Nieuw hier

Forrest

Actief lid
Hallo allemaal. Ik heb mezelf geregistreerd hier op het forum omdat ik mij aan het oriënteren ben op een andere auto. De aankoop kan best nog wel een tijd duren. Natuurlijk zal ik mijzelf even netjes voorstellen zoals het hoort. Mijn nickname is Forrest. Hoe kom ik bij die nickname. Op zich wel een leuk verhaal. Op het werk is dat mijn bijnaam. Deze bijnaam heb ik gekregen nadat ik samen met een collega een keer heel hard weggelopen ben voor een zwerm met wespen. Mijn collega sprong per ongeluk op een nest van grondwespen. Na de sprong kwam er kolom boze wespen uit de grond waarna wij met alle snelheid wegrenden. Na het verhaal van mijn collega op de zaak kreeg ik de bijnaam Forrest...

Op dit moment ben ik in bezit van een Mazda 6-I 2.0 CiTD van 2007. Ik heb de motor gechipt en deze levert nu 150 pk en een koppel van 400nm. Inmiddels heeft deze auto een kilometerstand van ruim 190.000 km. Ik hoop er nog een aantal jaren plezier van te hebben maar je weet dus maar nooit wat er voor onderhoud aan zit te komen de komende jaren. Vandaar dat ik me nu al ga oriënteren. Als ik een andere auto moet hebben weet ik in ieder geval welke ik wil hebben.

Aangezien ik jaren een VW heb gehad en deze goed bevielen zat ik weer te denken aan een auto uit het VAG concern. De Skoda Octavia is dan in mijn ogen een zeer goede keuze. De VW Passat en Golf variant vind ik niet mooi dan blijft de Audi A4 over. Dit is op zich ook een serieuze kanshebber maar zal qua prijs wat minder interessant zijn dan de Octavia. Ik ga me dan ook met name inlezen in de Octavia III combi 2.0 TDI.

Desperado

Forumguru
Welkom! Bekende auto, bekende wespen. Ik snap dat je die naam hebt gekregen, heb het zelf ook een keer ervaren. Nou....dan kun je heul hard rennen.

Forrest

Actief lid
Bedankt voor het warme welkom. Zat al ff te kijken bij de kinderziektes maar 56 is heel veel zeker gezien de gezellige prietpraat er tussen.

@Desperado welke auto bevalt je beter, de 6 of Octavia?

Cordoba

Forumguru
Welkom Forrest. Je bent je wel uitzonderlijk vroeg aan het orienteren als ik het zo lees, maar het kan nooit kwaad. Wat me ook opvalt: je hebt het over VW, Audi en Skoda, maar de andere loot aan de VAG-boom noem je niet (ik denk met name aan de Seat Leon ST).

Forrest

Actief lid
Welkom Forrest. Je bent je wel uitzonderlijk vroeg aan het orienteren als ik het zo lees, maar het kan nooit kwaad. Wat me ook opvalt: je hebt het over VW, Audi en Skoda, maar de andere loot aan de VAG-boom noem je niet (ik denk met name aan de Seat Leon ST).

Ja dat klopt als een bus. Prachtige wagen maar wordt het niet omdat hij te klein is voor ons. We hebben 3 kinderen dus de ruimte is wel een belangrijk punt voor ons.

Ik ben me overigens ook aan het oriënteren op private lease of een Skoda abonnement. Dan kan het dus zijn dat er sneller een andere wagen is.

gbbosma

Forumguru
@Forrest, welkom op dit mooie en leerzame Skodaforum, je zult hier dan
ook veel te weten komen over de OctaviaIII. Lijkt mij een goede keuze met
3 kinderen. Rij zelf een OctaviaII en kan niet anders zeggen dat deze mij
goed bevalt qua ruimte en betrouwbaarheid. Succes met kiezen.:thumbsup:

Bovenaan Onderaan