Nieuw hier

Henny

Actief lid
<font color="blue">Ik las al een tijdje hier het één en ander en wilde van de week juist me gaan registreren. Heb dat nu vandaag gedaan, maar gisternacht (dinsdag op woensdag) is juist onze Octavia (46-HX-NS) voor de deur gepikt. Zitten nu dus zonder auto. We balen verschrikkelijk, maar ik heb me toch maar geregistreerd. Als er een andere auto komt (30 dagen wachten voor de verzekering), dan zal dat waarschijnlijk wel weer een Octavia worden.
We hadden een cayenne orange hatchback en wij vinden die kleur prachtig. Nu maar vast rondkijken naar een andere.
Ik keek de laatste tijd al hier om te zien of iemand ervaring heeft met parkeersensoren achter, in de rubberstrip, zoals bij de Superb en de Fabia station. Inbouwen in de gewone bumper was geen optie, want dan worden ze grof en lang niet zo mooi als die van fabriekswege. Je schijnt dan een heel andere bumper te moeten hebben.
Qua hoogte lijkt me het toch niet echt een probleem, want volgens mij zit de strip niet hoger dan bij de andere genoemde auto's en ook b.v. een BMW 3 serie. Ik vroeg me dus af waarom dat niet zou kunnen. Volgens mijn garage kan dat dus niet .... (althans, zij kunnen het niet).
Is nu allemaal beetje hypothetisch, want bij een andere wil ik graag de sensoren er standaard in, maar wie weet lukt dat weer niet. Het wordt namelijk wel een tweedehandse.
Frappant detail: van dezelfde dealer is van een andere klant in dezelfde nacht ook een Octavia gejat. Zelfde type (1,6 comfort) ook hatchback, alleen andere kleur en 2 maanden ouder ...</font> /forum/images/graemlins/mad.gif

Wiseguy

Actief lid
Cayenne Orange.... is dat een van de standaard kleuren?

En verder... ze hebben met hun poten van je spullen af te blijven! /forum/images/graemlins/mad.gif /forum/images/graemlins/mad.gif /forum/images/graemlins/mad.gif Ik heb het zelf helaas al meerdere malen meegemaakt, alleen dan met fietsen, schoenen (lullig als je nog naar huis moet vanuit een sporthal), en sporttassen/rackets....

Veel succes met de verzekering en in ieder geval welkom op het forum! /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru
Henny, dat ze je auto pikken dat is schandalig.
Schrale troost is dan wel dat je een andere Octavia kan zoeken met de opties die je graag wil.
Ondanks alles veel zoekplezier gewenst naar een nieuwe Skoda !

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
<font color="blue">
Frappant detail: van dezelfde dealer is van een andere klant in dezelfde nacht ook een Octavia gejat. Zelfde type (1,6 comfort) ook hatchback, alleen andere kleur en 2 maanden ouder ...</font> /forum/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]

Dat klinkt als een bestelling.. Kan bijna geen toeval zijn.
En tegenwoordig is ie zo weg met de bekende Polen-sleutel.

En ik zei nog wel ik hoef geen alarm, want wie jat er nou een Skoda?

Uit mijn archief:

Criminelen zijn uit op spullen en onderdelen

Sleutelsetje geeft autodief vrij spel

door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie

AMSTERDAM - Criminelen kopen via internet speciale sleutelsetjes waarmee het openen van auto's kinderspel is. Met dit inbrekersgereedschap, dat voor een paar honderd euro ook op Nederlandse websites wordt aangeboden, zijn auto's van talloze populaire merken binnen luttele seconden te openen.
Zonder schroom wordt reclame gemaakt voor deze zogenaamde picksets waarmee volgens de aanbieders iedere Volkswagen, Audi, Seat, Porsche, Skoda en Ford moeiteloos kan worden opengemaakt. De politie staat machteloos tegen dit fenomeen. "Je doet er niks aan", aldus Guus Wesselink van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVc). Met name bendes uit Oost-Europa lijken zich te bedienen van deze zogenaamde picksets set, een apparaatje dat autosleutels overbodig maakt. Het speciale kernteam Oost-Europa heeft onlangs een drietal bendes opgerold, waarbij allemaal ditzelfde inbrekersgereedschap werd aangetroffen.
Het is de criminelen volgens Wesselink niet te doen om de auto's te stelen, maar puur om de kostbare onderdelen en achtergelaten spullen. Stelen is sowieso moeilijk, daar iedere nieuwe wagen tegenwoordig is voorzien van een startonderbreker.
Zie: http://www.detectnu.nl/shop/product_info.php/cPath/58_98/products_id/893

poekie

Actief lid
Voorkomen is het halve werk.
Driepuntssluiting op de voordeur en de autosleutels elke avond in een kleine kluis.
Auto parkeren binnen het bereik van de infrarood melder.
Komt er iemand bij de auto, dan staat ie midden in de 500 watt spotlights.

Wiseguy

Actief lid
Dat is inderdaad wel een goede oplossing ja... /forum/images/graemlins/grin.gif Maar of bijschijnen wel zo'n goed idee is.... misschien hebben ze 'm dan nog wel sneller open ook... /forum/images/graemlins/grin.gif

poekie

Actief lid
Ik zet de auto ook met z'n bumper tegen de stenen schuur en dan met een ketting aan het sleepoog en de fundering van de schuur. /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru
Het komt er dus op neer dat je eigenlijk geen kostbare spullen (en zeker geen radiofrontjes, ipaqs en gps'en) in je auto moet laten liggen, want ze komen zonder problemen in je auto...
Ik kan me voorstellen dat weinig mensen daar blij mee zijn.
Zouden er geen sloten zijn die dit trucje kunnen weerstaan ?

poekie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zouden er geen sloten zijn die dit trucje kunnen weerstaan ?

[/ QUOTE ]

Tuurlijk zijn die er, sterker nog, je kunt de auto gewoon open laten met de auto taser

"Described by its manufacturer, Taser International, as the first electric prod for the average car, it's a US$250 device that turns the steering wheel into a 50,000-volt force field. The company claims that 50,000 volts shimmering through a human body is less damaging than sticking your hand in a wall socket, but considerably more electricity than is generated by sliding your feet across a shag carpet."

Oftewel 50.000 volt op z'n kuuk zetten!

Karstieman

Forumguru
Een taser ! wow... /forum/images/graemlins/worshippy.gif
Dan zou er eigenlijk nog automatisch een foto gemaakt moeten worden op het moment dat de taser aanspringt /forum/images/graemlins/wink.gif

Henny

Actief lid
<font color="blue">Jeetje wat een actief forum hier zeg! Bedankt voor het medeleven!
Cayenne orange was inderdaad een standaardkleur in 2002 en 2003 zeker(cayenne peper kleur).
Dat stelen van spullen uit de auto is bij ons dus niet het geval, er lag nauwelijks wat in. Radiofrontje binnen in huis, maar dom genoeg nu een keertje wel 6 cd's in de wisselaar laten zitten en die haal ik er haast altijd wel uit.
Die startonderbreking snap ik zelf en de eigenaar van de garage ook niet. Werkt dat dan op code van de sleutel?
Dat zou dan misschien te verklaren zijn (toeval zou wel erg groot zijn ...): wat betreft de bestelling (was ook mijn idee): Beide auto's hebben onlangs een grote beurt gehad; die van ons 2 weken terug en die andere afgelopen dinsdag ... bij dezelfde garage. Ook die andere Octavia was volgens de garage-eigenaar zeer goed onderhouden en men was er ook zuinig op, "ze kunnen zo de showroom in", volgens de garage.
Je gaat je toch afvragen hè?
De politie vond dit trouwens maar matig interessant ..... </font> /forum/images/graemlins/confused.gif

rickske

Actief lid
Ja,Henny dat kan volgens mij geen toeval zijn en de politie gelooft jou verhaal dan ook al niet 'k zou daar toch nog eens op de tafel gaan kloppen en ze vertellen dat ze die garagist nog eens flink aan de tand gaan voelen(wie weet wat er nog allemaal komt bovendrijven?). /forum/images/graemlins/frown.gif

Henny

Actief lid
Ja zal dat nog maar eens doen. Vandaag wel bij die garage geweest en de eigenaar voelde zich niet prettig. In de nacht van donderdag op vrijdag een 3e Octavia gestolen!! Hij begreep ook dat hij wel met een probleem zit.
Wel proefgereden in een Octavia II (Elegance), met 1,6 102 pk motor. Is weer erg compleet, alleen dit showmodel was minder uitgesproken van kleur dan wat we hadden. We kijken nog verder, de 30 dagen duren nog voort.

Bovenaan Onderaan