Nieuw hier

Gieliovd

Forumguru
Welkom Bas!

Er is een speciaal topic waar je je had kunnen voorstellen.

De Mods zullen hem wel even verplaatsen voor je me dunkt!

Veel plezier op het forum!

[MODERATORBREAK]Geregeld.[/MODERATORBREAK]

Baz

Nieuw lid
Hallo, mijn naam is Bas

Omdat dit mijn eerste bericht is heb ik deze in de speelplaats gezet, ff uitproberen. Ik ben nieuw hier op het forum en ben aan het uitvogelen hoe alles werkt. Na enkele weken van meelezen heb ik me nu aangemeld. Zal me zeer binnenkort even voorstellen.

Hallo mede forumers
Zoals vandaag al eerder geschreven ben ik nieuw op het forum en wil ik me graag even voorstellen.
Mijn naam is Bas en kom uit het midden van het land. Voor het uitoefenen van mijn werk zit ik bijna elke dag langs de weg en rij tevens geregeld naar mijn schoonfamilie in de omgeving van Berlijn. Nu doe ik dat in een Honda Civic diesel welke auto me zeer goed bevalt, echter zit na 2 1/2 jaar aan de kilometers en de auto moet eruit.
Na wat om me heen te kijken naar een 20% bijtellingauto kruiste de Seat Ibiza ST Ecomotive mijn pad. Deze auto valt zelfs in de 14% bijtellingschaal en heeft geen BPM wat voor een diesel extra aantrekkelijk is. Ben naar de dealer gegaan en deze vertelde mij dat ze pas op zijn vroegst in september in de showroom staan, dus voordat ze daadwerkelijk de weg op gaan ben je weer een kleine maand verder. Tevens heeft deze auto een uitstoot van 95gr wat net op het randje is, dus als de regering straks de normen gaat aanscherpen ben je meteen de klos en val je terug in de 20% bijtellingschaal.
Al met al was de Seat geen optie, en omdat Skoda met dezelfde formule op de proppen kwam voor deze auto gegaan. Heb bij Kreijne een offerte laten maken voor de meest luxe versie van de greenlijn in de kleur Satin Grey. Alle beschikbare opties af fabriek erbij genomen exclusief het rokers pakket. Tevens nog een afneembare trekhaak, hulpveren, rvs dorpel beschermers, 17 inch Trinity velgen, allesdragers, reservewiel inclusief gereedschap, kabel voor MDI en standkachel met afstandsbediening. Een set stalen velgen voor de winter banden en 2 kaarten voor de navi erbij gekregen. De auto is door de leasemaatschappij in week 20 bij de dealer besteld en staat voor week 30 voorlopig bevestigd.
Dat ik ooit nog eens in een Fabia zou rijden had ik dus nooit gedacht en mijn collega’s vinden het maar een vreemde keuzen. De opmerking wat moet je met zo’n kleine slome auto en hier ga je spijt van krijgen heb ik regelmatig gehoord. Totdat ik vertel dat deze auto een fiscale waarde heeft van 19,5k en in de 14% bijtellingschaal valt, wat per maand neerkomt op ca. 100 euro netto wordt het heel erg stil. Dit bespaart mij maandelijks 200 euro wat ik veel geld vind.
Ben wel van plan om de auto te laten chippen bij JD zodat hij ergens rond de 95 pk uit zal gaan komen. Verder wil ik eventueel nog een aangepaste stoel laten plaatsen ivm mijn onderrug. De stoelen geven namelijk niet heel veel steun en de zitting is aan de korte kant, maar ga het eerst met de standaard stoelen proberen.
Het lange wachten is begonnen en verwacht begin augustus een Skoda rijder te zijn. Het zal me echter niets verbazen als de uiteindelijke leverdatum opgeschoven gaat worden ivm de grote vraag. Maar eerst nog even Honda, of eventuele voorloop auto.

Gr Bas

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum.
Mijn dealer Rotor in Heerlen heeft als eerste merk Honda en als tweede merk Skoda. Dus dat kan best van Honda naar Skoda.:529:
Van, H-oge O-nderhoudskosten N-a D-ure A-anschaf naar S-amen K-lungelen O-nder D-e A-uto.:D:D:D
Proficiat met de koop van de Greenline
Alweer een wachtende erbij voor de Fabia Greenline.

Bovenaan Onderaan