Negen motoren voor nieuwe Volkswagen Passat

Import Yeti

Forumguru
Negen motoren voor nieuwe Volkswagen Passat
Door Wouter Spanjaart | Autovisie
De nieuwe Volkswagen Passat wordt leverbaar met de keuze uit negen motoren: vier diesels en vijf benzinemotoren met vermogens van 120 tot 280 pk. Dat blijkt uit interne gegevens van Volkswagen in China.

dat ook wordt gebruikt in de Golf R. Daar tussenin zitten een 1,4 liter benzinemotor met 125 pk, een 1,4 liter benzinemotor met 150 pk, een 1,8 liter benzinemotor met 180 pk, het 2,0 liter blok uit de Golf GTI met 220 pk en drie 2,0 liter diesels met vermogens van 150, 190 en 240 pk.

Kleiner en lichter
De nieuwe Passat gebruikt - net als de Golf - het MQB platform. De auto wordt met 4.767mm iets kleiner (2mm minder lang) dan de huidige Passat, maar valt ook flink af:zo'n 85 kg. Dat is dus alsof je een volwassen man minder meeneemt. Dat scheelt onder andere in het verbruik, maar ook in de prestaties. Ondanks dat hij kleiner is geworden, is de ruimte voor achterpassagiers met 3,3 centimeter toegenomen.

Digitale klokken
De nieuwe Passat krijgt geen analoge wijzers meer, maar in plaats daarvan een volledig digitaal display van 12,3 inch. Even ter vergelijking, een grote iPad is 9,7 inch. Het display van Volkswagen krijgt totaal andere verhoudingen dan een iPad: veel breder. De resolutie is 1440 bij 540 pixels.

Parijs
Op de autoshow van Parijs (4 tot 19 oktober) wordt de nieuwe Passat voor het eerst aan het publiek getoond. Dan zal de fabrikant uit Wolfsburg zowel de sedan als de stationwagen (Passat Variant) laten zien. Voor die tijd heeft het merk beloofd de sedan te tonen. De foto's van die auto zullen begin volgende maand verschijnen.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/a..._motoren_voor_nieuwe_Volkswagen_Passat__.html

Leuk detail is dat men ook praat over een 120PK versie van de 1.6 TDI.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
met dank aan @Darkside : http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/21320/technische-presentatie-nieuwe-passat-op-straat

Daar vind je de bron van het bovenstaande artikel, inclusief onder andere onderstaand plaatje van de klok.
86986-passat-6.jpg

ertromp

Forumguru
Dat zou voor mij niet hoeven zo'n geheel digitaal display. Wat op en neer dansende wijzers is in mijn ogen toch altijd mooi :D

CDK

Forumguru
@ertromp +1, ik ben het er wel over eens dat stilstand achteruitgang is, maar dit vind ik nog net te ver gaan, maar misschien is het in het echt wel heel mooi hoor....

Bakkertje

Forumguru
Ik sta ook nog niet meteen te juichen, maar wie weet zitten er hele koele functies op ;)
Als je het zo ziet heeft een hoog goedkoop stereotoren gehalte..

Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Hmm, in het artikel van Autowereld spreekt met van een 120 en 150PK versie van de 1.6TDI.
Die 150PK versie lijkt mij iets wat ongeloofwaardig:pieker:

RogerS

Forumguru
Toch handig zo'n digitaal display. Als je op de autosnelweg de adaptive cruisecontrol en lane departure warning systeem hebt aanstaan, kan je als bestuurder makkelijk een filmpje in het dashboard kijken of een spelletje Angry Bird spellen. :maakmegek:

Tja de Renault Zoe van mijn vrouw heeft ook zo'n digitaal dashboard. Het grote voordeel voor de fabrikant is dat je veel makkelijker de layout kunt aanpassen en welke informatie moet worden weergegeven.

Darkside

Forumguru
Het ziet er hier erg druk uit. Maar ik ben wel voorstander van digitale schermen.
Kijk maar naar de insignia. Ik vind dat erg mooi. En je kan er veel info in kwijt. En idd de layout aanpassen.

Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe passat.

isonic125

Actief lid
En dan ook een digitaal scherm op de midden console a la Tesla?
MirrorLink (of hoe ze dat noemen) verder uitwerken zodat (een deel) van dat scherm op de middenconsole/dashboard het beeld van je telefoon laat zien.
Dan kan de native navigatie overboord en kun je zelf kiezen wat je wilt.

Joske

Forumguru
alleen zo een display leidt volgens mij alleen nog maar meer af... al zeker als je dan je smartphone kunt gaan spiegelen in je display lees je voor je het weet je mails en berichten ipv op de baan te letten...

TL@

Forumguru
Display is prachtig. Dan nog een SDK om het schermpje naar eigen inzicht aan te passen. Mirror link vind ik ook geweldig (zou er bijna een Peugeot 108 voor kopen :deuk:)

Darkside

Forumguru
Het is niet een een op een overname van je scherm. De apps moeten mirrorlink enabled zijn. En de goedkeuring van Vag hebben. Vag kan dus YT blokkeren. Zodat je tijdens het rijden geen filmpjes kunt kijken.
Zelfde geld voor WA etc.
Maar een mooie tekst to speech en dicteer functie lijken mij wel handig

andrehj

Forumguru
in de huidige AMS (van 26 juni) staan op pagina 12 en 13 nog meer details en ook al duidelijk foto's.
Tevens staan daar ook gegevens over een nieuwe 2.0 TDI motor met 2 turbo's, die maar liefst 240 pk en 500 Nm levert:tegek:. Dat zou toch ook een mooie motor voor de S3 zijn.... Jammer dat diesel voor mijn kilometrage niet interessant is.

Bakkertje

Forumguru
Er is weer een foto-tje opgedoken..

3,w=658,c=0.bild.jpg

Men twijfelt alleen of het de real deal is. Ik twijfel daar ook een beetje aan, de schaduw op de hoofdsteun lijkt niet helemaal te kloppen.

Verder is het net het huidige model, dus dat zou wel kloppen met de heftige design ontwikkelingen van VW.. :D

Bovenaan Onderaan