Nieuw hier.....

Erik1977

Forumguru
Hallo allemaal.

Ik ben Erik, ben 38 jaar oud en ben van plan om een Suberb station benzine aan te schaffen van bouwjaar 2010 of 2011. Ik rijdt nu een Nissan Quasqai van 2010 maar die is qua kofferruimte wel aan de kleine kant met een tweeling van 15 maanden.

Heeft iemand tips waar ik op moet letten?
Ik heb gehoord van de problemen met de 1.8 en 2.0 TFSI motoren qua olieverbruik.
Zijn de TSI motoren gelijk aan deze TFSI motoren?

Ik hoor graag van jullie.

En is er een soort voorsteltopic waar je jezelf goed voor kunt stellen en meer info kwijt kunt?

Gr. Erik
 

RefleCs

Forumguru
Welkom @Erik1977 zelf geen ervaringen met die mortorisaties maar er zullen vast op korte termijn reacties komen. Verder weet ik dat er wel aandacht aan is besteed op het forum.
 

dvon

Actief lid
Van harte welkom.

Op zich heerlijke motor die 1.8.
Maar ... 1.8 TSI van eind 2009, 2010 en begin 2011 = zeer grote kans op zeer hoog olieverbruik = grote kans op revisie of vervanging van de motor. Als dat al gebeurd is of er garantie op wordt gegeven: prima auto. Lees hier en daar maar op dit forum.
Advies: Vraag er over door en maak er in elk geval goede en duidelijke afspraken over bij de garage, zwart op wit.
 

Clipstra

Nieuw lid
Welkom op het forum! Klopt mbt het olieverbruik, zit nu zelf ook helaas midden in deze rollercoaster. Er is al een onderwerp hierover:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/hoog-olie-verbruik-1-8tsi.24179/page-14

Maar als je hier inderdaad goede afspraken over maakt mag het geen obstakel vormen om deze geweldige auto aan te schaffen.

Overigens misschien goed om bij aanschaf even naar de kofferruimte te kijken. Op papier heeft de Superb een flinke inhoud. In praktijk valt dit nogal mee omdat de bak relatief smal is (er zijn andere auto's die iets breder zijn). Ook is ie iets minder hoog omdat er nog een plank met daaronder wat ruimte zit. Ik vertel dit omdat onze dubbele kinderwagen maar net, maar dan ook net, in de kofferbak paste, terwijl deze bij bijv een Focus van 2008 makkelijker in de bak paste. Tis maar dat je het weet, ik zal hem als ik jouw was met een proefrit meenemen.

Succes met de zoektocht (naar een Elegance Business omdat die veel meer extra's biedt voor een relatief bescheiden meerprijs)!
 

Shabba

Forumguru
Welkom!! Overweeg ook eens een diesel....Ik twijffelde ook en heb nu een Superb 2 1.6TDI. Bevalt prima...een een verbruik van 1 op 18,5 is lekker voor zo een grote bak..(rij alles tussen 50km/h en 170km/h).
Wij hebben ook 2 kids en derde op komst...Ben vrij lang...Weet je hoe lekker het is om de maxi cosi zonder problemen achter mijn stoel te kunnen zetten! Succes met je overwegingen!
 

kansberg

Forumguru
Van de benzine varianten zijn er inderdaad zaken waarbij je bij aankoop moet letten, de diesels zijn vrijwel probleemloze kilometervreters en vooral heel zuinig. De ruimte in een SII ga je echt waarderen, maar ook het comfort en de degelijkheid. En het is natuurlijk een hele goede caravantrekker, daar ben ik dan weer heel blij mee ;).
 
Welkom op de site, Inderdaad moet je wel bij aankoop letten op het olieverbruik. De motoren van 2009 tot en met 2011 KUNNEN olie verbruiken. Ik heb het zelfde gehad en heb dit kunnen oplossen met mijn eigen dealer en de aankoopdealer. Auto is wel een weekje weggeweest maar rijd nu supergoed na de reparatie. Ik heb ook gebruik kunnen maken van de coulanceregeling van Pon. Dat betekent dat de helft van de reparatiekosten voor Pon zijn. De andere helft heb ik kunnen oplossen met de aankoopdealer. Maar als alles goed gaat is en een hele fijne auto. Probeer anders bij de aankoop te vragen om een oliemeting dan weet je of de motor goed is.
 

Tafkah

Forumguru
Vlak ook de 1.4 TSI niet uit. Ik vind die prettiger, sterker en soepeler dan de 1.6 TDI. (ik kan het weten, want ik heb 5 jaar TSI gereden, en nu 2 jaar de TDI). En minder problemen met olie verbruik én ook een prima caravantrekker..
 

Michel

Forumguru
De 1.4 TSI is inderdaad ook een prettige motor. Sowieso is het een blok dat al minder problemen lijkt te geven (afkloppen). De mijne is bij ong 90.000 km getuned door VAG techniek in Nuenen en is vlot genoeg. Voor de tuning was hij ook voldoende vlot, want met volle bepakking heb ik er ook mee door Sardinie gereden en heeft hij de Mont Ventoux beklommen. Bij afdalingen merk je wel de geringe cilinderinhoud, want je hebt dan relatief gering remvermogen van de motor.

Inmiddels heeft mijn Superb alweer 150.000 km gereden en rijd ik er nog even mee door. O ja, mijn brandstofverbruik is gemiddeld 1:14,9.
 
Bovenaan Onderaan