Nieuw forumlid

DT89

Lid
Hallo Iedereen !

Al een weekje me ongeveer lid gemaakt op dit forum.
Als jarenlang saabliefhebber en rijder moet ik de overstap ooit eens maken.

Momenteel rijd ik nog met een saab 9-3 Aero SS 1.9 TTID maar ben toe aan vervanging:
- Wagen word 5 jaar
- Kindje op komst volgend jaar
- Haal geen voordeel meer uit de diesel
- Saab bestaat niet meer (uitgezonderd de NEVS elektrische kopies)

Aangezien ik toch altijd een voorliefde heb gehad voor iets apartere uitvoering ben ik al een ruime tijd naar de octavia combi RS aan het kijken. Ik heb ondertussen ondervonden dat je voor dat geld geen andere wagen vind me die ruimte, snelheid en opties.

Aankoop zal, hopelijk, midden dit jaar zijn. Nu ben ik dus vooral veel aan het lezen op dit forum.

Wat meer over mezelf:
Ben 26 jaar en woonachtig in het noorden van Antwerpen (Zandvliet). Verder heb ik m'n eigen detailbedrijfje !

Cordoba

Forumguru
Welkom @DT89 Detailbedrijfje, of bedoel je detailingbedrijfje? Betekent dat je daar echt van leeft, of doe je het als hobby en verdien je wat extra geld door auto's van anderen te detailen?

DT89

Lid
@Cordoba Inderdaad een detailingbedrijfje. Momenteel leef ik daar nog niet van maar het aantal klanten gaat in enorm stijgende lijn. Mijn bedoeling is om binnen een jaartje of twee een nieuwe garage te bouwen en dan ook fulltime het bedrijf te gaan runnen. Ik moet te vaak mensen teleurstellen aangezien ik enkel in de weekends auto's kan doen. Momenteel is het een vrij lucratieve bijverdienste.

Cordoba

Forumguru
@DT89 Hier op het forum is ook een (beperkt) detailing deel, misschien leuk als je daar wat werk met foto's kunt plaatsen, of uitleg hoe je te werk gaat.

DT89

Lid
@Cordoba Ik zal dat topic eens rustig doornemen. Ik vind het wat dubbel om als nieuw lid daar ineens enkele voorbeelden en een stappenplan te plaatsen, wetende dat ik nog geen skoda heb :thinking:

Ik zal de belofte maken, als ik een skoda heb, maak ik een volledig stappenplan met foto's aangezien ik aan de dealer ga vragen om het ongewassen af te leveren.

Cordoba

Forumguru
@DT89 Het is hier geen detailing forum, maar er zijn redelijk wat leden actief op het gebied van detailing, en er zijn altijd mensen die wat willen leren. Als ik het goed heb zijn er hier ook enkele leden die hun nieuwe auto 'ongepoetst' hebben laten afleveren, of in elk geval geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen. Het meest extreme voorbeeld dat ik ken, is iemand met een wat groter detailing bedrijf, die zijn nieuwe BMW in zijn eigen bedrijf een volledige detail heeft (laten) geven, inclusief verwijderen van de sinaasappelhuid, voor ie ook maar één meter met de auto heeft gereden.

DT89

Lid
@Thokozanoah verkeerde woordkeuze misschien. Vanaf dit jaar gaan we proberen te gaan voor een kindje, dus als het meezit mogen we in 2017 een kindje verwachten :D

@Cordoba Kan ik geloven, heb ook al zo'n voorval gezien ! Eigenlijk schandalig dat sommige merken nog zo'n wagen durven afgeven. Daarom ook dat ik opteer om een wagen ongekuist te laten afleveren. In 75% van de gevallen moet je nog wat corrigeren. Hologrammen is ook een gekend probleem bij dealers die rap rap rap een wagen willen afleveren.

Ik zal eens dat topic bekijken en bijvullen waar nodig/kan.

Altos

Banned
Welkom! Ben zelf een hobby detailler (alleen eigen auto's en bekenden, geen vergoeding) en idd de vraag is reuze!
Ik hoop voor je dat je je bedrijf kan starten, intussen lekker genieten van de RS!

Bovenaan Onderaan