Nexus navigatie: Toch even gal spuwen & informeren

Hallo,

enkele dagen geleden als een fiere pauw mijn nieuwe Skoda Octavia 2 Elegance 1.9TDI gaan afhalen bij de dealer...,
en werkelijk genoten van de rit terug...

Alle comfort overtreft de verwachtingen die ik had...

BEHALVE: Ik ben zeer teleurgesteld in het feit dat Skoda voor de Nexus Navigatie compleet verouderde kaarten meelevert.

Blijkt namelijk dat de TeleAtlas kaarten die ik op CDROM heb meegeleverd gekregen 2 VERSIES EERDER zijn dan de courante versie. Ik heb namelijk de kaarten "BENELUX 2004/2005" meegeleverd gekregen.

Is dit normaal? Krijgt iedereen die verouderde kaarten? Want ondertussen zijn er ook al de Tele Atlas Navigation Benelux 2005/2006 geweest, en is momenteel de Tele Atlas Navigation Benelux 2006 de meest recente versie.

De versie 2004/2005 bevat niet alleen verouderde kaartinfo (ik vind alvast dezelfde grote fouten als in de eerste generatie TomTom Go toestellen terug), maar ook de opgeslagen info in verband met TMC op die versie 2004/2005 is compleet achterhaald, en je verliest een gedeelte van de functionaliteit van TMC ...)

Voor een optie van 140 euro (aanschafprijs kaarten) had ik van Skoda toch iets meer klasse verwacht, dan me met oude rommel in de nek te duwen.

Hoe zit dat bij jullie?

Maar zoals gezegd, voor de rest over de wagen én over de dealer z'n deskundige, en vriendelijke uitleg niks dan goed.

/forum/images/graemlins/722.gif

Skody

Actief lid
Heb zelf navigatiesysteem 'Cruise' besteld op m'n Combi (wordt in mei afgeleverd). Hierbij zit helemaal geen kaartmateriaal. Vraag me af of dit standaard wél bij de Nexus wordt geleverd. Zo niet.... Heb je wellicht verouderd kaartmateriaal van de dealer meegekregen (kopietje ? /forum/images/graemlins/shocked.gif). Heb van een dealer wel eens gehoord dat sommige mensen niet al het kaartmateriaal willen hebben / meenemen. Men beschikt dan nog wel eens over restanten. Niet persé gezegd natuurlijk dat dit in jouw geval speelt.

Re: Nexus navigatie: Toch even gal spuwen & inform

't gaat hier om de originele cdrom /forum/images/graemlins/24.gif netjes verpakt in een doosje van TeleAtlas, met opdruk van diverse logo's ed.

Maar het moest wel besteld worden als "optie" op de bestelbon (niet beschikbaar in de online car configurator...)

adfloortje

Nieuw lid
Zo zie je maar weer navigatie is precies hetzelfde als kaarten.Om de 2 jaar moet je nieuw aanschaffen.

Fabia.....................................

mjah, maar als jij vandaag nieuwe kaarten koopt in de plaatselijke bookshop/Benzinestation, krijg je toch ook recente mee he? Ik koop nu zogezegd kaarten van 2 jaar geleden

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: greggdw</font><hr />

Voor een optie van 140 euro (aanschafprijs kaarten) had ik van Skoda toch iets meer klasse verwacht, dan me met oude rommel in de nek te duwen.

Hoe zit dat bij jullie?

Maar zoals gezegd, voor de rest over de wagen én over de dealer z'n deskundige, en vriendelijke uitleg niks dan goed.

/forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

Heb je je dealer gevraagd waarom je geen nieuwe kaarten meegekregen hebt? Het lijkt erop dat je wel voor nieuwe betaald hebt......

Jan_Hein

Actief lid
Ik heb keurig de 2006 versie erbij gekregen. Daar had ik ook voor betaald natuurlijk /forum/images/graemlins/wink.gif

Kzou maar even teruggaan naar de verkoper, kun je zo weer ruilen !!! /forum/images/graemlins/disc.gif

Ik heb in Oktober mijn octavia opgehaald, en kreeg toen al de benelux 2006 versie erbij.

Even verhaal halen bij de dealer, dit is wel een heel makkelijke manier om van je oude rommel af te komen.
/forum/images/graemlins/shocked.gif
suc6

RSTDI

Actief lid
Bij mijn het zelfde. Auto geleverd in oktober 2005 met de 2006 cd van teleatlas zonder meerprijs.

GRMBL, ik dacht al zoiets...
Zal es in mijn mailbox duikelen om de dealer een mail te sturen. (en meteen maar naar de fleetmanager van mijn werkgever doorsturen ook).

Mau

Lid
Ten eerste: gefeliciteerd met die fantastische auto. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen...

Ik heb geen kijk op deze systemen, maar het komt idd zeeer onlogisch over. Mijn advies is ook terug naar de dealer. In verhoudign mag je toch verwachten een up to date systeem!

Suc6!

Deze ochtend even mijn mailtje van eergisterne opnieuw doorgestuurd, en nog geen uur later telefoon gehad op m'n mobiele.

Morgen mag ik gaan omruilen. Hopelijk krijgt dan de volgende klant niet m'n oude cdrom, maar da's mijn zorg niet /forum/images/graemlins/winkie.gif

Indien het een vergissing betrof, chapeau voor de moeite... indien niet... ja dan weet ik niet wat ik er van moet denken /forum/images/graemlins/tongue.gif

lowietje

Nieuw lid
Als ge inderdaad dat besteld hebt als supplement, zie ik niet in waarom ge niet naar de dealer gaat, om klacht neerteleggen. Ge betaalt toch niet voor oude brol.
De versie 2005/2006 is reeds vanaf half 2005 op de markt.

net terug van de dealer, waar mijn Benelux 2006 cdrom op mij lag te wachten. Zo, een pak tevredener weer /forum/images/graemlins/24.gif

simpel toch inleveren en om de nieuwe vragen of heb je ook een octi 1 gekregen.
sorry ik vind het slecht van de dealer

Bijkomend vraagje. Toen ik de nieuwe CDROM van de dealer heb opgehaald heeft de versie Benelux 2006 een aantal software upgrades uitgevoerd.

Stel dat ik nu ergens tweedehands de cdrom met de hoofdwegen van west europa of bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland kan aankopen, maar versie 2005 gaat die dan nog werken? ieman ervaring mee?

Bovenaan Onderaan