nieuw hier en gelijk maar even voorstellen. van v70 naar fabia combi

Hallo ik zal me even voorstellen,
Ben bart 37 uit friesland. En woensdag haal ik mijn skoda fabia combi 1.6 16v op lpg op. Hiervoor reed ik in een volvo v70 diesel d5.
Zal wel even wennen worden van de dikke zweed naar de compactere skoda.
Reden van deze wisseling is dat ik ivm mijn werk de auto niet meer gebruik, en als boodschappenwagen is de volvo best wel duur(132 euro wb in de maand)
Ook wou de vrouw wel wat compacter en aangezien zij er het meest in komt te rijden viel me ook op de fabia combi.
De auto komt van de 1e eigenaar en staat nu net op 60000km. Er is lpg ingebouwd g3. Dus leuk rijden voor weinig geld.
Voor de Volvo reed ik volkswagen van golf 3 diesel en t4 camperbusje naar polo variant, daarna nog andere t4 buscamper, en als laatste voor de volvo een polo 1.2 12v comfortline.
En nu dus weer terug in de vag groep alleen nu dus skoda.
De auto is donker grijs metallic met 16 inch lm en sport interieur. privacy glas, klein leer pakket, trekhaak, naviegatie met kleurenscherm etc etc.
Heb al even rond gekeken hier op het forum.
En heb al een leuke indruk gekregen. Volgens mij zijn er niet erg veel hier met een skoda op lpg. En een fabia al helemaal weinig vermoed ik.
Zal van de week foto's plaatsen.
groetjes bart

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Bart. Ik denk dat de km-vreters bij Skoda vooral voor de Octavia en de Superb hebben gekozen (hoewel Hetzer in zijn vorige Fabia ook aardig wat km's maakte), daarnaast is de greenline natuurlijk aantrekkelijk, ook omdat je dan geen bagageruimte/reservewiel inruilt voor een brandstoftank.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel plezier met je Fabia. Ik moet zeggen dat de 1.6 erg lekker rijdt.

paar week verder en nog steeds tevreden over de fabia. ondertussen de auto op winterbanden gezet(staal 15 inch) En zodra het voorjaar er weer aan komt 4 nieuwe michelin banden voor de 16 inch want die kut conti's te herrie schoppen en ook nog eens erg eweinig grip gaan er dus niet weer onder. voor de rest goede indruk al mis ik wel de schop in je rug die de volvo je gaf bij het invoegen. Maar ach Nu houden we weer centjes over voor andere leuke dingen

Bovenaan Onderaan