Net wintercheck gehad, storingslampje

Ben je net zaterdag helemaal zonder problemen door de keuring gekomen,

ga je de volgende dag rijden en wat komt er dan"?

Het motorstoringslampje, oranje,

Dealer even gebeld die hebben vrijdag tijd.. dus dat schiet op. dan kan ik de auto laten checken.
auto was wel wat traag, en hield in,. verder ook geen power.
Iemand ervaring hier met dit lampje? en kan ik hiermee doorrijden?

EdK

Forumguru
alle meldingen en wat te doen staan in je gebruiksaanwijzing !
En wat heeft je dealer in deze gezegd ?
Meneer Soetie u kunt rustig blijven rijden ?

Want we kunnen wel zeggen van rij lekker door, maar wat als je de wagen in puin zou rijden ! Ben je niet blij met onze reactie's lijkt me zo.

nou ja rustig blijven rijden, hij kan ook niet van afstand zeggen wat er aan de hand is, dus of je onbeperkt door kan blijven rijden? dat wist hij ook niet.

volgens boekje neem contact op...dus ...schiet ook niet op.

vandaar dat ik hier vraag of er ook mensen dit probleem hebben gehad!

Jan_Hein

Actief lid
Beste Soetie,

In mei j.l. ook een dergelijke storing gehad, maar dan met mijn O2.
Het begon afgelopen winter met het branden van het ASR lampje. Soms wel en soms ook niet. Gewoon maar doorgereden dus. Kort daarna begon het motorstoringslampje te branden. Motor startte gewoon, maar reed amper meer. Leek wel op 2 poten te lopen...
Skoda mobiliteitsservice gebeld. Die stuurde de WW. Die heeft de handel gereset. Daarna liep ie weer als een zonnetje.
Naar de dealer gegaan voor fout opsporing. Nee, sorry, niets kunnen vinden, we horen wel als het nog eens optreedt.
Nooit meer een dergelijk probleem gehad.....

Succes, JH

Hoi Jan_Hein bedankt voor je reactie.
Ik vermoed dat het bij mij ook zoiets word.

IN eerste instantie liep de motor vanmorgen al erg pruttelig. (2 poten)
zonder storingslampje, Vanmiddag weer.

Vanavond ging ik tanken en liep de motor wel redelijk maar toen kreeg ik ineens een storingslampje.

Zo te lezen loopt je auto nu op het noodprogramma
gemiddel waardes voor de boordcomputer. Is vaak een sensor die geen juiste waarde afgeeft.

EdK

Forumguru
Zou ondanks dat je dealer heeft gezegd pas vrijdag tijd te hebben , morgenochtend vroeg bij hem langs gaan en laten resetten cq uitlezen.
Neem aan dat het een nieuwe auto is met volle garantie ?
Zo doorrijden gaat niet en lijkt me niet bevordelijk, en waarschijnlijk is die monteur max een half bezig met uitlezen en eventueel resetten.

Je afschepen met vrijdag mits een nieuwe wagen vind ik niet erg netjes en geen service.
Als je instructie boekje al opgeeft neem direct kontakt op met de dealer dan behoort deze toch iets meer servicegerichter te reageren, in de vorm kom even langs dan lezen we hem even uit .....

Jan_Hein

Actief lid
Helemaal mee eens !!!

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

Nou vrijdag geweest.

Blijkt een luchtslang losgelegen te hebben, dus er werd valse lucht aangezogen.
Deze is er weer opgezet en Ok..

Ben benieuwd of deze blijft zitten anders zou er een nieuwe besteld worden!

Bovenaan Onderaan