Nieuw lid

Zo; Skodaforum heeft weer een nieuw lid bij.

Even een kort verhaaltje hoe ik aan mijn Skoda Octavia Greenline Businessline ben gekomen.

Ik rij al jaren een leasewagen en heb er ook genoeg versleten (Peugeot 206, Ford KA, Peugeot 306SW, Ford Focus, Peugeot 307SW, Renault Megan Coupe, Toyota Prius, VW Polo BM). Afgelopen jaar heb ik een job-hop gedaan naar een nieuwe werkgever; aangezien hij me blijkbaar redelijk snel binnen wilde hebben ben ik over gegaan tijdens mijn vakantie. Maar voor deze vakantie had ik mijn auto nodig (Polo). Geen probleem, ze namen zonder te morren het contract over welke nog maar 6 maanden zou lopen.

Ik had echter aan 1 ding niet gedacht; en dat was de aanpassing van de uitstoot vereisten per Januari 2015. Ik had mijn zinnen al gezet op een Skoda Octavia Combi GL BS met name voor de ruimte én de bijtelling; maar ik zag het geheel al in rook opgaan (ik wilde niet te veel kwijt zijn aan bijtelling ivm de kosten van de prive auto van mijn vrouw; dat was ook de reden dat ik een Polo heb gereden)

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn werkgever gevraagd om bij wat leasemaatschappijen te informeren of ze nog 14% auto's hadden staan (niet geschoten is altijd mis). De rook verdween want nog geen dag later had ik een offerte in mijn mail met de vraag "deze doen?". Een offerte voor een Skoda Octavia Combi GL BS; geimporteerd door de leasemaatschappij met de gedachten "die raken we toch zo kwijt", en dat was in dit geval dan ook.

De auto zou in stalling worden gezet en voor 't einde van 't jaar op kenteken worden gezet zodat ik nog kon genieten van 14% bijtelling. Zo geschiede en per 2 februari rij ik in deze auto.