Niet-RS in Race blue?

Rallye

Forumguru
Vandaag sprak ik iemand die bij mij in de buurt woont. Hij wilde wel een Octavia en had een 1.2tsi gezien in dezelfde kleur als de mijne. Nou heb ik altijd begrepen dat Race Blue bij de Octi II alleen een RS kleur was, en heb het altijd betreurd dat de kleur op de Octavia III vrij geleverd werd. Ik heb het mis: http://www.hensgensmobiliteitsgroep.nl/voorraad/7594502

image.jpg
Kent iemand een ander voorbeeld van een niet-RS Octavia II in Race blue?

Auto is overigens afkomstig uit Tsjechië, dus misschien gebouwd voor iemand met relaties bij Skoda?

Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
In Tsjechië zijn veel meer keuren te verkrijgen, dus grote kans dat Race blue daar ook op eenvoudiger uitvoeringen leverbaar was. Kijk maar eens hoeveel kleuren er voor de O3 te leveren zijn in Tsjechië.

laagvlieger

Forumguru
Toen ik mijn Fabia bestelde in 2011 kon ik Race Blue niet kiezen omdat die voorbehouden was voor de RS. Maar vanaf modeljaar 2013 is Race Blue ook verkrijgbaar voor de andere modellen. In België dan toch ...

Blackokkie2

Forumguru
CCImageProxy.ashx

Rallye

Forumguru
Het gaat mij specifiek om de Octavia II, tot medio 2013. Die had ik nog niet eerder buiten de RS in Race Blue gezien.

Blackokkie2

Forumguru
Mijn voorbeeld van de O3 was alleen ter illustratie, kan me niet voorstellen dat er voor de O2 veel minder kleuren waren. En aangezien jij aangaf dat die auto afkomstig was uit thuisland Tsjechië, gaf ik dat even aan van de O3, O2 is niet meer te zien.

Blackokkie2

Forumguru
Nou probleem niet zo zeer denk ik. Maar @Rallye zijn buurman heeft dus een auto gezien die eigenlijk niet zou moeten bestaan volgens het Nederlandse leveringsprogramma.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Geen probleem inderdaad, gewoon iets wat mij opviel. Ook de Octavia III blijkt in Tsjechië in veel meer kleuren leverbaar te zijn dan bij ons. Dat zal dan met de II ook wel zo geweest zijn. Overigens is die beperkte kleurkeuze niet alleen in Nederland. Ook uit bijvoorbeeld Duitsland of Engeland ken ik geen gewone Octavia's in Race Blue.

Jasper-RS

Forumguru
Ik denk ook geïmporteerd. De octavia 2 in Nederland nooit officieel geleverd in Race blue behalve de RS.

Jee13

Forumguru
op fotos in de boekjes is auto in onderhoud geweest bij nescar sport

google levert een tjechische site op, dus niet in nederland geleverd,
naar mijn weten is race blue idd specifiek voor O2 RS

ik vind het ook jammer dat ze dat bij O3 los gelaten hebben

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Auto is inderdaad geïmporteerd uit Tsjechië. Lijkt zelfs nog geen Nederlands kenteken te hebben. In Nederland heeft mijn buurtgenoot dus een zeer exclusieve auto..... Toch jammer dat mijn auto daardoor minder exclusief is.

Ik ben wel blij dat ik de race blue kan kiezen op mijn trage greenline. Het gaat mij om het frisse kleurtje. Liefst had ik de racing green als de fab die ik nu heb, maar helaas dat is wel een echte RS kleur hier in NL op de o3. Wat mij betreft hadden ze nog wel meer kleur in het gamma mogen stoppen.

Rallye

Forumguru
Vandaag even beide auto's op de foto gezet (helaas alleen telefoon). De niet-RS lijkt wel iets donkerder, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.

2.jpg 1.jpg

Joske

Forumguru
zou op den duur al gaan denken dat het een "storm-blue" is ipv een race blue??

lijkt op kleurtje dat @ertromp heeft, maar kan mis zijn natuurlijk ;)

Bovenaan Onderaan