Navigatiesysteem

racingweirdo

Nieuw lid
Hallo.

Ik heb vandaag een gloednieuwe octavia combi 1.4 besteld en die over 5 weken word geleverd.

Nu vertelde een bevriende skoda monteur mij dat de elegance versie standaard word geleverd met een multifunctioneel schermpje, en dat deze geschikt is voor navigatie.

Volgens hem is het een kwestie van aanpassen met vdsc, klopt dit? ik heb dit programma al vaker gebruikt voor mijn yeti dus heb enige ervaring.

LdN

Forumguru
Lijkt me stug, in een gewone elegance zit een bolero radio en die is niet voorzien van de noodzakelijke zaken voor navigatie zoals b.v. een gps ontvanger.

racingweirdo

Nieuw lid
  1. Er zit zeker een schermpje in en ook een knop navigatie dus dat impliceert wat.
Daarnaast beschikt volgens hem elke skoda over een gps omwille van de massaproductie.

EdK

Forumguru
Ja een schermpie en een knoppie maar geen gps antenne aansluiting en software ervoor denk ik zomaar.....

LdN

Forumguru
Dan ben je er nog niet, er zal ook een medium aanwezig moeten zijn waarop de navigatie software draait en waar de navigatie data (kaarten e.d.)
staan, een toetsen bord of een andere manier om je adressen en andere gegevens in te kunnen voeren enz. enz.
Als het zo simpel was om navigatie in een auto te krijgen was tom tom snel out of bussiness.
De hardware en software in de huidige auto's kan veel, heel veel, maar geen wonderen verrichten.
Bovendien is navigatie hardware tot niets in staat zonder de software.

Ik denk dat hij bedoeld heeft dat je er achteraf een andere aftermarket vag compatibele audio/navigatie unit in kan zetten en die dan integreren.

Laatst bewerkt:

LdN

Forumguru
Ook ik ben benieuwd, maar ben net zo sceptisch als EdK.
Er zit in een gewone elegance een kleuren maxidot scherm tussen je tellers en die kan versimpelde navigatie instructies weergeven (pijltjes navigatie) maar alleen als er een navi unit gemonteerd is zoals de amundsen of columbus die in de businessline uitvoeringen zitten want daar komt de navigatie informatie vandaan.
De maxidot is niets meer dan een weergavescherm van door andere systemen in de auto verzamelde gegevens.

Antera

Donateur
In welk opzicht ziet de TS dit voor zich in het MFD ( tussen de tellers). Wat moet hij daar laten zien?

Alleen de pijltjes en dat soort zaken de beknopte reis informatie kan hij daar laten zien.

Of heb je standaard geen navigatie erin zitten? Dan word het nog anders vrees ik. Net als geen BT module bestellen en dan toch later kunnen activeren. Dat was bij audi een tijdje maar dat gebeurt niet meer wegens kostenbesparing.

Maar @racing brand los ben wel benieuwd en ook ik ontdek nog wel eens nieuwigheden

Rallye

Forumguru
Kortom: de maxidot kan navigatie-informatie laten zien, mits aangeleverd door een Amundsen of Columbus, zo heb ik het altijd begrepen. Hardwarematig is de maxidot daarvoor geschikt. TS verwacht echter een radio Bolero te krijgen in zijn bestelde auto, die geen navigatie weergeeft richting de maxidot. Ik zou dus ook zeer verrast zijn als je uit een Bolero navigatie-info krijgt. Of zou dit een tot nu toe onontdekte feature zijn van de Octi III (tenminste, ik neem aan dat we het over een Octi III hebben)?

Bovenaan Onderaan