Nieuw hier met een Octavia Combi 1 1.8 20VT

Beste Skoda fans,

Sinds gisteren ben ik (Maurice) in het bezit van een Skoda Octavia combi uit 2004 met een heerlijke motor de 1.8 20VT.

De auto verkeerd in zeer mooie staat en ik ben er erg blij mee.

Er zijn wat zaken die ik even uit moet zoeken en wil veranderen.

Uiteraard hoop ik dat jullie mij daarmee willen helpen

Groet,

Maurice

Bijlagen

• IMG-20180202-WA0005.jpeg
    IMG-20180202-WA0005.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 17

Spinal

Forumguru
Welkom, het 1.8 20VT blok is echt een toppertje. Oersterk en een mooie basis als je flink wilt tunen.
@turboturbo heeft ook een Octavia Combi met 1.8T, die heeft al het een en ander aangepast, je zou zijn topic eens kunnen doorlezen.
Zelf heb ik een Leon 1.8T gehad met uiteindelijk 275pk en 412Nm, dat ging als een raket.

Welkom, het 1.8 20VT blok is echt een toppertje. Oersterk en een mooie basis als je flink wilt tunen.
@turboturbo heeft ook een Octavia Combi met 1.8T, die heeft al het een en ander aangepast, je zou zijn topic eens kunnen doorlezen.
Zelf heb ik een Leon 1.8T gehad met uiteindelijk 275pk en 412Nm, dat ging als een raket.

Deze is denkelijk ook niet standaard, ik moet erg rustig gas geven zeg maar ha ha... Voor de rest is het echt een sleeper, wolf in schaapskleren.

Antera

Donateur
Van harte welkom hier en leuk weer een 1.8T op het forum erbij te hebben. Je kan er wat leuks uithalen :-)

turboturbo

Forumguru
heeft al het een en ander aangepast,
Klopt! Qua tunen: ik ben er nog nooit aan toe gekomen. Ben alleen nog maar druk (tijd en geld) kwijt geweest om de auto in de basis technisch goed te krijgen. Ik bedoel; wat heb je aan tuning als de bougies/bobines/olie/filters/remmerij/banden/kleppendekselpakking/n75 & pcv klep/andere kleine technisch gebreken 'op' of versleten zijn? Dan krijg je 'm toch überhaupt nooit mooi afgesteld, lijkt me.

Mijn inspiratie haalde ik uit een filmpje van Fifth Gear waar ze een oude Golf Corrado (?) G60 het vermogen terug laten winnen door simpelweg achterstallig groot onderhoud in te halen...(telkens een paar PK's, per reparatie)

Uit eigen bevinding merk ik dat dat klopt, met telkens wat (preventief) onderhoud lukt het me de auto steeds iets lekkerder te laten rijden, meest merkbaar waren nieuwe bougies+bobines.

Welkom! Ben benieuwd naar je mijn auto topic en je plannen. En foto's vinden we leuk hier.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan