Hallo, zoals beloofd iets meer toelichting. Ik hoop dat er mensen zijn die dit probleem herkennen. Ik vind het echt jammer dat dit met de SD kaart niet lekker werkt, loop ik nog met cd's te zeulen
Afijn, met betrekking tot dit probleem heb ik eerst gekeken of de muziek bestanden door mij goed waren geript. Alles prima, het probleem doet zich in ieder geval bij Flac, mp3 en wav voor. Bij andere formaten zal dit ook het geval zijn. Tevens heb ik getest of het mogelijk aan de tags ligt. Ik heb muziek gespeeld dat getagged was, maar ook muziek zonder tags. Dus schone muziekbestanden. De tikjes tussen de nummers bleven bestaan.
Verder geprobeerd om middels een fade-in/fade-out iets te bereiken maar dat deed het ook niet. Ook de Sd kaart naar iets ander formateren heb ik gedaan, geen invloed.
Toen las ik ergens dat de Navigon Move en Fun draait op Windows CE. Of een variant daarvan die in de automobiel industrie wordt gebruikt. Daarna werd me snel duidelijk dat het vermoedelijk zit in het gapless playback verhaal. voor de audioliefhebber een bekend verschijnsel. Voor de anderen, google even. Het zal je snel duidelijk zijn.
Nou zou ik kunnen leven met die normale tikjes, maar ik mijn beleving gaat het hier niet altijd om een zacht tikje. Vooral bij het even snel skippen naar een volgende track kan de tik een stuk luider zijn. Het is in ieder geval vrij onregelmatig van hardheid.
Ook bij stop en pauze hoor ik wel eens wat en - inderdaad- is de samenwerking met het belsysteem ook niet geweldig.
Bij mij zijn inmiddels 1 voorspeaker en 1 tweeter vervangen omdat ze stuk waren. Ik weet niet wat de oorzaak is.....
Zoals gezegd, ik heb het gemeld bij Navigon. Geen idee of ze er wat mee doen. Voorlopig speel ik geen muziek meer af via de SD kaart. Misschien is het overdreven maar goed, ik heb dit nu ontdekt en geen zin om weer met kapotte speakers ergens aan te komen. Gratis vervangen houdt een keer op.
Voor anderen, de tip: rip een cd als 1 bestand en luisteren die vanaf de sd kaart. dan heb je alleen in het begin een tik en misschien aan het eind. In ieder geval niet tussen de nummers. Dat kan irritatie schelen.
Groet,
Popmarter