Nexus onnauwkeurig?

Hallo,

Ik merk tot mijn grote verbazing de laatste tijd al enkele malen op dat mijn navigatie in de Skoda echt niet nauwkeurig is. Ik ben gewend van bij mijn vorige TomTom Go doorgaans hooguit één huisnummer verwijderd te zijn van mijn bestemming ... met de Nexus gaat dat soms om enkele tientallen huisnummers verschil. Ervaren jullie dat allemaal zo?

Heel extreem gevalletje gehad ook 14 dagen geleden. Ik reed naar Leuven (BE) , (Mechelsesteenweg 10 ofzo) wat eigenlijk pal in de binnenstad hoort te zijn... Nexus geeft aan dat binnen 300 meter bestemming bereikt is. Auto geparkeerd, kleintje opde arm genomen, en stappen maar. Bleek dat we eigenlijk op de stadsrand zaten,
en driehonderd meter verder was mechelsesteenweg 300 ofzoiets... nummertje 10 was zo'n 1800 meter verder

hebben anderen dat ook? Ik gebruik de kaarten van de Benelux editie 2006

Losstaand vraagje (of misschien ook niet): een collega heeft ook een O2 met Nexus en zij ervaart vaak dat de navigatie ettelijke minuten offroad gaat rijden, terwijl de weg weldegelijk gedigitaliseerd is op de haart...

Is er een manier om de nexus (DX) te "calibreren" ?

richyk

Actief lid
Nexus of MFD2 is normaalgesproken vrij nauwkeurig. Dit probleem heeft waarschijnlijk te maken met de GPS-antenne. Even naar de dealer en een losse GPS-antenne aan de Nexus i.p.v. de ingebouwde en proberen maar. Dat geldt ook voor het offroad rijden, klinkt als een GPS probleem....

nomad

Senior Member
Het is mij wel opgevallen dat je niet in alle straten naar een huisnummer kunt navigeren.
Als je bijvoorbeeld naar straatweg 24 moet, staat er in de nexus bij de huisnummers 2..50.
Of dit dan betekent dat ie je aan het begin of eind of het midden neerzet ben ik nog niet helemaal achter. Het gekke is dat mijn huisadres er wel goed in staat en dat ik keurig netjes "U heeft uw bestemming bereikt" op de oprit hoor.

Bovenaan Onderaan