Columbus Navigeren naar Kroatië

Yargo

Actief lid
Hey,

Ik had een vraagje over welke wegen er op de navigatiedvd staan van Oost-Europa?

Ik ga deze zomer namelijk op reis naar Kroatië wat net buiten het dekkingsgebied ligt van West-Europa. Ik heb gelezen dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn vorige wagen een Opel Astra de hoofdwegen van Europa niet op de Oost-Europa dvd staan, wat wil zeggen dat je pas kan beginnen navigeren vanaf Duitsland met de Oost-Europa kaart. Is dit correct? Dit zou toch wel een tegenvaller zijn. Tis maar dat ik me wat kan voorbereiden :-).

Tx!

Pendragon

Donateur
Klopt, wij deden de Oost Europa DVD erin toen we in Oostenrijk waren, vanaf gaat het prima naar Kroatie. Ik vind het nog steeds apart dat ze West en Oost niet samen op 1 DVD hebben zodat we dat ook zo op de hdd kunnen zetten. Veel makkelijker.

Yargo

Actief lid
Klopt, wij deden de Oost Europa DVD erin toen we in Oostenrijk waren, vanaf gaat het prima naar Kroatie. Ik vind het nog steeds apart dat ze West en Oost niet samen op 1 DVD hebben zodat we dat ook zo op de hdd kunnen zetten. Veel makkelijker.

Dat is inderdaad wel erg dom van VAG. Dus je moet op voorhand op google maps al kijken langs waar je moet rijden ofzo? Wat een amateurisme eigenlijk hé. Ik heb ook gelezen dat ik zeker ook de west europa dvd niet mag vergeten, want dat de rns-510 de kaart op de hdd wel eens durft te overschrijven zonder het te vragen, en dan ben je west europa kwijt...

Pendragon

Donateur
Ja, wij hadden ene punt onderin Oostenrijk genomen, we wilden daar toen toch overnachten. Vind het ook ontzettend dom. Ik heb nog nooit gehad dat de Oost-Europa DVD die van West overschrijft zonder dat eerst te vragen, maar het kan natuurlijk geen kwaad om hem mee te nemen, dan kun je die er altijd nog in doen mocht het wel gebeurd zijn.

Yargo

Actief lid
Ja, wij hadden ene punt onderin Oostenrijk genomen, we wilden daar toen toch overnachten. Vind het ook ontzettend dom. Ik heb nog nooit gehad dat de Oost-Europa DVD die van West overschrijft zonder dat eerst te vragen, maar het kan natuurlijk geen kwaad om hem mee te nemen, dan kun je die er altijd nog in doen mocht het wel gebeurd zijn.

Wij gaan gelukkig ook een tussenovernachting inplannen omdat het toch lang rijden is, en voor de kindjes is dat niet bepaald ideaal ☺. Nu nog een goedkoop en deftig hotelleke vinden ☺.

Pendragon

Donateur
Tip: doe de overnachting in Slovenie, dan heb je de tunnels in Oostenrijk al gehad. Wij hebben wel in Oostenrijk overnacht en de volgende dag lang voor tunnels in Oostenrijk gestaan. En als laatste tip, als je naar Istrie gaat in de buurt van Porec, wanneer je Kroatie in komt (Koper), neem dan de oude weg langs de kust richting Porec, want in de zomer is de nieuwe weg super druk en sta je lang in de file.

Yargo

Actief lid
Tip: doe de overnachting in Slovenie, dan heb je de tunnels in Oostenrijk al gehad. Wij hebben wel in Oostenrijk overnacht en de volgende dag lang voor tunnels in Oostenrijk gestaan. En als laatste tip, als je naar Istrie gaat in de buurt van Porec, wanneer je Kroatie in komt (Koper), neem dan de oude weg langs de kust richting Porec, want in de zomer is de nieuwe weg super druk en sta je lang in de file.

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker eens bekijken ☺. Voor de terugweg dan ook best na de tunnel overnachten?

Pendragon

Donateur
Terugreis hebben we wel in 1 keer gedaan omdat Kroatie, Slovenie en Oostenrijk heel snel ging. Duitsland was wat minder, veel wegwerkzaamheden (wanneer niet). Met z'n tweeën gereden dan is het te doen. Slapen in eigen bed is toch altijd lekkerder :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

ddejonge

Actief lid

Oude weg langs de kust?!?
Gewoon de snelweg op, nog nooit last van file gehad...

Pendragon

Donateur
Nou wij wel. Bij Koper uren in de file richting de snelweg. Via de oude weg langs de kust vrijwel geen problemen en nog veel mooier uitzicht ook.

ddejonge

Actief lid
Dan stond je in de file voor de gebruikelijke grensovergang zekers?
Daar heb ik gelukkig ook geen ervaring mee, dit jaar stond er zelfs helemaal geen controle meer aan de Kroatische zijde.
Maar on-topic: in mijn O2 heb ik gewoon West-Europa en Kroatië als 'los' land op mijn SD-kaart staan en dan navigeer ik van deur-tot-deur...

ddejonge

Actief lid
Lezen is alles :banghead: was al te veel bezig met mijn toekomstige O3 (met Columbus)...

:ot: Ik heb in mijn huidige O2 nog de Amundsen, daarvoor kun je updates downloaden die ik middels CD naar de SD-kaart kan kopiëren...vond hiervoor op Internet (maar je kunt ze ook gewoon kopen) ooit de kaarten voor Oost Europa, vandaar.
Zijn overigens wel de originele updates...

Bovenaan Onderaan