nexus gejat

adee

Senior Member
Vanmorgen werd ik nogal onaangenaam verrast: rechter voorportierruit ingetikt en mijn Nexus navigatiesysteem verdwenen. De dader(s) wisten precies wat ze deden aangezien de nexus vrij netjes uit het dashboard is geschroeft. Van een van mijn buren begreep ik dat hij gisteren al een paar medelanders op de parkeerplaats in elke auto had zien loeren. Kennelijk wordt er eerst voorbereid alvorens een slag te slaan.
Wat ik niet begrijp is dat de nexus met normale kruiskopschroeven is vastgezet. Waarom worden er geen torxschroeven gebuikt? Is dat misschien om ergere schade aan het dashboard te voorkomen? Op die manier ga je er al vanuit dat diefstal niet al te moeilijk gemaakt moet worden.
Heeft iemand nog tips om uit te zoeken of ik de Nexus kan achterhalen?

Vast bedankt.

Groeten,

Adee

Bakkertje

Forumguru
Balen zeg! Het achterhalen van je systeem zal erg lastig worden. Deze worden vaak op bestelling gestolen. Mijn columbus zat overigens wel met torx schroeven vast, maar dat heeft ze ook echt niet tegen gehouden.

Firepeet

Nieuw lid
Sterkte, en torx schroevendraaiers hangen in de automatrialenzaak naast de kruiskop dus dat is ook geen probleem om daar aan te komen.

Ronnie

Forumguru
Da's balen! Sterkte!
In het schadebedrijf waar ik vroeger werkte kregen we heel wat braakschade's binnen, ik heb ze gezien in alle soorten en maten!
Conclusie was toen wel dat hoe vaster(moeilijker) je iets inbouwd, des te meer schade heb je over! Bij wijze van spreken kun je beter je portier niet afsluiten en je navi los in het dashboard leggen, heb je ook geen schade!
Ik bedoel maar dat wanneer het "gilde" het gezien heeft ,en het hebben wil, krijgen ze het ook!
Bij b.v. Alfa 147 zit net achter de navi de aircounit; door het geopende dashboardkastje steken ze een koevoet dwars door de zijkant van het kastje en komen zo achter de navi uit, drukken hem er zo uit, en drukken daarbij aan de achterzijde de aircounit naar de filistijnen....

LenK

Forumguru
Wat ik niet begrijp is dat de nexus met normale kruiskopschroeven is vastgezet. Waarom worden er geen torxschroeven gebuikt? Is dat misschien om ergere schade aan het dashboard te voorkomen?
Torx is geen betere bevestiging dan kruiskop hoor. De schroefkoppen zijn alleen beter geschikt voor electrisch gereedschap. Dus als ze een batterijschroevendraaier meenemen dan hebben ze de schroeven nog sneller los.

adee

Senior Member
dank!

Bedankt voor al het meeleven!
Torx schroeven zijn dus geen oplossing aangezien het gereedschap daarvoor ook zo aan te schaffen is. Verder ben ik blij dat de nexus niet zoals in een Alfa zit gemonteerd; dan zijn de rapen helemaal gaar.
Jammer dat er geen methode is om te achterhalen waar mijn Nexus zich bevindt.

Groet,

Adee

bat

Lid
Je zou een 'gezocht' op Marktplaats kunnen plaatsen. Misschien dat ze hem je dan aanbieden... Ik zou alleen niet weten hoe je kunt controleren of een Nexus toevallig de jouwe is.

Mark

Banned
Soms gaan ze wel heel driest te werk om iets te pikken, dat heeft een oud collega aan de lijve mogen ondervinden een aantal jaren terug.
Deze reed met een Fiat die al flink wat jaartjes oud was maar in prima staat, wagen zelf wat opgeleukt met een peperduur audio/radio systeem dat hij flink had vastgezet in het dashboard (had via een vriend er een hele kader laten ombouwen en dit weggewerkt). Ondanks dat het een oude wagen was had hij er toch een hoop geld ingestoken.
Je ziet de bui al hangen, op een ochtend vind hij zijn wagen terug op de parkeerplaats met een ingetikte ruit van een zijportier. Dit was nog het minste, om het audio/radio systeem te verwijderen hebben ze het hele dashboard in stukken uitgebroken en daarbij hadden ze ook de hele elektrische installatie van de wagen gesloopt. Draden waren gewoon losgetrokken of doorgeknipt samen met een deel van de bekleding dat gewoon was losgesneden . Bij de garage kreeg hij een tweede koude douche, de schade was zo groot dat de herstelling ruim boven de restwaarde van de wagen kwam zodat hij perte total (totaal verlies) werd verklaart. Een dashboard konden ze van een sloopwagen nog wel inbouwen maar de random schade was gewoon te groot. Deze wagen had hij gekocht van zijn spaarcenten, om toch maar op zijn werk te geraken is hij bij de bank geld mogen gaan lenen om een Nisan Micra te kunnen kopen. Je kunt je wel voor de geest halen dat zijn humeur de éérste weken op onweer stond, vooral de éérste dagen na de feiten was het geen leuke collega en kon je beter niet over het onderwerp "auto" hebben.

breef

Lid
Je zou een 'gezocht' op Marktplaats kunnen plaatsen. Misschien dat ze hem je dan aanbieden... Ik zou alleen niet weten hoe je kunt controleren of een Nexus toevallig de jouwe is.

Meestal is hij al verkocht voor hij gestolen is... op bestelling noemen ze dat :biggthumpdown:

nomad

Senior Member
ik zou mijn serienummer ook niet weten... Misschien is dat toch wel een idee om even te achterhalen...

Dat wordt lastig als ie niet meer in de auto zit. Hij is dan ook niet meer uit te lezen. Misschien dat je dealer je config een keer uitgelezen heeft en opgeslagen heeft, dan heb je een kansje.

Uitlezen met VCDS laat wel het serienummer zien.

Bovenaan Onderaan