Nieuw hier.....

Hoi,
mijn naam is Sjaak Langendoen en kom eens kijken op jullie skoda-forum.
Momenteel rij ik in een Seat Leon 1.8 20vt topsport.
Ben op zoek naar een grotere auto en nu is mijn oog gevallen op de SuperB.
Zijn er hier leden die zo'n Skoda bezitten,ben namelijk benieuwd naar de rijkwaliteiten van een 1.8T
Binnenkort maar eens een proefrit maken
 

Exciter

Administrator
Hee, welkom, als dat zo doorgaat, hebben we eindelijk ook Superb rijders tussen ons. Top!!!
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
a.k.a. turboprakkie?

Superb is een boot, maar wel eentje met verrassend veel gevoel, zo heb ik begrepen. 1.8T is niet (veel) anders dan die uit je eigen Leon, met dien verstande dat er geen hybride turbo in zit, maar een gewone K03. Kaal chip-potentieel (meldt het meteen maar voor iemand van SO /forum/images/graemlins/wink.gif ) is dus niet meer dan 200 pk.

[/ QUOTE ]
Ja,dat ben ik dus ook,maar gaat me niet zozeer om het vermogen,maar meer om de grote van de auto en 200pk is ook geen straf.
eerst maar even proefrijden /forum/images/graemlins/wink.gifen heb me bericht verwijderd en opnieuw geplaatst in een eigen topic,was even wat te snel met plaatsen.

[/ QUOTE ]

De grootte? O, okee, ik dacht dat dat wel bekend was: die is enorm. De beenruimte op de achterbank is van limousine-afmetingen. Ik kan me van de RAI herinneren dat er kinderen tikkertje speelden en gewoon langs de openstaande achterdeuren en de achterbank renden! Achterbak is ook mega.

Nadeel van de Superb is de toch wel forse afschrijving ten opzichte van de Passat, terwijl Fabia's en Octavia's juist beter afschrijven dan vergelijkbare VW's. Kortom, je kunt 'm beter als occasion nemen. Laat maar eens bij een dealer weten dat je een tweedehands Superb wilt kopen: dan krijg je een héél hoog inruilbedrag voor je auto...
 
Ben ik ook niet van plan een nieuwe te kopen en heb al wat mooie zien staan.
Zag bij een dealer bij mij in de buurt een mooie blauwe met lederen bekleding,eens zien wat de Leon doet met inruilen.
Zoek nu gewoon een auto met genoeg ruimte voor 5 personen.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ben ik ook niet van plan een nieuwe te kopen en heb al wat mooie zien staan.


[/ QUOTE ]

Dan lijkt mij dat een prima zet!

Verkoopprijzen van occasions zien er op papier nog best stevig uit, maar dat is maar kunstmatig. Mevrouw Dutch schrok echt van de inruilprijs (in positieve zin!) toen ze voor de gein eens informeerde naar die prachtige Superb van twee jaar oud... /forum/images/graemlins/grin.gif

Waarmee natuurlijk niet is gezegd dat die (Rotterdamse?) Skoda-dealer net zo gul is.
 
Kijk op me gemak rond,staan er redelijk wat te koop in het land.
Mocht iemand een mooie weten te staan bij zijn of haar dealer,dan hoor ik het graag.
 

Hetzer

Forumguru
Kijk ook maar eens bij Vepreda in spijkenisse daar staat volgens mij nog een donker grijze
Over het algemeen zijn de inruil prijzen hier ook wel oke!!
 

Bijlagen

  • 1128-s71-jj-zg.jpg
    1128-s71-jj-zg.jpg
    37,5 KB · Weergaven: 20
30849533_1.jpg

Deze staat daar ook en ga morgenavond eens kijken.....
 
Vandaag pas gaan kijken en heb er nog niet mee gereden.
Beetje slecht weer en een slecht bod voor mijn Leon.
Denk dat ik maar even verder gaat zoeken,maar de superB is een mooie auto met een zee van ruimte.
 
Wel genoeg gezien en inruilprijzen zijn overal erg verschillend,toch geeft de Seat-dealer de hoogste prijs voor mijn Leon,heel begrijpelijk natuurlijk.
Vindt een Octavia-station ook heel mooi eigenlijk,vooral de RS-versie die gaat komen,spreekt mij toch meer aan dan de SuperB.
We zullen zien wat het wordt,ik heb geen haast.
 

Karstieman

Forumguru
Of probeer je Leon zelf te verkopen.
Dat is normaal gesproken het meest winstgevend.
Ook omdat je dan bij de dealer niets inruilt.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wel genoeg gezien en inruilprijzen zijn overal erg verschillend,toch geeft de Seat-dealer de hoogste prijs voor mijn Leon,heel begrijpelijk natuurlijk.


[/ QUOTE ]

Kan die Seat-dealer dan geen Skoda leveren?
 
Bovenaan Onderaan