Nieuw hier en gelijk een vraagje ivm de bescherming voor deuren en kofferbumper

DannyG

Forumguru
Hoi allemaal,

Sinds het uitkomen van de Octavia III heb ik regelmatig dit forum bezocht om meer te weten te komen over deze wagen. Op dit moment is de kogel zo goed als door de kerk. Wanneer we op 25 januari een goed gevoel hebben tijdens een testrit met een 1.2 TSI Combi, dan gaan we deze bestellen.

Ik heb echter twee vragen waar ik niet zo onmiddellijk iets over kan terug vinden:
- Ik zou graag de zwarte plastic beschermingstrips voor de deurdorpels plaatsen. Is dit gewoon te plakken of heeft het meer om het lijf?
- Hetzelfde geldt voor de achterbumperbescherming.

Alvast bedankt op voorhand voor de reacties.

Groeten,

Danny

CDK

Forumguru
Welkom! Dat zijn inderdaad gewoon plakstrips. Bij een schoon en droog voertuig en een temperatuur van ongeveer 20 graden plak je die er zo op.

DannyG

Forumguru
Dag Corné. Bedankt voor de supersnelle reactie! :dankje:

Dan ga ik die via Kreijne webshop bestellen en zelf plaatsen. Dan gaan we dus voor de volgende configuratie:
OIII Combi 1.2 TSI Ambition Moon White
Panoramisch dak
Mistlampen black
Zwarte radiatorgrillrand
Sunset
Verlaging Eibach sport
BBS SR 17" 7.5J ET 35 of 8J ET42
Interieur zijn we nog niet uit. Op de schaarse foto's die er te vinden zijn, vind ik Lava Grijs wel mooi maar moeder de vrouw vreest dat door het lichte karakter er snel vuil op te zien zal zijn.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Anders zal het gewoon het zwarte interieur worden :)

Groeten

Danny

DannyG

Forumguru
Euh ... nee hoor. Ik heb het over Kreijne webshop, kan je ook makkelijk vanuit België bestellen ;). Ik ben afkomstig uit Stabroek, Antwerpen.

RefleCs

Forumguru
Haha ok :) ja die webshop is zeker handig ;) Ik heb het voordeel dat ik er op de fiets langs kan (hemelsbreed 1,5 km) :tongue:

Spierings

Forumguru
Waarom niet gewoon bij de dealer bestellen? Kreijne is toch ook gewoon een dealer met een webshop?

Die prijzen zijn toch niet zo interessant, superskoda is weer een stuk interessanter (verzendkosten niet meegerekend)

Als je een nieuwe wagen koopt zal je ook nog wel wat korting op de onderdelen kunnen krijgen of eventueel gratis montage......

Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Dag Corné. Bedankt voor de supersnelle reactie! :dankje:

Dan ga ik die via Kreijne webshop bestellen en zelf plaatsen. Dan gaan we dus voor de volgende configuratie:
OIII Combi 1.2 TSI Ambition Moon White
Panoramisch dak
Mistlampen black
Zwarte radiatorgrillrand
Sunset
Verlaging Eibach sport
BBS SR 17" 7.5J ET 35 of 8J ET42
Interieur zijn we nog niet uit. Op de schaarse foto's die er te vinden zijn, vind ik Lava Grijs wel mooi maar moeder de vrouw vreest dat door het lichte karakter er snel vuil op te zien zal zijn.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Anders zal het gewoon het zwarte interieur worden :)

Groeten

Danny

Heb zelf ivory/beige interieur. Uiteraard een beetje opletten maar nog geen vlekken te zien. (1,5 jaar)
En net als Spierings al zegt, laat de dealer die strips erop plakken. Dan hoef je na ontvangst van je nieuwe auto er zelf ook geen tijd meer aan besteden. Zoveel duurder zal dat echt niet uitpakken.

Altos

Banned
Alleen op sommige uitvoeringen is dat standaard, op een gewone configuratie is het eigenlijk altijd optioneel. deze zitten er overigens binnen 10 minuten alle vier op. Even ontvetten en erop plakken en klaar is ie.

JXX

Senior Member
@DannyG
Succes met je aankoop.
Toen wij onze O3 HB hebben gekocht, ook moonwhite, hebben we bij D'Ieteren een witte combi gezien met grijs interieur. Persoonlijk vonden wij dit minder mooi, beetje flets, dan het zwart. Op foto lijkt het mooier dan in het echt. Maar smaken verschillen en gelukkig maar. Best toch even kijken om het in het echt te zien bij de witte kleur.
Bij de aankoop hebben we ook de sierstrip tussen de mistlampen besteld en deze is gratis geplaatst door de garage. Ik zou dus de raad volgen van Spierings en Widojo,.

ElScorpione

Forumguru
Ik heb bij Kreijne een zwarte strip besteld voor de achterbumper. Zoals Corne opmerkt, moet je deze bij warm weer (of binnen) plakken. Hij zit er bij mij nog niet op. Veel plezier met je wagen als je hem daadwerkelijk bestelt.

Frank

Forumguru
De beschermstrip achteraan ook hier bij de dealer meebesteld. Montage werd niks gerekend. Je betaalt misschien paar euro extra, maar het is dan netjes gedaan (ik heb zelf 2 linkerhanden)

DannyG

Forumguru
Bedankt voor de leuke en eerlijke reacties hier:dankje:.

De beschermingsstrips zullen inderdaad bij de levering door de garagist geplaatst worden, geen plaatsingskosten.

Voor wat betreft het lava grijs interieur hopen mijn vrouw en ik dat we aanstaande maandag bij d'Ieteren zo'n interieur ergens kunnen zien. Ik rijd op dit moment nog met een 16 jarige Audi A6 1.9TDI met een interieur waarvan het bovendeel zwart is en de onderste helft midden grijs. We vinden dat allebei mooi, maar het lavagrijs lijkt wel veel lichter. Dus vingers gekruist houden en maar hopen dat het naar onze zin is ... en anders is het het zwarte.

Het is sowieso een mooie wagen. Eens hij besteld en geleverd is, zal ik wel eens trachten enkele foto's te posten van het eindresultaat.

Groetjes,

Danny

Bovenaan Onderaan