Net aangemeld

Goedemorgen Skoda-fans.

Heb mij net aangemeld op dit forum, alhoewel ik al wel langere tijd het forum check. Omdat het bestellen van een nieuwe auto (uiteraard een Skoda) voor mij nu wel erg dichtbij komt, leek het mij handig om ook maar eens lid te worden.

Ik zit nu in mijn proeftijd bij mijn nieuwe werkgever en hierna mag ik mijn auto bestellen. Maar omdat ik me op dit moment gek laat maken door alle mogelijke opties en accesoires die Skoda te bieden heeft lees ik hier graag de ervaringen en tips om mijn besluitvorming niet puur op emotie te laten plaats vinden.

Op dit moment zit ik aan de volgende auto te denken (en heb zowaar een cart blanche van mijn vriendin /forum/images/graemlins/2133.gif): Skoda Octavia Combi Elegance 1.9 TDi 77kW PD DSG Tiptronic, Deep Blue Metallic, Interieur Duo Ivory, Lichtmetalen velgen 7,0J x 17" "Pegasus" + sportonderstel, radio/cd Stream en MaxiDOT-display.

Uiteraard heb ik ook meteen een vraagje: ik zag bij iemand in zijn "signature" staan dat die chrome striping op zijn Octavia zou hebben, iemand enig idee wat dit inhoud?

rickske

Actief lid
Wees welkom hier op het forum Smartie en hopelijk kan je snel genieten van je auto die je weldra zal bestellen.

AMBIO2

Actief lid
Ja, gewoon bestellen die auto.
Wat die striping betreft, dat is Wiseguy. ( zie foto's in de fotogalerij, auto's van leden )
En welkom natuurlijk !!

Welkom !

Trouwens nog toubles met die peug? Mijn vrouw rijdt er in eentje , dat is vast een test uitvoering geweest, zo vaak is die al uit elkaar geweest!

Hmmm, ik zie inderdaad dat Wiseguy wat dingen op zijn auto heeft die ik ook wel zie zitten. /forum/images/graemlins/1761.gif Hopen dat die in dit topic nog ff reageert, anders zal ik um een berichtje zenden.

@ Superbo: ik rijd nu 4 weken in die peug en ben van de week op kantoor geweest om te kijken of ze niet wat anders hadden staan. Wat een K**** bak. Knipperlicht blijft hangen, motor lijkt bij stationair draaien rond te dansen, auto climate control brandt je eerst weg om de auto op te warmen om vervolgens te constateren dat die ut te warm heeft gemaakt en je vervolgens te bevriezen om het kouder te maken (erg leuke vicieuze (hoe spel je dat egenlijk??) cirkel op lange ritten). En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Deep Blue Metallic

[/ QUOTE ]

Die bestaat toch niet meer? Dat is de Storm Blue Metallic geworden.... een parel-lak. Heb ik zelf ook... /forum/images/graemlins/grin.gif

Verder goede keuze en veel plezier op het forum en straks met je auto natuurlijk! /forum/images/graemlins/cool.gif

Hmmm, had de brochure niet bijdehand en op skoda.nl wordt nog gesproken over Deep Sue Blue Metallic.... (aangezien Sue mij helmaal niet bekend voorkwam heb ik dat er tussen uit gelaten). De nieuwe kleur Storm Blue is geloof ik ook iets donkerder toch?

Maaruh, helaas reageer je niet op mijn vraag over de chrome striping.... Heb jij dit op je auto laten plaatsen en zo ja, hoe/wie/waar? De foto van de zwarte skoda met Alu Dakreling wara komt die vandaan? Enig idee waar ze dit hebben laten doen?

Wiseguy

Actief lid
Mijn excuses, heb er overheen gelezen...

Ik heb de zijstrips en de trunkstrip zelf erop gezet... besteld bij Skodatec. Totale kosten waren 29,00 voor de zijstrips en 49,00 voor de trunkstrip + 7,00 verzendkosten.

De zijstrips zijn overigens niet van chroom. Het is echt een stikker met een doorzichtige plastic opdikking. Het ziet er wel aardig uit, maar had er meer van verwacht.

Heb het er toch maar op gezet, want ja: besteld is wel besteld natuurlijk.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Het verschil tussen de Deep See Blue metallic en de nieuwe Storm Blue metallic lak is dat de nieuwe lak een "parellak" is... hij geeft een veel grotere schittering en verschillende tinten blauw als je er naar kijkt in de zon.

De basiskleur zelf is niet echt veel donkerder in ieder geval.

De zilverkleurige dakrailing hebben ze bij Auto Wolstad laten doen op hun test-auto. Ziet er wel erg strak uit, maar het kost geloof ik iets van € 250,00. Ik vond het zelf nogal prijzig.... zeker voor een lease-auto.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Afgelopen zaterdag 2 proefritten bij PON in Leusden gemaakt. De eerste in een O2 1.6mpi tt automaat, wat erg tegenviel vanwege het gebrek aan vermogen en het veelvuldig heen en weer schakelen van de automaat zodra ik het gaspedaal iets te ver intrapte. Daarna in een O2 1.9tdi dsg automaat tt gereden. Wow! Ik weet het nu zeker, wat een heerlijke auto. Nu de dagen af gaan tellen totdat ik hem mag bestellen..... /forum/images/graemlins/489.gif

Bovenaan Onderaan