Superb 3 Nieuw hier ;-)

Goeiendag allemaal,

Op aanraden van mijn vrouw hier terecht gekomen, en ben meteen fanatiek alles gaan lezen.
We zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe auto, en onze keuze is gevallen op de nieuwe superb combi style businessline 1.4 ACT 150 PK met DSG Automaat. qua opties...euhhh...alles behalve de verlagingsset, en de flippers aan het stuur ;)
(mijn vrouw en ik zijn het alleen nog niet helemaal eens over de kleur, zij wil Lava Blue, en ik ben bang dat die dan over een jaar of 3 4 niet zo goed verkoopbaar is als een wat neutralere kleur)
bij diverse dealers geweest, maar de dealer in Nieuwkoop gaf ons toch de beste prijs, dus waarschijnlijk ga ik daar binnenkort even een handtekening achterlaten;)

Nu had ik eigenlijk direct een vraagje..wat ik reuze handig vind, is dat er een 230 v aansluiting achterin zit zodat ons kind achterin z'n ipad kan opladen. nu zat ik gister bij de dealer en toen was daar een schrijven binnengekomen dat alle modellen die in 2016 geleverd gaan worden dit niet meer krijgen, geen verklaring hoe en wat..dus dat...
is wel jammer want dat vond ons kind natuurlijk hekel belangrijk ;)

jullie enig idee waarom dit opeens niet meer mogelijk is? trok het de accu compleet leeg of zo?

thx, achterin zit een 220v en usb aansluiting, maar die komen dus te vervallen, en om een ipad op te laden heb je meestal toch wel wat power nodig.

Cordoba

Forumguru
Welkom Jerry :bloemen:Wijze vrouw en goede auto gekozen:thumbsup:

Wat het opladen van de i-pad betreft: is dat niet mogelijk via een USB-aansluiting (eventueel met verloop van 12V naar USB)?
De reden dat het niet meer geleverd wordt, zal wel ordinaire bezuiniging zijn, en het feit dat het blijkbaar geen dealbreaker is voor mensen die een Superb kopen.

superbia

Forumguru
Welkom! Fijne combinatie hoor met dsg, daar ga je veel plezier van hebben. Gek van de 230v aansluiting. Die had ik nog niet eerder gehoord.

turboturbo

Forumguru
Ik heb een 12V sigaretten aansteker iPad oplader van Belkin. Die levert 2,1A en kan dus de iPad heel goed opladen. Heb je ook geen 220V voor nodig, maar wel flink Ampères*.... :jaja:

Dus het kan zeker. Een extra lange USB kabel (2 meter of langer) is hierbij wel aan te raden.

*(standaard 220V iPhone en iPad mini laders van Apple leveren ook maar slechts 1A)

Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Hallo! :cheer:

Raar van het "stopcontact" zal inderdaad zoals hierboven beschreven wellicht een bezuiniging zijn. Bij ons wordt hij vrij veel gebruikt door de kids voor hun Ipads. Via Usb gaat laden veel langzamer dus moet je inderdaad weer gaan "klooien" met speciale 12volt opladers...... jammer!

Bovenaan Onderaan