Geen ernstige mankementen, wel slordig.
Inmiddels rijd ik alweer een maand met veel plezier in m'n F2-combi. Toch een paar puntjes gehad die inmiddels, gelukkig, door de dealer zijn verholpen.
Ten eerste trok de auto naar rechts, wat vermoeiend rijden was. Na een proefritje was dat snel geconstateerd door de betreffende monteur. Aangezien het zelden bij een nieuwe auto voorkomt dat er niet goed is uitgelijnd, besloot men de wielen te verwisselen (voor naar achteren en v.v.)
Het probleem was inderdaad verholpen. Kan iemand mij uitleggen wat dat kan zijn geweest? Of heb ik nu een fout wiel achter zitten maar merk ik het niet meer omdat je voorwielaandrijving hebt.
Ten tweede heb ik een aantal malen startproblemen gehad. De startmotor draaide wel, maar de auto sloeg niet aan. Als het eindelijk lukte was de auto van slag en bleef het oranje motormanagement lampje de gehele dag branden. Na een nachtje rust was het weer uit, tot het probleem zich weer een keer voor deed.
Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door een loszittende accupool. Af fabriek komen de auto's met een losse accupool binnen en die dient tijdens het rijklaar maken vastgezet te worden. Op dit punt hadden ze dus een steekje laten vallen. Het rammelen van de accupool had voor diverse storingen in het electronisch systeem gezorgd.
Excuses van de dealer aanvaard, maar hoezo rijklaar? Ik kreeg de auto mee met alle 4 de banden maarliefst op 3,5 Bar!!!, trekkend naar rechts, een losse accupool maar wel 2 gemonteerde lifehammers (mocht ik met zoveel speciale effecten in de gracht belanden):crazy:
Inmiddels rijd ik alweer een maand met veel plezier in m'n F2-combi. Toch een paar puntjes gehad die inmiddels, gelukkig, door de dealer zijn verholpen.
Ten eerste trok de auto naar rechts, wat vermoeiend rijden was. Na een proefritje was dat snel geconstateerd door de betreffende monteur. Aangezien het zelden bij een nieuwe auto voorkomt dat er niet goed is uitgelijnd, besloot men de wielen te verwisselen (voor naar achteren en v.v.)
Het probleem was inderdaad verholpen. Kan iemand mij uitleggen wat dat kan zijn geweest? Of heb ik nu een fout wiel achter zitten maar merk ik het niet meer omdat je voorwielaandrijving hebt.
Ten tweede heb ik een aantal malen startproblemen gehad. De startmotor draaide wel, maar de auto sloeg niet aan. Als het eindelijk lukte was de auto van slag en bleef het oranje motormanagement lampje de gehele dag branden. Na een nachtje rust was het weer uit, tot het probleem zich weer een keer voor deed.
Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door een loszittende accupool. Af fabriek komen de auto's met een losse accupool binnen en die dient tijdens het rijklaar maken vastgezet te worden. Op dit punt hadden ze dus een steekje laten vallen. Het rammelen van de accupool had voor diverse storingen in het electronisch systeem gezorgd.
Excuses van de dealer aanvaard, maar hoezo rijklaar? Ik kreeg de auto mee met alle 4 de banden maarliefst op 3,5 Bar!!!, trekkend naar rechts, een losse accupool maar wel 2 gemonteerde lifehammers (mocht ik met zoveel speciale effecten in de gracht belanden):crazy: