maar via telefoon?? We zijn al wat ouder en hier niet zo handig mee. Er zit 1 kaartopening bij de display. Eerste toelatingsdatum is begin januari 2022. Ik zal straks kijken in het handschoenvakje of daar nog iets zit maar de kaart die er bij de display, begrijp ik, zou moeten zitten zit er niet.

Ik zal de menuknop vasthouden en foto's maken.
Alvast bedankt, fijne dag!
 

hemi24

Forumguru
Er zit 1 kaartopening bij de display. Eerste toelatingsdatum is begin januari 2022.

Dan heb je vrijwel zeker een Swing of Bolero unit in de auto zitten en heb je GEEN navigatiesysteem…

Bekijk recente foto's.jpeg.png

SD-kaart op de unit zelf betekend dat je géén unit in het dashboardkastje hebt en dus ook geen navigatie (in het geval van een Fabia 3 combi)…

Je garage heeft gelijk, je zult moeten navigeren via je mobiele telefoon.
Als je via AndroidAuto en/of Apple CarPlay verbinding kunt maken, is dat de enige manier.
 

goldbach

Nieuw lid
Inderdaad niets in het dashboardkastje. De foto in het instructieboekje geeft aan dat we inderdaad de Swing hebben. Dus zullen via de telefoon gaan werken. Heb Androidauto op de telefoon. Nu nog even uitvogelen hoe alles precies werkt. Maar dat gaat wel lukken.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en de snelle reacties.
 

EdK

Forumguru
Tsja of de Swing eruit halen en er een zenec unit inzetten.
Heb je ineens carkit / navigatie etc
 

Slider

Forumguru
Heb Androidauto op de telefoon. Nu nog even uitvogelen hoe alles precies werkt. Maar dat gaat wel lukken.
Dit werkt net zo goed en vaak zelfs beter dan ingebouwde navi :giggle:
Via AA heb je ook Google Maps met verkeers info bv.
Sluit via een usb kabel gewoon je telefoon aan op de usb poort van de auto en druk op die APP knop. Telefoon moet het vanzelf zien en aan zetten.

Moet wel een echte usb kabel zijn met 4 aders. sommige kabels zijn puur voor opladen alleen en missen de data aders. Dan werkt het alsnog niet.
 

Rallye

Forumguru
Heb je wel de Smartlink optie?

Zie
.
Voorbeeld is een Apple telefoon, maar AA werkt net zo. Radio is in het filmpje een Bolero, geen Swing.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan