Nieuw hier

ejay

Lid
Hoi, ik ben Edwin en ben een echte oldtimer liefhebber; ik rijd er dan ook wel een paar :rockon:
Sinds kort heb ik een Skoda 105 S uit 1985, gekocht van eerste hongaarse eigenaar. Verder rijd ik ook motor en heb een oude Honda Goldwing uit de 70er jaren.

CDK

Forumguru
Van harte welkom Edwin, leuk dat je lid geworden bent en bedankt voor het voorstellen! :thumbsup:
Heb je nog wat foto's van de 105 S? En de rest van je collectie mag je hier ook showen hoor ;)

ejay

Lid
Haha....foto`s van de rest van mijn collectie.....weet wat je vraagt.....ik ben een compleet doorgeslagen oldtimer freak maar ook snelle, aparte wagens sieren mijn collectie.....:D Foto`s van de skoda heb ik nog niet want mijn broertje rijdt er momenteel mee...zal die snel hier plaatsen. Ik zal een paar foto`s van "mijn collectie" hier nu plaatsen.

Ik ben een enorme cabriorijder en heb er dan ook wel een paar:

14ak6ef.jpg

Corvette C3 1982 Silvergreen uitvoering

b8uzib.jpg

Corvette C4 1984

2we9ml5.jpg

Corvette C5

zsps94.jpg

Cadillac Eldorado 1976

kylhf.jpg

BMW 330 Ci cabrio 2003

dm5uus.jpg

Porsche 911 cabrio 1991

i3e9o5.jpg

Mercedes 280 SL uit 1974

352fddd.jpg

Golf 4 TDI cabrio 1998 en op de achtergrond Golf 1 cabrio met 1.9 dieselmotor 1986

Mijn voorkeur ligt bij de amerikaanse wagens...

f40nf8.jpg

Hummer H2 uit 2002: echt één van de fijnste wagens die ik ooit heb gereden en dat zijn er echt veel: ik heb in de autoweek van 1997 gestaan als "de ware autogek" die op dat moment meer dan 300 auto`s in zijn bezit heeft gehad......compleet debiel maar zoals ik al zei: een auto freak...

en nog wel een paar meer....:yeehaa:

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dat is een mooie verzameling @ejay :thumbsup:
Misschien wil je volgend jaar met de Skoda naar het jubileum feest / meeting komen? Dat zullen organisator @lugolux78 en wij als leden wel waarderen :jaja:

ejay

Lid
Leuk aanbod maar ik ben niet zo`n meeting rijder....ben al jaren lid van de Corvette Heartbeat club maar ben slechts één keer naar een meeting geweest en was er na een half uur ook alweer vertrokken....ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik niet denk dat ik dan de Skoda nog heb....super wagen, absoluut en ook heel lang op mijn verlanglijstje gestaan maar het is toch niet écht mijn ding, merk ik nu...het begeren was leuker dan het bezit, lijkt het wel...maar niets is uitgesloten. Mocht ik hem verkopen gaat ie beslist niet voor een appel en een ei weg: je ziet ze haast niet meer en dit is echt nog een mooi exemplaar. Niet nieuw maar beslist authentiek en dat is voor mij echt wel een must....ik zal snel foto`s hier plaatsen.

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Edwin, een stel leuke oldtimers heb je zeg. Die Golf I, is toch niet origineel met 1.9 diesel geleverd? De eersten waren 1.5 diesels (zelfde onderblok als de benzine), en later zijn daar de 1.6 en de turbodiesel (1.5 of 1.6 dat weet ik niet meer) bijgekomen. Of het moet zijn dat de 1.9 diesel in de Golf II geleverd is (en omdat de Golf II niet als cabrio is geleverd, maar dat in die periode de Golf I als cabrio werd geleverd), dat het blok van een latere Golf D ook is geleverd in de cabrio.

ejay

Lid
:bloemen:Welkom Edwin, een stel leuke oldtimers heb je zeg. Die Golf I, is toch niet origineel met 1.9 diesel geleverd? De eersten waren 1.5 diesels (zelfde onderblok als de benzine), en later zijn daar de 1.6 en de turbodiesel (1.5 of 1.6 dat weet ik niet meer) bijgekomen. Of het moet zijn dat de 1.9 diesel in de Golf II geleverd is (en omdat de Golf II niet als cabrio is geleverd, maar dat in die periode de Golf I als cabrio werd geleverd), dat het blok van een latere Golf D ook is geleverd in de cabrio.
Nee, de golf 1 cabrio is nooit geleverd met een dieselmotor. In deze golf zat al een 1.6 diesel motor uit een golf 2 maar dat was een brakke motor. Daarop heb ik er een 1.9 diesel motor uit een golf 3 ingezet, samen met de 5 bak van de golf 3 en de stuurbekrachtiging daarvan. De golf wordt nog dagelijks bereden; is geheel in nieuwstaat, zowel interieur als exterieur!

belts.jpg

Verder heb ik een geheel standaard BBS uitgevoerde Golf 1 diesel met 5 bak uit 1983 in nieuwstaat. Heb er zelf andere achterlichten en koplampen ingezet maar dit is in mijn ogen een super prachtige wagen omdat de BBS set standaard door de dealer destijds op deze wagen geleverd is, evenals het houten Victor stuur en de houten Ronal pookknop. Ook de Hella raamspoiler is standaard door die dealer geleverd!

2cr0wsw.jpg

ejay

Lid
Ha, toch nu een foto van mijn Skoda 105 S. Hier had ik hem opgehaald uit Leiden van de hongaarse eigenaar. Hij staat dus nog op de tandemasser achter mijn (ex) Opel ascona 2.0 S Berlina Automaat uit 1980

33061i1.jpg

peterrapid

Forumguru
Welkom Edwin, ik ben aan het kwijlen terwijl ik naar je foto's kijk, die Amerikaantjes vind ik heeeeeeel lekker.

Cordoba

Forumguru
Die Golf I uit '83 is een LD of een GLD (gezien het chroom), ik dacht eigenlijk dat die spoiler destijds een Kamei spoiler werd genoemd. Overgens zie ik bij die foto op de achtergrond ook de 105 staan. Die B-Ascona is het model waar ik in gelest heb (maar dan de dieselversie).
th

ejay

Lid
De Golf 1 is een GLD. Als je goed kijkt zie je dat de Kamei voorspoiler er iets anders uitziet. BBS en Kamei waren destijds de grote concurrenten, kamei was goedkoper vandaar dat je daar meer spullen van zag....

Bovenaan Onderaan