Nieuw forumlid

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum en nieuw met skoda. Ik heb recent mijn eerste skoda aangeschaft en kan deze volgende week ophalen. Een skoda octavia 2 (fl) 2012 2.0TDI DSG en 4x4, maar geen scout.

Hiervoor en komende week nog rij ik een volvo v70 classic uit my97 op LPI. Aan deze auto heb ik veel zelf gedaan en dit ben ik van plan met de octavia. Voor de volvo ben ik lid van de 850forum van volvo en daar heb ik veel hulp aan gehad.

Afgelopen week al veel (in)gelezen over de octavia en onderhoud. Als eerste ga ik de ramen weer laten tinten en moeten de remmen+blokken worden vervangen. Ook is de octavia helaas met een swing radio uitgevoerd en ga ik nadenken over welke upgrade ik erin wil. Origineel amundsen+ of columbus (of de vw rns315 / 510) of voor aftermarket radio met navigatie. Ook wil ik graag de auto zelf kunnen uitlezen en aanpassen, dus kijken voor vcds of vagcom. En voor de zomer moet er nog een trekhaak onder.DSG tuning ga ik mij ook eens in verdiepen, maar dat is voor later.

Mijn lijst groeit vast nog wel door de tijd heen.

Ik denk dat grotere diameter remmen niet echt nodig is. Zover ik weet is het voor 280mm en achter is me nog wat onduidelijk wat de diameter is. Ik ben wel benieuwd naar advies over welk merk. Van Volvo is het ate, maar weet nog niet wat het voor skoda is. Advies welkom!

Duijzer

Donateur
Ik heb zelf EBC laten monteren, met Red Stuff blokken. Erg tevreden over, en qua kosten niet duurder dan origineel RS Tdi.

Jewepe

Forumguru
Welkom @Delta12

Ik hoop dat je kunt wennen aan de stoelen in een Octavia. Ben zelf (in het grijze verleden) overgestapt van een V70 MY 2002 naar een Octavia O2 van 2006. Ik kan je vertellen dat het even wennen was. Maar ............................ het went en het meubilair van die Octavia was eigenlijk best wel prima. Ik heb er altijd goed in gezeten en ben nooit vermoeid uit de auto gestapt. Ook niet na een rit van 1000 km vanuit zuid Frankrijk. Echter het Volvo meubilair blijft mijn voorkeur houden. Succes ermee.

Ik ben benieuwd. Gelukkig heb ik in de octavia wel weer stoelverwarming voor en de eerste indruk zit het goed. Maar inderdaad, van alle auto merken die ik gehad heb, blijft volvo top (zelfs mijn 23 jaar oude v70)

Inmiddels ook contact gehad met de mannen van VVT in marum. Na het "inrijden" ga ik toch maar even langs bij deze mannen.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Welkom @Delta12.
Goede keuze om naar VVT te gaan. Hoor er veel positieve verhalen over.

Je kunt ook naar JB-Autoservice in Dieverbrug gaan. Deze weten ook veel over tunen van diesels.

Inmiddels heb ik mijn O2 fl nu een week in bezit en o.a. met behulp van het forum al wat aangepast. De swing is eruit en een originele 315 zit erin met werkende BT.
Ook heb ik inmiddels VCDS 18.9 werkend en een aantal dingen aangepast. Bochtverlichting heb ik aan en CH / LH. Helaas een aantal dingen wel aangezet, maar werkt niet. Inmiddels begrepen dat het model en ecu afhankelijk kan zijn.
Maar goed in het noordenn van NL is er weer iemand bij met VCDS. (cloon)

Nu eerst eens even rijden ermee en dan door naar VVT, of een andere.

brepus13

Forumguru
Dat je aanpassingen niet werken kan ook komen doordat je geen originele hebt... succes met je aanpassingen in ieder geval, altijd leuk om de auto ‘eigen’ te maken.

Ik weet het van de kloon kabels. Ik heb het voornamelijk voor storing uitlezen. De gok van CH LH en bochtenverlichting durfde ik nog wel aan, en nog een paar kleine dingen die volop omschreven staan. Verder ga ik dan ook niet. Maar nu kan ik wel eens "rond kijken" in VCDS en later kiezen voor de echte kabel (ooit).

Toch bedankt voor de waarschuwingen.

Nu eerst verdiepen in onderhoud van het haldex systeem en links voor nog een schurend geluid weg controleren.
Ik denk dat de wiellager of zijn eind is, geluid is er met alle snelheden, ook als ik de dsg even in 'n' set blijft het geluid.
Maar goed, ervaring leert dat het altijd wat anders kan zijn.

Bovenaan Onderaan