Na 1,5 jaar in een V40 D2 te hebben gereden per afgelopen december in deze Octavia Greenline 1.6tdi. Wel even wennen van Volvo naar Skoda, maar zeker geen spijt van. Auto via de dealer samen kunnen stellen en gekocht. Als extra opties half leer, afneembare trekhaak, sunset+raamomlijsting, Eibach en 17'' Oxxo lichtmetaal voor de zomerbanden. In de winter rijd ik op 16'' stalen velgen.
Wat me opvalt is hoe makkelijk deze auto rijd, heel voorspelbaar. Wel vraag ik mij af hoe dat in de zomer met de caravan zal gaan. Deze heb ik terug laten keuren naar 1000kg max. toelaatbaar massa (was 1200kg), maar de 1000kg zullen we waarschijnlijk nieteens halen. Wel ervoor gekozen om met een dakkoffer te gaan rijden. Auto is vrij licht en dat maakt het niet de meest stabiele combinatie. Ik hoop dat de verlaging van 30mm hier wat aan toe kan voegen.
Nu alleen nog op zoek naar Skoda naafdoppen voor de Oxxo velgen (dacht 68mm).
Wat me opvalt is hoe makkelijk deze auto rijd, heel voorspelbaar. Wel vraag ik mij af hoe dat in de zomer met de caravan zal gaan. Deze heb ik terug laten keuren naar 1000kg max. toelaatbaar massa (was 1200kg), maar de 1000kg zullen we waarschijnlijk nieteens halen. Wel ervoor gekozen om met een dakkoffer te gaan rijden. Auto is vrij licht en dat maakt het niet de meest stabiele combinatie. Ik hoop dat de verlaging van 30mm hier wat aan toe kan voegen.
Nu alleen nog op zoek naar Skoda naafdoppen voor de Oxxo velgen (dacht 68mm).