Niet in 1e versnelling

pvdm

Nieuw lid
Beste Skodaars,

Krijg ik plots de 1e versnelling niet meer ingeschakeld!
Wel de andere, dus in zijn 2,3 enz. naar de dealer. Daar voor de deur ontdekte ik dat als ik de motor uitzet,
de 1e versnelling weer kan worden in ingeschakeld. Als ik vervolgens de motor start, lukt dat weer niet!
Ik heb dat een aantal keren herhaald, met telkens hetzelfde resultaat.

Even later neemt de monteur plaats achter het stuur en wat gebeurt? Alles functioneert weer! Hmmmm.:crazy:

Heeft iemand van jullie zoiets (dergelijks) ook meegemaakt?

Hoor graag en groeten,
Peter.

Cordoba

Forumguru
Peter, als het nog eens gebeurt, kijk eens of je wel de achteruit in kan schakelen (is niet gesynchroniseerd net als de '1'). Andere mogelijkheid als je de 1 niet ingeschakeld krijgt met draaiende motor: koppeling op laten komen in 'vrij', opnieuw intrappen en opnieuw proberen (die truc werkte vaak wel bij een auto die problemen gaf met inschakelen van de 'achteruit').

Skoody Boo

Actief lid
koppeling op laten komen in 'vrij', opnieuw intrappen en opnieuw proberen

@pvdm: wat jij beschrijft heb ik ook wel eens, en bovenstaande werkt bij mij dan altijd.

Je kan ook tegen de pook richting 1 duwen voor zover als het dan gaat en dan heel langzaam de koppeling op laten komen tot hij er in valt, en zodra hij dat doet direct weer even de koppeling induwen voor je hem weer op laat komen.

Chatslet

Forumguru
Vanaf de pook loopt er naar de bak een stang, daar kan speling in zitten. Even aandraaien wil dan nog wel eens helpen. Je zou eens kunnen kijken of je van onder de auto daar bij kunt.

Bovenaan Onderaan