SuperbIV
Senior Member
Vraagje voor de iV rijders. Wat ik mij af vraag is of jullie ook het volgende hebben:
Als ik start (koude motor), start hij altijd op e-mode en rijd hij ook in die modus gewoon weg. Als ik hem dan in de eerste kilometers op hybride zet kan ik daarna e-mode niet meer aanzetten en komt er in het instrumentenpaneel een e-mode symbool met een streep er door.
Pas als ik helemaal stil sta en de motor dus uit gaat door start-stop is de e-mode weer in te schakelen.
Ook als ik een (kort) tijdje gereden heb zonder stil te staan verdwijnt op een gegeven moment het e-mode symbool met streep er door. Dan kan ik gewoon weer wisselen tussen modes.
Kan me voorstellen dat dit is ingebouwd om er voor te zorgen dat met koude motor niet constant gewisseld wordt tussen elektra en motorvermogen, maar vroeg me af of anderen dit herkennen.
Als ik start (koude motor), start hij altijd op e-mode en rijd hij ook in die modus gewoon weg. Als ik hem dan in de eerste kilometers op hybride zet kan ik daarna e-mode niet meer aanzetten en komt er in het instrumentenpaneel een e-mode symbool met een streep er door.
Pas als ik helemaal stil sta en de motor dus uit gaat door start-stop is de e-mode weer in te schakelen.
Ook als ik een (kort) tijdje gereden heb zonder stil te staan verdwijnt op een gegeven moment het e-mode symbool met streep er door. Dan kan ik gewoon weer wisselen tussen modes.
Kan me voorstellen dat dit is ingebouwd om er voor te zorgen dat met koude motor niet constant gewisseld wordt tussen elektra en motorvermogen, maar vroeg me af of anderen dit herkennen.