Neerklapbare passagierstoel bij combi

Weet iemand toevallig of de passagierstoel standaard plat gelegd kan worden door de rugleuning naar voren te klappen of valt dat weer onder een bepaald pakket? Ik heb er nl. wel een foto van gezien, maar verder niets of dit standaard is of onder een pakket valt.

CoesDoes

Forumguru
Voor zover ik weet is dit standaard bij de combi, heb nog wel een vraag uitstaan bij de dealer of deze optie er ook is icm het Dynamic pakket.

Darkside

Forumguru
Ik heb het ook nog niet gezien of het standaard is. Vaak is het een optie. Of zijn er omstandigheden waardoor deze functie vervalt zoals bv Lederen bekleding.
Zelf zou ik de functie ook graag willen hebben. Al meerdere malen moeten proppen met spullen die makkelijker zouden passen als die voorstoel netjes om te klappen was.

rcFred

Senior Member
Staat in de prijslijst bij het bagagepakket, met prijs nnb... Optie staat niet in de prijslijst van de bnl.

CoesDoes

Forumguru
De inhoud van het bagagepakket is gewijzigd, daar staat de neerklapbare stoel niet meer bij vermeld.
Net nog bericht gekregen van de dealer, die wist me te vertellen dat een neerklapbare passagiersstoel volgens de importeur niet in het pakket van de Octavia zit... Heb hem maar een foto en een filmpje gestuurd waar het toch duidelijk te zien is dat het er wel is.
Blijkbaar is er nogal wat onduidelijkheid over, zou nog steeds kunnen dat het standaard is op de combi en er juist daarom niks over te vinden is, maar ik durf er niks meer over te zeggen.

Darkside

Forumguru
Hmm gaat erg lekker met de pakketten en opties en alle wijzigingen daar in. Dat word echt goed opletten en documenteren

Greggy

Actief lid
Via Twitter:

Vraag: @Skoda_NL Is de neerklapbare voorstoel een optie of standaard bij de O3 Combi Elegance Business Line? Indien optie: wat kost dit dan?
Antwoord: Hallo Greg, het is een optie. Na de zomer is deze optie leverbaar en maken we ook de prijs bekend. ^FR

Gaat weer lekker inderdaad... Wat een moeizaam proces in NL voor de snelle O3 adopters zeg... Dank u PON.

CoesDoes

Forumguru
Waarom kunnen ze vanuit Pon deze informatie niet aan de dealers geven??
Wel balen, was er eigenlijk van uit gegaan dat dit aanwezig zou zijn.
Nu moet ik maar denken dat het niet kon icm de sportstoelen uit het Dynamic pakket, zelfde effect (ik heb geen neerklapbare bijrijdersstoel), maar met een geruststellende gedachte dat het niet kon vanwege de stoelkeuze ;)

Zeer vreemd, in de configurator op skoda.be kan je voor €90 de neerklapbare passagiersstoel aanduiden in de Ambition uitvoering maar NIET in de Elegance uitvoering. Ik heb een mailtje gestuurd naar de lokale dealer.

TedVlemmings

Forumguru
Zeer vreemd, in de configurator op skoda.be kan je voor €90 de neerklapbare passagiersstoel aanduiden in de Ambition uitvoering maar NIET in de Elegance uitvoering. Ik heb een mailtje gestuurd naar de lokale dealer.

Is toch standaard op de Elegance uitvoering?

Darkside

Forumguru
Het is wel een soap met de opties wat wel en wat niet leverbaar is. Het lijkt me toch als het op een ambition kan het ook op een elegance kan.. Kan me alleen voorstellen dat het vervalt als je bv voor de sport stoelen kiest..

CoesDoes

Forumguru
In België hebben ze tenminste een configurator (hoewel hij het op mijn iPad en MacBook niet doet.., maa toch..), op skoda.nl kun je de station nog niet eens in 3D zien laat staan dat er up-to-date informatie is over opties of dat ze effort steken in een configurator :(
Hier laat Skoda Nederland m.i. duidelijk steken vallen.

Het is wel een soap met de opties wat wel en wat niet leverbaar is. Het lijkt me toch als het op een ambition kan het ook op een elegance kan.. Kan me alleen voorstellen dat het vervalt als je bv voor de sport stoelen kiest..
Dat zou je inderdaad denken, maar je weet nooit en het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de optie niet te selecteren is omdat het standaard al in de Elegance uitvoering zit.
Ik dacht zelf ook dat met de sportstoelen deze optie zou vervallen, maar kan er ook in de handleiding geen uitzondering (waar dat bij de hoofdsteunen wel het geval is) Van de dealer heb ik tot nu toe alleen gehoord dat de optie sowieso nog niet leverbaar is

In België hebben ze tenminste een configurator (hoewel hij het op mijn iPad en MacBook niet doet.., maa toch..), op skoda.nl kun je de station nog niet eens in 3D zien laat staan dat er up-to-date informatie is over opties of dat ze effort steken in een configurator :(
Hier laat Skoda Nederland m.i. duidelijk steken vallen.

Dat zou je inderdaad denken, maar je weet nooit en het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de optie niet te selecteren is omdat het standaard al in de Elegance uitvoering zit.
Ik dacht zelf ook dat met de sportstoelen deze optie zou vervallen, maar kan er ook in de handleiding geen uitzondering (waar dat bij de hoofdsteunen wel het geval is) Van de dealer heb ik tot nu toe alleen gehoord dat de optie sowieso nog niet leverbaar is
Ik heb de Elegance BL besteld en zit er dus niet standaard op en is ook niet leverbaar.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb de Elegance BL besteld en zit er dus niet standaard op en is ook niet leverbaar.
Niet helemaal.. Ik kreeg in eerste instantie te horen dat de neerklapbare passagiersstoel niet in het 'pakket' van de nieuwe Octavia zit en niet leverbaar was, nadat ik foto's door had gestuurd werd dit dat het nóg niet leverbaar is... Wanneer het wel leverbaar wordt is (mij) nog niet bekend (maar het staat al wel in de handleiding dus de optie zal er vast komen). Hoe het aangeboden zal worden kunnen we nu alleen nog over speculeren. (uiteraard hopen we allemaal dat het in het standaardpakket opgenomen wordt)

Is toch standaard op de Elegance uitvoering?
In de configurator kan je ook zien wat er standaard zit op de uitvoering. Hij staat niet in de lijst van de standaarduitrusting van de Elegance. Bovendien als je deze optie aanduid in de ambition duid hij ook automatisch de optie aan dat de passagiersstoel verstelbaar is in de hoogte (zaols op de elegance). Ook de upgrade naar leder/stof interieur (standaard op de Elegance) kan in combinatie met die optie.

Er zijn inmiddels al een aantal combi's uitgeleverd. Is de passagiersstoel inderdaad niet neerklapbaar? Heeft iemand inmiddels iets meer gehoord of dit alsnog een optie wordt of niet en wat dit gaat kosten?

Bovenaan Onderaan