Nawiegen auto

Smit

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb nu sinds enkele dagen een skoda fabia 1.9 tdi uit 2008 met 9500 km gelopen.

Als ik nu vlug stop bijv. in parkeervak dan wiegt de auto een beetje na. Enig idee wat dit zou kunnen zijn Bij drempels veert de auto niet na. Heeft iemand dit ook en hoort dit bij de auto of zouden de schokbrekers versleten kunnen zijn.

Hoor het graag

Antera

Donateur
zou normaal gezien iets zijn met de veren/dempers maar bij zon jonge auto lijkt me dat vreemd met maar 9500 km. dat is nog geen 3200per jaar/ klopt dit wel? of bedoel je 195000 dan zouden de schokkers wel eens versleten kunnen zijn

Noord26

Forumguru
Klinkt als idd wat Antera zegt: defecte demper of vering. Of het geheel kan los zitten. Dat mag normaal niet gebeuren omdat het zelfborgende moeren zijn welke daarvoor gebruikt worden, maar heb wel eens bij de consumentenbond een test gezien waar ze bij meerdere garage's vlot de uitslag "4x nieuwe veren+dempers" als reparatie op wilde geven, terwijl alleen de moeren los waren gaan zitten..

Smit

Nieuw lid
Éxcuses het gaat om 95000 km. Als je vult/abrupt stopt duikt de voorzijde iets in en komt weer iets omhoog waardoor het lijkt dat de auto wiebelt

Noord26

Forumguru
waarom staat dit in het Fabia II forum...?

Omdat het ook een Fabia II is? Weliswaar van voor de facelift, maar de Fabia II is sinds 2008 op de markt.

Edit @ Ridley: klopt helemaal, ik ging even onterrecht uit van de Combi, omdat ik die zelf ook rijdt.

Huibert

Forumguru
Klopt deze is al sinds 2007 als hatchback leverbaar. Die van mij, 1.9 TDI hatchback, is van half 2007 heeft nu 155.000 km gereden en deint absoluut niet na. Denk dus dat de vering even goed nagekeken moet worden.

Bovenaan Onderaan