New member: Jazz.

Jazz.

Lid
Het was even zoeken waar ik mij moest voorstellen, maar gelukkig gevonden.

Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste (maar lang verwachtte) Skoda Octavia gekocht.
Ik kom uit de het middenwesten van het land, vlak aan zee en ben 28 jaar oud. De auto heb ik niet meer nodig als km-vreter en is eigenlijk een grote luxe.

In 2007 ben ik begonnen met een Astra F station, met daarop volgend een Astra G op LPG. Beide auto's hadden de 250k ruim overschreden. Daarna in 2011 een Ibiza 1.9 TDI gekocht. Een kanon in een felrode kleur. Die heb uiteindelijk in april ingeruild (met 320K) op een Astra H SW. Omdat ik nog maar weinig km's maak was deze keuze financieel verstandig. Helaas waren de auto en ik geen match en verlangde ik terug naar een VAG product. De auto die ik eigenlijk al wilde: een Octavia.

Het is een 1.6 MPI Elegance geworden met van alles erop en aan. Maar zonder eco-sh*t, gewoon ouderwets en degelijk. Foto's volgen als de auto een detailbeurt heeft gekregen. (vroeger beroepsmatig autopoetser en nu detailer voor de hobby :) ) Ik hoop dat daarmee een fraaie wagen onder vandaan komt. Ik ben de derde eigenaar en er staat net 2 ton op de klok.

Ik hoop hier ervaring te kunnen delen, mijn enthousiasme voor Skoda te laten groeien en bovenal mij te vermaken.

ps. verder bezit ik nog een Lada 2108 uit 1995, één van de laatste 50 in de het land. Maar wegens tijdsgebrek gaat deze binnenkort in de verkoop.

Cordoba

Forumguru
Welkom Jazz. Uit de motor (1.6 MPI) krijg ik het idee dat het om een ouder model gaat. Heb je foto's van de Octi?

B.Stuurder

Forumguru
Welkom. Een detailer, misschien kan ik nog wat leren, want ik denk nog dat een goede wasstraat ook een mooi resultaat levert. :D

Bovenaan Onderaan