Nieuw en een paar vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnie

Actief lid
Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen... Arnold is de naam, 23 jaar en woonachtig in omgeving Zwolle...

Ik heb momenteel nog geen Fabia (nu nog een Rover 25), maar ik ben zoekende naar eentje (een Combi 100pk elegance om precies te zijn) Nu ben ik dus nog op zoek naar een geschikt model, maar toch had ik al een x aantal vragen over deze auto..

Ik weet dat er onder de kofferbodem nog wat bergruimte is, en dat daar ook het reservewiel ligt. Nu heb ik in mijn Rover een actieve subwoofer (van Pioneer) die in het reservewiel past, en die wil ik natuurlijk blijven gebruiken. Weet iemand toevallig of dit past? (of heeft iemand een afbeelding van deze bergruimte?)

Tevens vraag ik me af of de 100pk versie (1.4 16v) genoeg 'power' levert voor deze auto...? Zodat je bijvoorbeeld rustig comfortabel een kruissnelheid van 140km/h rijden kan (even ter info, mijn huidige 25 heeft een 108pk 1.6 16v)

Dit waren (voorlopig) even mijn vragen, hopelijk kan iemand me hier antwoord geven, alvast bedankt in ieder geval!

Groetjes Arnold

Welkom hier Arnold..

Wij hebben zelf een Fabia 1.4 16v en die rijd goed genoeg hoor..
Ook bij hogere snelheden..
Ik kan je met die andere vraag helaas neit helpen want ik heb geen idee hoe groot die ruimte is.. Ik weet alleen dat wij daar een reservewiel in hebben.. 15 inch plus band.. Weet niet precies hoe groot dat samen is

Abo

Lid
Arnold,

Zelfs met de 75 pk uitvoering kun je rustig comfortabel rijden met een kruissnelheid van 140. Dit jaar ben ik nog met mijn combi naar Duitsland geweest en dit gaat echt prima. Ook de Cruise Control houdt de ingestelde snelheid goed aan, ook als je op de Autobahn een helling op gaat.
De 16V 100 pk zal dit zelfs nog beter doen.

Arnie

Actief lid
Kijk daar kan ik wat mee, ik merk al wel dat de meeste combi's wel cruise control standaard hebben. Ik ben zelf dus een auto gewend met een soortgelijk gewicht en pk's gewend, dus ik blijf toch vasthouden aan die 100pk versie. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Die sub van Pioneer is een TS-WX50A een relatief kleine sub met een 100w versterker ingebouwd. (wordt momenteel niet meer gemaakt) Echt een ideaal ding als ondersteuning, en het zit netjes uit het zicht. Ik meen dat hij past vanaf een 14" reservewiel... In een Fabia zit neem ik aan geen thuiskomer?

Hier zie je de Pioneer in m'n Rover gemonteerd... (let niet op de troep)

Pioneer%20sub.JPG

guitar_billy

Senior Member
hallo Arnie,
ik heb hier nog een folder van de Fabia liggen (begin 2005). op alle uitvoeringen behalve de 1.2 40KW is cruise control standaard.

ook is standaard op alle uitvoeringen een "Volwaardig reservewiel (band op stalen velg)".

Fabia's hebben af-fabriek velgen van 5,0J x 14" (classic) tot 6,0J x 15" (elegance 2.0/85KW).

voor zover ik heb kunnen zien is er geen optie voor een thuiskomertje en/of spuitbussen etc. dat lijkt dus te gaan passen met je subwoofer.

Arnie

Actief lid
da's mooi, ik twijfelde over die thuiskomer omdat "VW" daar vaker mee werkt. Maar een hoogwaardige stalen velg gaat zeker lukken gelukkig.

Trouwens nog een vraagje (misschien een beetje kleinzierig) maar als je met een 100pk 120 rijdt hoeveel toeren draait hij dan?? en een 75pk?

Fabia

† In Memoriam
Euuh, geen idee eigenlijk. Zal daar binnenkort eens op letten. Wat betreft koppel dat is gelijk, namelijk 126nm bij 3.800 voor de 75pk. En 126nm bij 4.00 toeren voor de 1010pk. De 101pk is alleen qua acceleratie sneller. Misschien is een Equipe Plus nog een idee voor je, is een hele complete uitvoering. Er zitten zelfs standaard sportstoelen in. En mist qua uitvoering niet veel t.o.v. elegance.

Arnie

Actief lid
Ik laat denk ik zowieso de 75 pk links liggen, ik zie de gegevens inderdaad net op autoweek.nl. En ik zie dus ook dat de 75 niet echt verder gaat dan 170 km/h. Niet dat ik dat dagelijk rij hoor, integendeel, maar ik vindt het toch wel prettig als een auto een beetje vlot is. (de 75pk gaat in 14,1s naar de 100km/h, de 100pk in 11,nogwat)

Die equippe plus is inderdaad een nette uitvoering, maar ik zit toch 2e hands te kijken (uit financieel oogpunt...) Het hoeft op zich niet perse een elegance te zijn, maar er moet toch wel wat aan opties opzitten. Er wordt trouwens ook gesproken dat de elegance een gekoeld dashboardkastje heeft. Geldt dit louter voor de elegance, of heeft elke geaircode Fabia dit?

Wat een /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif he

guitar_billy

Senior Member
altijd aanwezig als er airco in zit. uit de optielijst =>

"Halfautomatische airconditioning incl. gekoeld dashboardkastje"

TOEGEVOEGING: aan de bestuurderszijde is er een vakje voor drankblikjes. deze is ook gekoeld indien airco aanwezig. het dashboardkastje kan een 1.5L fles in. in Elegance en L&K uitvoering is het tevens verlicht. =)

noot : mijn lijst is van begin 2005, ik weet niet hoe het zit met Fabia's van zeg, 2001.

Jan_Hein

Actief lid
Mijn Fabia Combi is van 2002. Het ding loopt aardig hard. Op het vlakke met gemak en in alle rust 140 km/u. Het enige is dat je hem flink op toeren moet houden. In de Ardennen moest ik op de lange hellingen terugschakelen om de fut er in te houden. Wat dat betreft ontlopen de 75 en 100 pk elkaar niet veel. Het koppel is zo'n beetje hetzelfde. Alleen bij de 100 pk bij meer toeren (dacht ik).

Mijn combi is een comfort plus. Dat wil zeggen comfort met airco (halfautomaat) en gekoeld dashboardkastje.
Verder is ie al behoorlijk compleet met cruisecontrol, 4 schijfremmen ipv 2 voor en 2 trommels achter, electrische spiegels met verwarming, ASR, getint glas en als extra: mistlampen. (niet standaard).

Ze zijn trouwens 2e hands ook nog flink aan de prijs......
De afschrijving is dus gering....

Groeten, Jan-Hein.

Arnie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn Fabia Combi is van 2002. Het ding loopt aardig hard. Op het vlakke met gemak en in alle rust 140 km/u. Het enige is dat je hem flink op toeren moet houden.

[/ QUOTE ]

mijn Rover rijdt bij 140km/h zo'n 4000 toeren, ik denk dat dit bij de 100pk fabia iets hoger ligt? zo rondt de 4500 toeren? Op zich geen ramp natuurlijk mits het geheel maar goed geisoleerd is /forum/images/graemlins/680.gif

Was het trouwens destijds (2002) ook mogelijk om een Fabia Combi te kopen zonder uitrustingsnaam (Comfort, Elegance etc.) en die zelf naar wens aan te kleden? Ik bedoel ik kom op internet zat combi's tegen die wel het een en ander aan opties hebben (lichtmetaal, cruise control, roofrails etc.) maar die geen "comfort" of "elegance" aanduiding hebben. deze zouden dan bijvoorbeeld wel cruise control en lichtmetaal kunnen hebben maar slecht 1 airbag.

Echt /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif trouwens dat ik hier met m'n vragen terecht kan, dat is zeer makkelijk als je aan het orienteren etc. bent!

Jan_Hein

Actief lid
Arnie,

Weet niet precies hoeveel toeren hij maakt met 140 km/uur.
Bij 120 iets over de 3000. Zal morgen eens even kijken. Wat me wel opvalt is dat ie bij hogere snelheden/toeren mooier loopt dan bij bijv. 100 km/uur. En dan vooral met minder geluid. Misschien dat het windgeruis dan gaat overheersen?

Toen ik mijn Fabia kocht kon ik kiezen uit: classic, comfort en elegance. Bovendien kon er een flink aantal opties op bijbesteld worden. Van leren interieur tot verwarmde ruitensproeierspuitmond. jaja.!!
Het is teveel om op te noemen, en ongeveer net zoveel als tegenwoordig. Ieder zijn meug.
Ben zeer tevreden over deze Fabia, met name het benzineverbruik. Loopt erg zuinig tot 120 (1:16). Alleen: je blijft veel schakelen. Daarom heb ik nu een automaat besteld. /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Groeten, Jan-Hein

Fabia

† In Memoriam
Ik weet nog een Fabia Elegance 1.4 16v te staan, namelijk mijn oude...............LOL Staat te koop bij Van Loon in Gouda. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Henny

Actief lid
Wat betreft dat reservewiel: zit daar bij de Fabia in het midden niks? Bij de Octavia I is die ruimte opgevuld met gereedschap enz., maar die verwijder je misschien voor die subwoofer?

Michel

Forumguru
Wat betreft dat reservewiel: zit daar bij de Fabia in het midden niks? Bij de Octavia I is die ruimte opgevuld met gereedschap enz., maar die verwijder je misschien voor die subwoofer?

[/ QUOTE ]

De ruimte in het reservewiel is bij de Fabia inderdaad ook opgevuld met gereedschap, de krik etc.

Jan_Hein

Actief lid

mijn Rover rijdt bij 140km/h zo'n 4000 toeren, ik denk dat dit bij de 100pk fabia iets hoger ligt? zo rondt de 4500 toeren? Op zich geen ramp natuurlijk mits het geheel maar goed geisoleerd is /forum/images/graemlins/680.gif

Echt /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif trouwens dat ik hier met m'n vragen terecht kan,

[/ QUOTE ]

Arnie,
Vandaag even gekeken naar de toeren: 120: 3750 en 140 4250.
Zat er dus flink naast, maar de motor doet lekker soepel en relatief stil zijn werk. (Er zit trouwens wel een lekker brommetje in)

Voor wat betreft het forum: Daar heb je erg veel aan. Zelf ook van geprofiteerd van de tips van hier. Zo kom je toch tot een goede keuze. Alleen is het wel zo dat de aankoop er niet voordeliger van wordt. Er zijn erg veel leuke en nuttige (soms ook niet) opties te bestellen die ik normaliter niet zou hebben genomen. Denk zelf dat ik er zelf heel veel plezier aan zal beleven.

Dat van die ++++++ geluidsinstallatie, daar heb ik niet zo veel mee: Zit liever in alle rust achter het stuur en dat boem, boem boem kan ik slecht velen. (Zit 'm ook in de leeftijd denk ik) /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif

Veel succes met je keuze !!!

Vriendelijke groeten,

Jan-Hein

Arnie

Actief lid
Dat van die ++++++ geluidsinstallatie, daar heb ik niet zo veel mee: Zit liever in alle rust achter het stuur en dat boem, boem boem kan ik slecht velen. (Zit 'm ook in de leeftijd denk ik) /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif

[/ QUOTE ]

Inderdaad, bij het horen van de term 'subwoofer' denk je vaak snel aan een Golfje, Calibra etc. die met een luid Boem, Boem, Boem door het dorp scheuren (ook tot mijn ergenis /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif )

Ik zeg altijd maar, een subwoofer staat pas goed afgesteld als je hem pas hoort/mist als je hem uitzet... Ik heb hem dus puur voor de ondersteuning van het geluid. Ik ben best wel een muziekliefhebber en omdat ik toch wel wat tijd in de auto doorbreng vind ik een prettig geluid wel lekker... Ik mag bijvoorbeeld graag naar een knap stukje klassiek luisteren in de auto, en dan vult een subwoofer het laaggedeelte mooi aan. Daarnaast luister ik veelal naar o.a. Coldplay, Saybia, Mark Knoffler, Kane, Travis, Acda en de Munnik, Stef Bos en ga zo maar door. Dat kaboem, boem, boem doe je mij eerlijk gezegd (bijna nooit) een plezier mee /forum/images/graemlins/grin.gif

Dus het ligt niet perse aan de leeftijd hoor... Ik ben 23 /forum/images/graemlins/bye.gif

Karstieman

Forumguru
Als het goed is vult een sub de lage tonen ook mooi aan en is niet overdreven aanwezig.
Besluit je een sub met meer vermogen te kopen, dan KAN je ook nog eens lekker bassen met wat dance muziek.
d'r is eigenlijk helemaal niets mis mee en ik ben blij dat ik er eentje heb laten inbouwen /forum/images/graemlins/smile.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan