Nieuw lid op het forum op zoek naar nieuwe auto

Skodadude

Actief lid
Afb002.jpg Afb008.jpg Afb007.jpg Afb003.jpg

Hallo allemaal,

Mijn naam is Perry en ik ben woonachtig in Nieuwegein.
Als vertegenwoordiger rij ik globaal 50000 km per jaar door heel Nederland en was ronduit tevreden over mijn auto.
Nu ruim 2 jaar en meer dan 112000 tevreden kilometers heb ik kortgeleden afscheid moeten nemen van mijn O2 combi elegance.
Een Volvo XC 90 is toch iets steviger dan mijn O2.
Wel alle lof voor alle veiligheidsvoorzieningen, waardoor mijn schade beperkt is tot een gecompliceerde breuk in mijn wijsvinger.
Beter de O2 total-loss dan jij volgens mijn vrouw. :laugh:
De foto's in de bijlage kunnen voor Skoda liefhebbers dus schokkend zijn.:shocked:

Nu heeft elk nadeel, ook zijn voordeel, dus op naar de dealer om weer wat lekkers uit te zoeken.:24:
De keuze is duidelijk, het wordt weer een O2 Combi, maar dan de Elegance BL.
Prettige bijkomstigheid is dat de oude O2 Combi nog in de 25% bijtelling zat, en de nieuwe met de 1,6 TDI in de 20% valt.
Dit scheelt mij per maand omgerekend € 45,00 netto minder bijtelling dan de oude.

De eerste kwam bij SC Utrecht vandaan, toen ook goed kunnen onderhandelen over wat gratis extras, o.a. zonneschermen zij- en achterruiten en sieruitlaat, dashmount en inbouw telefoonoplader.
Gisteren al telefonisch contact gehad met zelfde verkoper, vanwege gipsarm stellen we bezoek uit tot a.s. zaterdag, maar telefonisch alvast wat kunnen scoren.
Dealer levert en bouwt Mobridge carkit en telefoonlader gratis in, levert Alu dakdragers gratis en eventueel extra korting op dakkoffer of iets anders.
Lijkt me geen slecht begin, maar eens kijken hoe het verder loopt.
Kleur zal nog wel lastig worden, de huidige vervanger is een O2Combi Amb.in Storm Blue, vrouw en ik allebei verliefd, maar niet meer leverbaar:mad:

Ben benieuwd naar de levertijden i.v.m. facelift, ik hou jullie op de hoogte.

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig ben je er heelhuids vanaf gekomen, behalve een wijsvinger dan. Als ik naar de foto's kijk ben ik verrast dat de O2 total loss is. Is de schade dan zo groot?

Skodadude

Actief lid
Ja,

De auto is financiel total loss.
2 Airbags, 2 gordelspanners, een nieuw dashboard, voorruit, radiateur, koplamp en wat blikwerk aan de voorzijde van de auto.
Ook nog de 120.000km beurt die eraan zat te komen.
Auto moest 42 maanden of 180.000km meegaan, zat nu op 26 maanden en 112.000km.

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp dat de andere auto een XC90 was. Nu wordt er vaak door botsveiligheids-experts gezegd, dat juist in dergelijk SUV's veel gewonden en doden vallen bij aanrijdingen omdat de auto's de krachten niet opnemen maar de versnellingen/vertragingen direct doorgeven aan de inzittenden. Je voelt mijn vraag al aankomen: hoe zijn de inzittenden van die XC90 er vanaf gekomen?

En natuurlijk voorspoedig herstel toegewenst.

Skodadude

Actief lid
De twee inzittenden hadden geen letsel, hoewel de oudere dame later wel klaagde over pijn in haar schouder, mogelijk van de gordel.
Ruim een week geleden nog telefonisch contact gehad, maar geen verdere klachten gekregen gelukkig.

Dank voor alle beterschapswensen.

Bovenaan Onderaan