Nederlandse taal in maxidot display?

piair1982

Forumguru
In mijn Faab kent ie geen Nederlands. Maar het schijnt dat het wel mogelijk is om Nederlands te programmeren, wie weet hoe?

Rallye

Forumguru
Volgens mij hangt dit af van de versie/bouwjaar van je maxidot. Als je geen Nederlands hebt is het volgens mij ook niet te programmeren. Mijn Octavia uit 2006 had het niet, de huidige wel.

piair1982

Forumguru
Ik heb modeljaar 2011. Daar staat Nederlands niet tussen.. of is het met een firmware upgrade wellicht op te lossen?

djmshell

Senior Member
ik heb ook nog net modeljaar 2011 aldus dealer. maar ik kan het op mijn maxidot gewoon zelf instellen.....

Esli

Lid
Die van mij is van april 2011 en ik heb geen Nederlands.
Dat betekent ook dat mijn carkit geen nl voice bediening heeft.
Volgens de garage zit er geen nl op.
Grappige is dat wanneer ik het display op chinees zet ik wel nl voicecontrol heb...

Pendragon

Donateur
Ik vind het maar stom dat je geen NL kunt kiezen (en sommigen weer wel). Ik heb tot nu toe altijd Skoda's gehad waar het niet kon. Mijn bluetooth kan het weer wel en de navigatie kan ook gewoon in NL. Snap er niks van. Ze verkopen toch gewoon aardig wat Skoda's in NL, dan vind ik het ook normaal dat je die taal kunt kiezen. Zorg dan dat je een EU versie hebt en een niet EU versie, want aan Chinees hebben we niks hier.....behalve voor onze Chinese medelanders, maar die moeten maar Nederlands leren :)

Rallye

Forumguru
De Nederlandse taal in maxidot lijkt dus mogelijk met ingang van modeljaar 2012, meestal is dat bij Skoda vanaf week 22 van het jaar ervoor, dus 2011.

Skoody Boo

Actief lid
Engels en Duits is toch veel handiger? Toch echt makkelijker dan Chinees hoor. Als je dan een keer een probleempje moet googelen met een exacte melding heb je een veel groter taalgebied en grotere kans op een oplossing.

Esli

Lid
Waar het mij om gaat is dat ik Engels tegen mijn carkit moet spreken.
Ik moet dus alle nl namen op zijn Engels uitspreken.
Jan wordt Djen etc. Lekker makkelijk maar niet heus.

Chatslet

Forumguru
Staat de carkit niet los van de maxidot? Mijn maxidot heb ik op engels gezet maar ik kan nog steeds hele gesprekken in het nederlands met de dame in mijn carkit voeren. Soms belt ze zelfs iemand voor me! :smirk:

Bovenaan Onderaan