nieuw hier !

Hallo, Mijn peugeot 307SW is nu 4 jaar en 107.000 km en ben n's aan het rondkijken voor een andere auto ( nu krijg ik er nog iets van anders moet ik blijven doorrijden) .

Zo staat er bij de skodadealer een prachtige Octavia Combi tour de france elegance met alles erop en eraan voor 22.300 EUR en dit lijkt me een koopje.
Nu ben ik n's gaan rondneuzen hier op het skoda-forum en nu vind ik daar eigenlijk veel problemen terug die ook in het peugeot forum opduiken
( veel electronicaproblemen , kraken vd ophanging etc). Vreemd want ik heb altijd gelezen dat mensen die een skoda kochten uiterst tevreden waren over hun auto ....Tja wat moet je dan ? toch maar een nieuwe 307 SW of kan iemand hier mij overhalen om een octavia te kopen ?
PS mijn 307SW heeft het niet geweldig maar ook niet echt slecht gedaan ; veel buitesporige kosten heb ik tot nu toe niet gehad maar ben bang dat het gaat beginnen : distributieriem , remschijven voor & achter ,
schokdempers en ik ben het kraken vh interieur
grondig beu ...

wie kan mij overhalen ? /forum/images/graemlins/smile.gif

LazyLee

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: 307SWdriver</font><hr />
wie kan mij overhalen ? /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Alleen jijzelf.... /forum/images/graemlins/crazy.gif
Ik heb tot nu toe in driekwart jaar zo'n 48.000 probleemloze kilometers afgelegd met mijn O2 Combi.

Ik heb daarvoor, net zoals jij nu, altijd Frans gereden (306, Mégane I Phase 2 en Mégane II) en nooit ook maar één probleem gehad met die auto's. Je moet gewoon een beetje geluk hebben, ben ik bang...

De zaken waar jij ellende mee verwacht zijn volgens mij normaal onderhoud horend bij de leeftijd en kilometerstand van je auto... (afgezien van de rammeltjes natuurlijk).

De vraag is dus volgens mij eigenlijk: heb je zin om een nieuwe auto te kopen en vind je de O2 leuk genoeg? /forum/images/graemlins/winkie.gif

Huib

Lid
Elk specifiek forum behandeld onderwerpen die problemen in zich hebben, ga maar kijken bij ford, mazda, vw, audi, mecerdes en ga zo maar door.

Echte problemen kom ik niet tegen. Heb zelf ook geen enkele problemen met mijn octo-2. Bevalt zeer goed en iedereen die zijn wenkbrauwen ophaalt omdat ik zeg dat ik een skoda rij, nodig ik uit voor een testritje. Daarna hoor je ze niet meer hoor.... Een kennis is altijd een audi-freak, maar heeft laatst ook gekozen voor een octo-2 :cool: dus dat wil wel wat zeggen.
Ik denk alleen dat skodarijders kritische gebruikers zijn.
Prijs-kwaliteit verhouding ligt erg goed.

En zoals ze zeggen: Volg de skodarijder, als je hem bij kunt houden...:cool:

ougie

Forumguru
Ikzelf heb gekozen voor Skoda O2 omdat ik vanwegen mijn caravan een krachtige auto zocht. De 140 pk, 320 nm/1750 tpm en die 6-bak rijden als een tierelier. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gifDaarbij ligt inderdaad de prijs kwaliteitsverhouding erg gunstig, en ik vind het gewoon een schitterend model. Daarbij houd ik ook wel van de reactie "ja, maar het is wel een Skoda" tot ze erin gekeken en gereden hebben, dan is die reactie totaal bij gedraaid. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

LenK

Forumguru
In mijn auto verleden heb ik wel een paar merken "versleten" (Fiat, Honda, Citroen, Mazda, Seat).
Als ik dan terugkijk en bedenk waarom ik een bepaald merk niet meer wil dan heeft het toch veel met de dealer te maken.
Ik heb een paar keer het gevoel gehad dat ik gen**id werd waar ik bijstond.
Een auto met problemen wordt geen blok aan je been als de dealer daar serieus op reageert en de service verleent waar je als klant recht op hebt.
De slechtere auto's die ik gehad heb waren Honda (olieslurper), Fiat (veel kosten) en Citroen (van alles mis). Maar dat is dan wel een hele tijd geleden. Ondertussen zijn ook die merken een stuk beter geworden (wie niet, ook Skoda vergeleken met de 60-70's!)
Peugeot staat niet echt bekend als super degelijk, maar de importeur en de dealers dragen ook geen cent bij aan het verbeteren van de klant tevredenheid (Nefkens bijvoorbeeld bah bah bah).
Tot slot kies je ook voor vormgeving. Skoda is strak, zakelijk en daardoor wat tijdlozer. Peugeot is even leuk (nou ja die brede bek van nu vind ik 0.0 niks) maar je bent er sneller op uitgekeken denk ik.
Dus hou je van een mooie degelijke auto, die geleverd en onderhouden wordt door een in het algemeen klantgericht dealernetwerk dan is Skoda een serieuze (door mij aanbevolen) optie.

Octaviarijder

Actief lid
Het is voor ons moeilijk om te zeggen wat jij moet gaan rijden in de toekomst, maar als je een betrouwbare auto die veel waar voor zijn geld biedt wil gaan rijden, dan is Skoda zeker een goede optie. Daarnaast is inderdaad het servicegevoel wat de dealer je geeft, van groot belang. Aan elke auto zal wel eens wat mankeren, zolang het zonder problemen wordt opgelost, ben ik tevreden.

Ik ga morgen n's langs bij de skoda-dealer ... veel zal
afhangen van wat ik nog van m'n 307 krijg ....
Kan er mij nog iemand vertellen hoe dikwijls de distributieriem moet worden vervangen op de 1.9 TDI 105
en wat een klein onderhoud kost in Belgie ??
Thx voor de reakties !!

Reizende

Actief lid
Ook hier een zeer tevreden O2 rijder! Na een historie van VW Polo, Peugeot 306, Citroen Xantia, Opel Astra, Seat Toledo (niet echt merkentrouw dus)... Hele fijne, complete auto met een prima uitstraling. Niks mis mee. Je moet alleen naar de feiten kijken, en niet naar het zgn. imago van de andere merken. Succes met je keuze

Ik ben ook van een 307 SW overgestapt naar een Octavia Combi met DSG. Wat een wereld van verschil!
Ik had veel pech met de SW, er mankeerde altijd wat aan, en de kwaliteit deugde niet. Het feit dat de Peugeot verkopen op dit moment zo dalen heeft 100% met de kwaliteit van deze auto's te maken.
Ik ben erg blij met de Octavia, en ik heb nu 35000 gereden zonder ook maar een kraakje, piepje of iets anders.

Zelf heb ik er 75.000 km met de octavia 1 en 26.000 met de octavia 2 opzitten, en dit met grote tevredenheid.
Verwisseld wegens verliefd op de octavia 2 !!
Ga eens kijken/rijden bij Van Inthout in Tienen, dat is een dealer met een heel goede reputatie.
Mijn octavia rijdt op long-life olie en de onderhoudsinterval is dan 30.000 km. Aangezien ik volgende week op vakantie vertrek heb ik deze nu pas laten doen en betaalde 224 €.
Dat was dan ook mijn enige onderhoudskost op één jaar.

Vacaro

Senior Member
Ik heb ook juist de 30000km-beurt laten doen en die kwam inclusief vervangwagen(Golf Plus) op 221€. Je betaald voor een Skoda maar je krijgt Volkswagen kwaliteit en service.
Vind de afwerking beter dan vorige wagen(Focus Clipper TDCi115pk, meer ruimte, mooier in-en exterieur, iets meer lawaai en iets trager(minder pk en 4x4), maar ook goede wegligging, beter comfort,meer opties voor zelfde prijs, en veel betere service in garage, en imago lig ik niet meer van wakker. Heb deze auto voor mij en mijn gezin gekocht en niet voor de buren.

Bovenaan Onderaan