Nieuw hier, nu nog zonder Fabia;)

shniek

Lid
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw omdat ik graag informatie wilde over de Fabia.
Ik ga vrijdag proefrijden in 2 of 3 fabia's hier in het mooie Noord Nederland.

Ik woon met een vriend in Groningen en studeer aan de RUG.

Ik doe de Master Business Administration.
Hobby's zijn Zaalvoetbal, FM, Auto's, Uitgaan, Vriendin etc.

Ik heb nu een Ford Ka Briels (zie advator) maar die is te klein geworden.
Komende zomer ga ik via spanje naar italie op vakantie en dan is een fabia toch heel wat praktischer.

Op dit moment ben ik lid van de Ka-Club.com.

Genoeg over mij, ik spreek jullie wel weer

Lator:santa:

MarcoO2

Forumguru
Welkom hier op dit gezellige forum! Heb je al enig idee wat voor Fabia je gaat rijden? Nieuw, tweedehands, benzine, diesel, welke uitvoering enz.?

shniek

Lid
Welkom hier op dit gezellige forum! Heb je al enig idee wat voor Fabia je gaat rijden? Nieuw, tweedehands, benzine, diesel, welke uitvoering enz.?

Nou heb er 3 op het oog. 2e hands (nieuw kan ik op dit moment niet betalen;))

Die drie zijn:

Een 1.4 benzine rond 2004-2006
Cruisecontrol
Airco
Airbags pass/best/zij
etc.

Wil wel een auto met veel opties want dat ben ik nu gewend met mijn huidige auto.

Heb al met Ronnie gesproken over waar ik op moet letten etc.

Is een skoda fabia met 140.000 km op de klok veel voor zoon auto of kan hij dat gemakkelijk aan? (als distributieriem wel vervangen is etc.)

Voor een Ka wordt het al wat kritischer;)

Die van mij is uit sept-2004 en heeft nog maar 40.000 km gereden dus dat loopt nog wel een tijdje.

Aiii

Lid
Het verschilt uiteraard per auto, met name hoe die gereden en onderhouden is. Gelukkig zijn Fabia's over het algemeen auto's gereden door wat oudere mensen en daarmee meestal onderhouden bij goede autobedrijven (geen garage-beunhaas werk) en rustig gereden.

Bovendien is het een VAG-auto en daarmee technisch een behoorlijk goede auto, die gemaakt is om het langer uit te houden. Mijn vader rijd al zijn hele leven VAG (met name VW) en heeft al zijn auto's tot 220k-250k gereden en die auto's zijn daarna allemaal nog doorverkocht aan andere personen in Nederland. Dus daarmee zit het wel snor. :D

Al zijn we hier op Skoda-forum natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld :D.

shniek

Lid
Het verschilt uiteraard per auto, met name hoe die gereden en onderhouden is. Gelukkig zijn Fabia's over het algemeen auto's gereden door wat oudere mensen en daarmee meestal onderhouden bij goede autobedrijven (geen garage-beunhaas werk) en rustig gereden.

Bovendien is het een VAG-auto en daarmee technisch een behoorlijk goede auto, die gemaakt is om het langer uit te houden. Mijn vader rijd al zijn hele leven VAG (met name VW) en heeft al zijn auto's tot 220k-250k gereden en die auto's zijn daarna allemaal nog doorverkocht aan andere personen in Nederland. Dus daarmee zit het wel snor. :D

Al zijn we hier op Skoda-forum natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld :D.

haha ja ik ken het. Ik heb heel lang de roest die bij een Ka hoort verbloemd met liefde maar het werd me nou toch echt te gek.

En auto van 4 jaar oud al beginnend roestig is niet goed. Ford Nederland wil er niets aan doen omdat hij 1 jaar (door eerste eigenaar) niet bij een Ford Dealer in onderhoud geweest is. Ze weten dat kaatjes altijd roesten en toch doen ze er niets aan.> Mijn vertrouwen is daarom een beetje weg.

Bovenaan Onderaan