Niet alle contacten synchroniseren

Goedendag, ik heb al gezocht op dit forum, maar ik kon het zo niet vinden. Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Skoda Octavia Combi BE uit 2023. De telefoon is gekoppeld, maar niet alle contacten worden gesynchroniseerd. Ik heb l gekeken of er gekke dingen in zaten tussen de contacten (verschillende opslaglocaties, kenmerken etc), maar dit is niet het geval.

Hebben jullie misschien de oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Duijzer

Donateur
Welk systeem heb je? En wat voor type telefoon? Geeft het systeem bijvoorbeeld wel de melding ‘ alle contacten zijn gesynchroniseerd’?
Het kan in het systeem zitten, maar ook in de telefoon.

Overigens: het wordt op prijs gesteld als je je voorstelt in de meet@greet.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A55 en het is volgens mij een Columbus (geen fysieke knoppen en virtual cockpit).

Ik heb de contacten automatisch laten synchroniseren, maar ook handmatig gepusht (nadat ik een nieuw contact had toegevoegd om te testen en deze kwam er wel in).

ps ik heb mij inmiddels voorgesteld, excuses. .

EdK

Forumguru
Kan het wezen dat er nog andere ( oude ) telefoons in de media unit staan ?
Zo ja dan is kans groot dat hij die heeft geselecteerd ipv die van jou.
Maw even in unit kijken en alle phones die er eventueel in staan en niet de jouwe is deleten.
En dan als laatste nogmaals die van jou selecteren !

PizzaPieter

Donateur
Heb je ook in je telefoon toestemming gegeven dat contacten gesynced mogen worden?

Als telefoon verbonden is met BT dan de BT knop ingedrukt houden (die je ziet als je boven naar beneden veegt), dan je auto kiezen en instellingen zoeken. Je kunt daar waarschijnlijk aangeven of hij alleen voor gesprekken verbonden is, of ook contacten mag syncen en audio mag delen (muziek)

• Leuk
Waarderingen: EdK
Jazeker! En vandaag nog maar eens de telefoon verwijderd uit de unit en opnieuw een koppeling tot stand gebracht. Maar weer blijven dezelfde contacten niet gesynchroniseerd...

Arjan1985

Forumguru
Wat ik mij kan bedenken is dat je niet alle contacten op je telefoon hebt staan maar degene die niet synchroniseren staan bijvoorbeeld nog fysiek op je sim kaart. En daar kan CarPlay niet mee synchroniseren.

Je kan ergens bij “contacten” je simkaart contacten importeren naar je telefoon.

hemi24

Forumguru
Misschien verschil tussen contacten die daadwerkelijk opgeslagen zijn in je telefoon en contacten die in de cloud staan?

Ik sla mijn contactpersonen altijd op in mijn Google account en niks op mijn sim. Uiteraard na jouw opmerking, dit ook nog even gecheckt en er staan geen gegevens op mijn sim kaart...

De contacten die ik mis staan tussen mijn contactpersonen in mijn Google account. Dus de meeste Google contactpersonen worden wel gesynchroniseerd, maar sommige dus niet...

Bovenaan Onderaan