Olifant
Lid
Even korte introductie aangezien ik nieuw ben bij het forum. Ben nu in het bezit van in BMW 530D Touring HE met alles er op.
Gezien de leeftijd van de auto (BJ 2005) en de kilometerstand (200k) werd het tijd om naar een nieuwe auto te gaan uitkijken. Ik rijd zo rond de 35-40K kilometers per jaar zowel zakelijk als privé, een diesel is dan wel aan te raden. Bij de nieuwe auto stond voor mij voorop dat ik mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid meer moest gaan pakken en dus een minder milieubelastende auto wilde hebben.
Voor mijn werk (als zelfstandige) rijd ik zo rond de 700KM per week, het moest dus i.i.g. een comfortabele auto zijn (geen sport-achtige) en één die representatief is. Ik ben relatief grote auto's gewend (Nu de BMW en daarvoor 2x een A6 avant) en heb 2 (jonge) kinderen dus hij moest ook nog een redelijk groot zijn.
De volgende mogelijkheden vielen gelijk af:
A6, BMW 5-Serie: Wel A-label maar niet onder de 116 CO2, daarnaast in een beetje uitvoering al snel richting de 70K (en dat wil ik niet meer aan een auto uitgeven)
A4,BMW3: BMW is prima auto , maar ik vind de 3-serie niet groot genoeg (is natuurlijk persoonlijk). Voor de A4 is dat hetzelfde(niet groot genoeg), daarnaast ben ik van mening dat Audi tegenwoordig een rijderspubliek aantrekt waarvan vroeger werd gezegd dat ze BMW reden; i.i.g. niet mijn stijl.
Ford Mondeo: Is persoonlijk, maar vind ik niet heel bijzonder aan de buitenkant en het dashboard is mij veel te 'druk'.
Volvo V60: Erg mooie auto + Goed image, echter ook weer niet heel ruim.
Wat bleef er dan over?.. De Peugeot 508 SW, de volkswagen Passat Variant en de Skoda Superb Combi. Alle drie relatief groot en met A-label en 20%.
De Passat viel als eerste af, is m.i. niet heel mooi na de facelift (of volgens VW 'nieuw'....) en is daarnaast wel heel 'gewoontjes.
De peugeot was een serieuze gegadigde, erg mooi model (de SW), top afgewerkt (hoewel ook hier het Dashboard/stuur vrij druk is), ligt super op de weg en was kwa uitvoering en opties mooi rijk te maken zo rond de 42K totaal.
Echter... de 508SW is alleen te krijgen met de 2Tronic. Wat een drama is die bak, voor mij was dat echt de afknapper.
Dus, en gezien het feit dat ik dit hele lange verhaal hier hou, is mijn keuze op de Superb gevallen. Deze is ondertussen besteld en ik hoop 'm ergens in April te kunnen berijden. ...
Volgdende specs:
Superb Combi Businessline Ambition 1.6TDI Greenline
Platin Grey
MDI
Electrische stoelen
Stoelverwarming
Leren bekleding (donker bruin)
Mobridge
Electr. Klep
18'' Themisto
Sunset
Airbags achter
Was een lang verhaal, maar hoop i.i.g. een goede intro!
Als de auto er is volgt er meer.
Gezien de leeftijd van de auto (BJ 2005) en de kilometerstand (200k) werd het tijd om naar een nieuwe auto te gaan uitkijken. Ik rijd zo rond de 35-40K kilometers per jaar zowel zakelijk als privé, een diesel is dan wel aan te raden. Bij de nieuwe auto stond voor mij voorop dat ik mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid meer moest gaan pakken en dus een minder milieubelastende auto wilde hebben.
Voor mijn werk (als zelfstandige) rijd ik zo rond de 700KM per week, het moest dus i.i.g. een comfortabele auto zijn (geen sport-achtige) en één die representatief is. Ik ben relatief grote auto's gewend (Nu de BMW en daarvoor 2x een A6 avant) en heb 2 (jonge) kinderen dus hij moest ook nog een redelijk groot zijn.
De volgende mogelijkheden vielen gelijk af:
A6, BMW 5-Serie: Wel A-label maar niet onder de 116 CO2, daarnaast in een beetje uitvoering al snel richting de 70K (en dat wil ik niet meer aan een auto uitgeven)
A4,BMW3: BMW is prima auto , maar ik vind de 3-serie niet groot genoeg (is natuurlijk persoonlijk). Voor de A4 is dat hetzelfde(niet groot genoeg), daarnaast ben ik van mening dat Audi tegenwoordig een rijderspubliek aantrekt waarvan vroeger werd gezegd dat ze BMW reden; i.i.g. niet mijn stijl.
Ford Mondeo: Is persoonlijk, maar vind ik niet heel bijzonder aan de buitenkant en het dashboard is mij veel te 'druk'.
Volvo V60: Erg mooie auto + Goed image, echter ook weer niet heel ruim.
Wat bleef er dan over?.. De Peugeot 508 SW, de volkswagen Passat Variant en de Skoda Superb Combi. Alle drie relatief groot en met A-label en 20%.
De Passat viel als eerste af, is m.i. niet heel mooi na de facelift (of volgens VW 'nieuw'....) en is daarnaast wel heel 'gewoontjes.
De peugeot was een serieuze gegadigde, erg mooi model (de SW), top afgewerkt (hoewel ook hier het Dashboard/stuur vrij druk is), ligt super op de weg en was kwa uitvoering en opties mooi rijk te maken zo rond de 42K totaal.
Echter... de 508SW is alleen te krijgen met de 2Tronic. Wat een drama is die bak, voor mij was dat echt de afknapper.
Dus, en gezien het feit dat ik dit hele lange verhaal hier hou, is mijn keuze op de Superb gevallen. Deze is ondertussen besteld en ik hoop 'm ergens in April te kunnen berijden. ...
Volgdende specs:
Superb Combi Businessline Ambition 1.6TDI Greenline
Platin Grey
MDI
Electrische stoelen
Stoelverwarming
Leren bekleding (donker bruin)
Mobridge
Electr. Klep
18'' Themisto
Sunset
Airbags achter
Was een lang verhaal, maar hoop i.i.g. een goede intro!
Als de auto er is volgt er meer.