niet meer starten

whwh

Lid
Hallo,

van de fabia 1.4 mpi is distributie etc deze week vervagen en liep tot vandaag perfect. Vandaag brandstoffilter bougies etc vervangen (beurtje) en slaat nu niet meer aan. Startmotor draait rond, bougies blijven droog. Benzine filter zit goed alleen krijg geen benzine volgens mij. Iemand een idee??

Ronnie

Forumguru
Slang van de injectorrail er al afgehad of er wel benzine komt? Toevallig een brandstoffilter met terugslagklep (verkeerd om) gemonteerd?

Zwapp

Forumguru
Weet niet hoe het zit met deze motoren maar mijn filter hangt in een pot welke gevuld is met brandstof, als deze leeg is duurt het misschien een tijd voor ie start. Ben geen techneut ofzo maar dit schoot me als eerste te binnen...succes

whwh

Lid
hallo,

Filter heb ik hetzelfde gemonteerd zoals de oude ook heeft gezeten, kan dus denk ik niet fout zijn. Als ik benzine direct in de aanvoer slang op het blok gooi loopt hij ook tot deze op is en slaat dan af. Wat ik wel vreemd vind is dat de pomp niet altijd loopt als ik hem op contact zet (deed hij eerder altijd) als ik stop met doorstarten hoor ik de pomp wel lopen. ik snap het niet meer helemaal op dit moment. Morgen weer verder zoeken.

Wat Ronnie al zei......valse lucht of een verkeerd werkend seal zal een brandstof cutoff betekenen oftewel sahara in je brandstof systeem.

Doe jezelf een lol en tap het met een tweede persoon af tot je een volledige straal hebt zonder lucht.
De pomp kan een luchtbel niet altijd eruit persen.

whwh

Lid
heb wel de slang die van het filter naar de injectorrail loopt al laten vollopen, de pomp draait ook want als ik de in-slang van het filter af haal en start vliegt de benzine eruit. Zal het misschien een verkeerd filter kunnen zijn met dezelfde aansluit mogelijkheden? of een kapot filter? ik ga morgen eerst het oude filter eens terug zetten en kijken wat er dan gebeurd. Hoe krijg ik trouwens netjes de slangetjes los van het filter zonder mijn vingers open te halen?

whwh

Lid
Hallo,

Probleempje is opgelost!! Ik had het nieuwe filter hetzelfde aangesloten als het oude, alleen blijkt het zo te zijn dat het MANN filter in het midden niet de aanvoer heeft zitten maar de retour aansluiting. De volgende keer zal ik eerst de boel maar goed bekijken want had niet gedacht dat ze dit andersom zouden zetten oftewel de aanvoer aansluiting verwisseld met de retour.

bedankt voor meedenken!!

TOP fijn te horen dat je er achter bent idd.
Verder zoals gezegd een verkeerd/ander passend onderdeel is altijd de eerste poging om je probleem te verhelpen....Spreek helaas uit ervaring zeg maar:banghead:

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd een beetje een bizarre oorzaak: probleem is dus eigenlijk niet dat je het verkeerd om hebt gemonteerd, maar dat het filter als het ware verkeerd om in de behuizing zit.:banghead:

whwh

Lid
zo kun je het zeggen alleen heb ik het oude er vanaf gehaald en hem precies zo gemonteerd. Ik had niet opgelet op welke retour was en welk in-was want ging ervanuit dat dit identiek zou zijn aan de originele filter maar dat was helaas niet het geval.

groeten,

Bovenaan Onderaan