Nieuw hier

HHW

Lid
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om binnen nu en een maand een andere auto te gaan kopen en wel een skoda octavia 1.6 bezine.

Ik rij momenteel in een BMW 730D uit 2000. Deze auto wilde ik altijd al heel graag ooit nog eens rijden. Dus 1,5 jaar geleden heb ik gewoon eens gek gedaan en deze auto uit Duitsland geïmporteerd. Toen stond er 139.000 KM op de teller inmiddels 191.000 KM. Dus ik heb er veel van mogen genieten de afgelopen 1,5 jaar. Maargoed de kosten aan onderhoud van deze auto zijn echt absurd (dit wist ik vooraf natuurlijk wel). Toen ik de auto kocht heb ik ook in mijn achterhoofd gehouden dat het voor tijdelijk was, gewoon om mijn verlangen te bevredigen. En een hobby mag wat kosten natuurlijk :tongue: En dat is bij deze dus gelukt J Maargoed, laten we eerlijk zijn een BMW 7 serie rijdt natuurlijk echt buitengewoon stil en comfortabel, maar met gemiddeld 3000 euro aan onderhoud per jaar wordt het nu echt tijd voor een auto die veel kwaliteit kan bieden voor een nette prijs. Want natuurlijk zijn BMW onderdelen goed en dat mag wat kosten, maar met deze prijzen krijg ik toch het gevoel dat ik ook veel voor het merkje betaal...

Er blijft (als je zoekt naar kwaliteit en degelijkheid voor een eerlijke prijs) in mijn ogen maar 1 merk over en dat is Skoda. En laat ik nu de Octavia ook echt een geweldig mooie auto vinden.

Nu weten jullie waarom ik voor een octavia ga :tongue: Ik ben opzoek naar een octavia uit het bouwjaar 2005 of 2006 en ik heb er wel een paar op het oog. Jullie zijn vast goed op de hoogte van de veel voorkomende mankementen bij dit model. Dus is mijn vraag aan jullie waar moet ik op gaan letten als ik voor een octavia ga kijken?

Alvast bedankt voor alle info die ik her en der op het forum al gelezen heb en ik zal jullie op de hoogte houden als er wellicht een skoda op de oprit staat ;)

ook nieuw hier

Sinds enige tijd volg ik dit meestal aardige, onderhoudende forum.
Dat komt omdat wij onze fantastische Volvo 940 polar uit het goede jaar 1994 op 30 oktober j.l. hebben ingeruild voor een Skoda Fabia Greenline.
Na 10 jaar trouwe dienst voorwaar geen sinecure. Ook emotioneel trekt dit een zware wissel.
Toch heb ik goede moed, en gesteund door wat ik lees hier , ben ik vol verwachting. Het met kousevoeten gerealiseerde benzineverbruik van een op 10 zal veranderen in 1 op 23 diesel. Dat zal in elk geval snel wennen! De auto wordt half februari verwacht, en in principe heb ik vanaf 1maart levering afgesproken. Dan is misschien de sneeuw een beetje weg.( heb geen winterbanden gekocht )

HHW

Lid
Het is dan toch zover gekomen.

Ik heb een mooie zwart metallic Octavia 2 1.6 benzine gekocht uit 2005 met 137000 KM op de teller.

Het is de Elegeance uitvoering met maxidot display, regen en licht sensor en een parrot bluetooth handsfree set erin en lichtmetalen 16 inch velgen.

Ik kan hem over 1,5 week ophalen! Ik kan niet wachten!

Tijdens de proefrit was ik echt positief verrast, ik had nog nooit in een Skoda gereden (wel in een audi A4) maar de octavia voelde nog meer solide en stiller dan de A4 van hetzelfde bouwjaar waar ik ooit in gereden heb.

Ik snap nu wel waarom iedereen hier zo gek is op zijn/haar auto. Ik weet zeker dat deze octavia nog lang in mijn bezit zal zijn.

Bovenaan Onderaan