Nieuw forumlid

Jan_Hein

Actief lid
Wil me graag even aan jullie voorstellen: Mijn naam is Jan-Hein. Voor 1999 was ik Opel-rijder. Toen mijn dealer overging naar SKODA heb ik een Felicia combi 1,6 GLX geprobeerd. Nooit aan SKODA gedacht en vond het voordien ook helemaal niks. Die Felicia beviel heel erg goed. Was alleen een beetje ouderwets van model. De dealer wilde hem graag inruilen voor een Fabia combi 1,4 16v 100pk met airco.
Vreselijk lekker karretje. Alleen.. je moet er flink de toeren ophouden. Hij is wel ontzettend zuinig.
In het voorjaar wil ik deze inruilen voor de Octavia combi 1,6 of 2,0 elegance. Welke moet ik nemen??????
 

Wiseguy

Actief lid
in ieder geval de elegance.... en als je ook nog eens lekker vlot vooruit wil komen.... absoluut de 2.0.

Overigens ook welkom op het forum /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Joeri

Actief lid
Welkom op het forum!

Ik vind de 1.6 MPI/FSI de leukste van je twee opties. De 2.0 geeft mij niet echt het "wauw 2000-cc-gevoel" /forum/images/graemlins/tongue.gif Maar ik heb de snelheid of de trekkracht van de 2.0 ook niet nodig.
 

VEEJAY

Forumguru
ik zou de 2.0 nemen, maar als je meer om opties geeft lijkt mij de 1.6 ook een prima keus.
 

Dutch4x4

Senior Member
Motoren zijn allebei wel in orde.

Dus wat VJ en Middelbrand in feite zeggen: wat denk je dat je over zes maanden het meest gaat missen als je dag in, dag uit achter het stuur zit?

De pk's of de opties?
 

Droopy

Actief lid
Wat je vaak merkt bij kleinere motoren is dat indien je veel extra's aan hebt staan (denk vooral aan de airco) er nog 'weinig' vermogen over blijft voor het rijden. Zou hier tijdens een proefrit goed op letten
 
Bovenaan Onderaan