Nexus 7 als multimediadevice i.p.v. nav-radio systeem

Aiii

Lid
Hallo allemaal,

Toen ik laatst op zoek was naar een goede nieuwe navigatie bedacht ik mij dat ik het beste een paar vliegen in één klap kon slaan en mijn Nexus 7 te gaan inzetten daarvoor. Zeker gezien de prijs (250 euro) niet verkeerd als je het tegelijk als multimediadevice and extra boordcomputer gebruikt.

Mijn zoektocht naar een fijne bevestigingsmethode voor een Nexus 7 bracht echter niet echt wat ik wilde. Of het apparaat bedekt al je roosters, of het hangt zowat voor de passagiersstoel naast de radio en dan moet je je ogen te ver van de weg afwenden om het fatsoenlijk te zien.

Dus, heb ik het ding eens mee de auto ingenomen om te kijken wat er mee aan te vangen. En wat bleek? Je kan hem gewoon in het opbergvakje zetten op het dashboard.

photo181112172240.jpg

Het opmerkelijke is, dat ik geen enkele bevestiging bovenaan heb gemaakt, ik rij nu al een week rond (en ik neem bochten en rotondes vaak best pittig) en het klapt niet op. Ik heb zelf een noodstop (in de ABS) van 100 naar 0 geprobeerd op een afgelegen weg en de Nexus gaf geen milimeter toe. Voor zover ik het kan bepalen zou alleen een botsing op relatief hoge snelheid het apparaat laten vliegen. Voor die situatie ben ik nog op zoek naar een manier om de Nexus 7 bovenaan aan het klepje te bevestigen o.i.d. Als iemand daarvoor suggesties heeft, dan houd ik me aanbevolen.

Zijwaartse beweging vond wel plaats, zei het minimaal, maar als je een rotonde iets te hard neem dan is er enige beweging. De Nexus 7 zelf heeft een soort van rubberen achterzijde voor extra grip, wat veel helpt, maar ik heb een blokje schuim ingezet om deze op zijn plaats te houden:
photo181112180512hdr.jpg

Al met al ben ik zeer tevreden, hoef nu alleen nog maar een stroom en audiokabel op een beetje nette wijze te leggen naar boven vanuit de middenconsole, maar ter vervanging van een TomTom o.i.d. is het m.i. een prima goedkope oplossing t.o.v. inbouwnavigaties van VAG zelf (of goede 3th party devices).

Nu nog iets vinden op de bevestiging bovenaan in het geval van ongelukken...

Aiii

Lid
Haha, nee zeker niet. Maar ik kan dit iedere Octavia-bezitter die op zoek is naar een multimediaoplossing van harte aanraden. In combinatie met navigatie (Cygic GPS met kaarten van TomTom + Traffic HD etc) en Spotify een superoplossing.

Ik was benieuwd of je dit nog steeds zo in gebruik hebt en of je nog negatieve puntjes aan dit gebruik hebt gevonden.
Heb je overigens ook iets gedaan met de stroomvoorziening en audio kabel door het bakje het dashboard in?

Bovenaan Onderaan