Nieuw lid

Zo; Skodaforum heeft weer een nieuw lid bij.

Even een kort verhaaltje hoe ik aan mijn Skoda Octavia Greenline Businessline ben gekomen.

Ik rij al jaren een leasewagen en heb er ook genoeg versleten (Peugeot 206, Ford KA, Peugeot 306SW, Ford Focus, Peugeot 307SW, Renault Megan Coupe, Toyota Prius, VW Polo BM). Afgelopen jaar heb ik een job-hop gedaan naar een nieuwe werkgever; aangezien hij me blijkbaar redelijk snel binnen wilde hebben ben ik over gegaan tijdens mijn vakantie. Maar voor deze vakantie had ik mijn auto nodig (Polo). Geen probleem, ze namen zonder te morren het contract over welke nog maar 6 maanden zou lopen.

Ik had echter aan 1 ding niet gedacht; en dat was de aanpassing van de uitstoot vereisten per Januari 2015. Ik had mijn zinnen al gezet op een Skoda Octavia Combi GL BS met name voor de ruimte én de bijtelling; maar ik zag het geheel al in rook opgaan (ik wilde niet te veel kwijt zijn aan bijtelling ivm de kosten van de prive auto van mijn vrouw; dat was ook de reden dat ik een Polo heb gereden)

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn werkgever gevraagd om bij wat leasemaatschappijen te informeren of ze nog 14% auto's hadden staan (niet geschoten is altijd mis). De rook verdween want nog geen dag later had ik een offerte in mijn mail met de vraag "deze doen?". Een offerte voor een Skoda Octavia Combi GL BS; geimporteerd door de leasemaatschappij met de gedachten "die raken we toch zo kwijt", en dat was in dit geval dan ook.

De auto zou in stalling worden gezet en voor 't einde van 't jaar op kenteken worden gezet zodat ik nog kon genieten van 14% bijtelling. Zo geschiede en per 2 februari rij ik in deze auto.

Ik moet zeggen dat het een geweldige auto vind ondanks dat ik deze niet zelf heb kunnen configureren (op de trekhaak na) en ben verbaasd over de kleine gemakkelijke gadgets die er in verwerkt zitten zoals automatisch groot licht, corner verlichting, automatische navigatie als je tank bijna leeg is, ijskrabber etc. etc.

Zoals ik al zei is deze auto geimporteerd; na wat speuren op dit forum en alle codes over hebben getypt vanuit t boekje op een site ben ik er achter gekomen dat deze auto uit Belgie was (het lezen van de dealer stempel op de volgende bladzijde was misschien wel gemakkelijker geweest :) ), maar nu had ik dan ook gelijk een overzicht van alle opties die erin zaten. Helaas zijn sommige dingen blijkbaar niet standaard op een belgische auto (Geen afvalbakje, geen lade onder (bij/be)rijderstoel) maar dan wel standaard een brandblusser, noodhesjes en een EHBO setje (stelt overigens niet veel voor).

Een ander voordeel is dat er een BPM calculatie heeft moeten plaatsvinden; en dat geeft wel wat voordeel. Catalogusprijs is in dit geval 27044 geworden, waarbij ik PDC voor en achter heb, metalic/pearl lak, chrome dakrails en chome omlijsting ramen, DAB en Plus pakket. Volgens mij zou die toch wel wat duurder moeten zijn.

(Het rare vind ik wel automatisch groot licht; dit zou onderdeel moeten zijn van een of ander pakket.)
 

Joske

Forumguru
Welkom hier en bedankt voor je introductie!!

Tja, Belgische wagen... dat verklaart alles natuurlijk: Super configuratie denk ik dan :D

P.S. die grootlichtassistent stond bij mij na 5 km uit.... ik kreeg te veel "seintjes" terug vond ik ;)
 
Ochja; Als ik de configuratie zo bekijk met de catalogusprijs die ik heb scheelt t zo 20 euro netto per maand. Daar zou ik wel een lade voor kunnen krijgen neem ik aan.

(En anders een curver box met klitteband :tegek:)
 

CDK

Forumguru
Welkom boffert! Voor een dubbeltje op de 1e rang zitten hoe fijn is dat dan! ;) Veel plezier en veilige kilometers met je O3 toegewenst!
 

Cordoba

Forumguru
Of de lade achteraf makkelijk te plaatsen is, is ook afhankelijk van het model stoelen dat je hebt. Ik heb bij vorige modellen al mensen gehoord die voor pakweg 10 euro per stuk, die lades hebben aangeschaft in de UK via ebay.
 
Bovenaan Onderaan