Nieuw en in bezit van Octavia Combi II DSG

Adoks

Senior Member
Sinds een paar weken in het bezit van een Skoda Octavia Combi II 1.9 TDI DSG bak uit 2005 en natuurlijk in zwart metallic, wat anders.

Auto rijdt als een vorst en ik had nooit durven dromen dat ik ooit in een Skoda zou rijden. Mijn eerste kennismaking met Skoda was meer dan 25 jaar geleden en stond bij m'n buren voor de deur. Een oranje barrel met de motor achterin. Zelf hun kinderen durfden er niet in uit schaamte en als ik er naar keek, leek het altijd alsof ik naar de allereeste auto ter wereld keek.

Terug naar nu!
Een paar maanden geleden had ik een lijstje gemaakt met daarop de volgende auto's ook i.v.m. kinderen:
-Volvo V50
-Passat Variant
-VW Touran
-Toyota Verso
-Volvo S60
-VW Jetta

Daar stond dus geen Skoda bij, maar dat is uiteindelijk allemaal toch goed gekomen omdat hij eigenlijk WEL aan alle door ons gestelde eisen voldeet en toch best betaalbaar was. Het enige wat ons wat tegenhield was het Skoda logo, maar op een gegeven moment wint verstand het van gevoel en zie daar de verlichting.

Mijn forumnaam is Adoks, dat daar nog niemand opgekomen was? Verder zal ik af en toe wel wat posten, hoewel ik eigenlijk meer een motorfreak ben.

Adoks, welkom op ons gezellige en nuttige forum. Wij zijn altijd gek op fotootjes van autootjes...

Voor een aantal mensen is het logo nog steeds een belemmering. Het gebrek aan objectiviteit voedt de gedachte dan men nog steeds met de Oostblok karretjes uit de jaren '70 en '80 te maken heeft. Wij weten wel beter.

Nogmaals welkom en veel plezier met je keuze.

MarcoO2

Forumguru
Welkom op het forum! Als ik je shortlist zo bekijk, heb je meer auto gekregen voor minder geld dan je had gedacht! :winkie:

Adoks... nee, daar zou ik ook nooit opkomen! Rijd jij altijd achterstevoren ofzo? :grin:

Overigens, er zijn ook genoeg motorliefhebbers op dit forum hoor... er zijn ook een paar motorgerelateerde topics! Veel plezier hier in ieder geval!

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Adoks, ook welkom op dit leuke forum. En mooie naam, je hebt een nieuwe trend gezet.
Een mooie combi heb je. De diesel die zuinig is en de DSG spreekt voor zich.
Ik heb dezelfde diesel dus en gebruik deze best veel, 60.000 km / jaar.
Hoeveel km staan er nu bij jou op ?

Een mooie lijst waar je uit kon kiezen maar nog mooier dat het een O2 is geworden.
Hoe ben je op de hoogte van dit forum gekomen ?
En af en toe posten...dat dacht ik ook in het begin..:winkie:
Hier kun je leuk tips geven of krijgen of mee zeuren over alle daagse topic's !

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Adoks! Of liever, adokS!

Motor freaks zijn meer dan welkom. Zit je ook op MF?

Mooie lijst wagens, ben toch wel benieuwd naar je ervaring als je uit een beduidend duurdere wagen komt zoals een S60!

Veel plezier met je wagen en ook met posten op het forum. Het werkt verslavend ;)

Adoks

Senior Member
Welkom op het forum Adoks! Of liever, adokS!

Motor freaks zijn meer dan welkom. Zit je ook op MF?

Mooie lijst wagens, ben toch wel benieuwd naar je ervaring als je uit een beduidend duurdere wagen komt zoals een S60!
Tuurlijk zit ik op MF en dat al een behoorlijke tijd. Als ik me niet vergis ben ik jou daar ook al meerdere malen tegengekomen. Ben daar wel onder een andere naam geregistreerd.

Motor: VFR800FI

Ik kom trouwens niet uit een S60, maar heb er altijd wel een gewild. M'n vorige auto was een VW Bora 1.6 op gas (240.000 km). Geweldige auto, nooit problemen mee gehad op een paar standaard dingen na: Vallende ramen, temp sensor, ophangrubbers draagarmen en knipperlicht stuurschakelaar kapot.

Als je goed zoekt kun je prima een S60 vinden voor de prijs van een Octavia Combi DSG. Zo goedkoop was de Skoda nu ook weer niet. Hij heeft rond de 130.000 gereden en ik verwacht er wel 300.000 mee te halen.
Het nadeel van de volvo is z'n gewicht en toch ook weer de ruimte en als je er al een koopt, wil je wel de S60 D5 serie natuurlijk. Al met al zonde van het geld. Al helemaal omdat ik er zelf niet eens zo veel in rij en m'n vriendin boeit het allemaal niet zo.

Laat ik me maar eens concentreren op de nieuwe VFR1200 :24:

nemo

Senior Member
Welkom Adoks!
Hier nog een MF lid (dibo).
Ga je op korte termijn een VFR1200 kopen?

VEEJAY

Forumguru
Welkom, heerlijke auto met prima motor/transmissie combinatie, kan ik beamen. Heel veel plezier!

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het gezelligste forum dat ik ken . Je kan hier heel veel leren over je auto . Je zult ongetwijfeld heel veel plezier aan je mooi uitgeruste octavia in de mooiste kleur dat je maar kan krijgen voor je octavia , wel het meest vieze kleur , maar eens mooi gepoetst is het gewoon een plaatje van een wagen.

Adoks

Senior Member
Welkom hier op het gezelligste forum dat ik ken . Je kan hier heel veel leren over je auto . Je zult ongetwijfeld heel veel plezier aan je mooi uitgeruste octavia in de mooiste kleur dat je maar kan krijgen voor je octavia , wel het meest vieze kleur , maar eens mooi gepoetst is het gewoon een plaatje van een wagen.
M'n vorige was ook zwart en ja daar zie je snel vuil op. Ben niet zo'n poetser, maar als hij dan gepoets is, is het inderdaad een mooi schouwspel.

Ga de auto in principe zelf onderhouden, maar alleen het standaard onderhoud. Het standaard werk doe ik bij pa en ma of schoonouders. Beide een grote garage met veel gereedschap en smeerkelders ;) DSG en zeer moeilijke zaken begin ik zeker niet aan. Heb ElsWin voor Skoda besteld en we zullen zien hoe ver we komen. M'n motor onderhoud ik volledig zelf, maakt niet uit hoe moeilijk het is.

Ben nog niet echt een doe het zelf topic hier tegengekomen, maar dat is een kwestie van zoeken.

Heb trouwens m'n eerste 'Skoda/VAG' probleem te pakken, een kapotte verwarming in de linkerbuitspiegel. Heb nog garantie, dus dat is OK. Schijnt uberhaupt een VW kwaaltje te zijn.

Huyzen

Lid
Mijn forumnaam is Adoks, dat daar nog niemand opgekomen was?

Haha.. leuk. Ik ben ook wel van het omdraaien van woorden. Zo heet mijn draadloze netwerk thuis sredjiradokS (mijn vrouw en ik hebben allebei een Skoda...). Welkom op het forum!

cvegreen

Forumguru
Ben blij dat ik den uitleg over de nick krijg , want ik was weeral niet mee . Dacht op een gegeven moment dat het over iets met moto's te maken had omdat dat net op dat moment ook de revue passeerde . Gewoon skoda achterste voor , je moet er inderdaad maar opkomen , maar daar ben ik geheel niet goed in .

Bovenaan Onderaan