Nieuw blik!

Beste leden,

Ik ben sinds vandaag lid op dit forum en zou me graag willen voorstellen. Ik ben Pepijn, 19 jaar oud en student aan de Universiteit Utrecht. Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een oranjebruine Skoda S100 uit bouwjaar 1972. Roemeense import dat wel, maar desondanks een kek wagentje. Momenteel heb ik wat technische problemen, o.a. met het sleutelcontact van de auto. Zie topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/probleem-met-skoda-s100-1972-sleutel-in-contact.34008/#post-718695

In ieder geval, ik ben wat sleutelen betreft best een leek op dit gebied, maar wel heel erg gemotiveerd om nieuwe dingen te leren! Mocht toevallig iemand die dit leest kennis van dit type Skoda hebben (of van een vergelijkbaar model), ik zou een klein zetje in de juiste richting goed kunnen gebruiken! :)

Foto's volgen morgen, nu is het te donker voor een beetje fatsoenlijk plaatjes.

Groetjes!

eriktv

Forumguru
Leuk! Is dit één van de twee die op Marktplaats stonden? Er stond ook nog een beige exemplaar zag ik. Ik heb niet veel lowtech autokennis, maar kan je eventueel helpen met vertalen cq. het zoeken van leveranciers van onderdelen in Tsjechië, vraag gerust. Ik help graag om zo'n stukje historie op de weg te krijgen/houden.

Dank allebei voor de vriendelijke respons! Mijn Tsjechisch is niet zo sterk, dus van @eriktv 's taalcapaciteiten zal ik waarschijnlijk wel een keer van gebruik moeten maken ;) Trouwens, ik heb inderdaad één van de twee Skoda's die op Marktplaats stonden, inmiddels schijnt de andere ook al verkocht te zijn heb ik van iemand vernomen. Maar goed, de foto's:

My first car: 1972 Skoda S100 by Trabantje601, on Flickr

My first car: 1972 Skoda S100 by Trabantje601, on Flickr

Foto's zijn helaas niet van de beste kwaliteit, dat komt later nog wel.