Nieuw, maar al heel oud...

Captain Hook

Forumguru
Ik snap het eigenlijk niet zo goed, maar je schijnt hier eerst een topic te moeten aanmaken voordat je iets te koop kunt aanbieden... :pieker::sterretjes:

Terwijl ik al 10 jaar geregistreerd ben en al duizenden berichten heb geplaatst. En zelfs in het verleden al eens wat te koop heb aangeboden.

Zal wel een database s/w foutje zijn... ;)

Hmmm, helpt ook al niet.
Blijf de melding (Je hebt onvoldoende rechten om hier een bericht te plaatsen.) krijgen...

Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
Heb me hier ook al meerdere keren over verbaasd. Het schijnt zo te zijn dat, om wat voor reden dan ook, in het verleden besloten is geautomatiseerd te controleren of iemand iets mag aanbieden in de rubriek "te koop aangeboden". Wat ik er van begrepen heb moet je je eerst hebben voorgesteld in het "meet and greet"-gedeelte. Je krijgt dan een "vinkje" achter je naam. En dat "vinkje" heb je nodig om iets in de rubriek "te koop aangeboden" te kunnen plaatsen. De software controleert bij een plaatsing of je dat "vinkje" hebt. Spaart kennelijk een hoop werk voor de moderatoren. En veroorzaakt dit soort ongemak en irritatie bij hele trouwe leden. Het zal de vooruitgang zijn .................................... .

eriktv

Forumguru
Allemaal stapjes om dit forum spamvrij te houden, lijkt me heel goed :thumbsup:.

Stel je voor: je hebt een handeltje in, pak ‘m beet, telefoonhoudertjes. Dan kun je snel ff wat accounts aanmaken op autogerelateerde fora en direct je handel aanbieden, in het grijze gebied tussen commercieel en particulier. Hoe meer stapjes (en vooral wachttijd) je hebt, hoe minder aantrekkelijk het wordt. Net zoiets als de stickers bij banken dat de kluis een tijdslot heeft van tien minuten bijvoorbeeld.

Ik ben iig blij dat dit forum één van mijn laatste toevluchtsoorden zonder spam is.

En, @Captain Hook, ik ben pas zes jaar lid, dus nu heb ik alsnog de kans jou hartelijk welkom te heten :bloemen::D

Captain Hook

Forumguru
tip voor de forum beheerders:
maak dan die vereiste duidelijker, want nu is het wel een zoekplaatje. :pieker:
dit lezende:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/regels-van-de-bazaar.104/
"Nieuwe leden zullen zich minimaal eerst moeten voorstellen voordat een posting in de Bazaar mogelijk is."
staat er duidelijk nieuwe leden. Maar ik ben geen nieuw lid... ik ben al een heel oud lid...
Of ik begrijp de woorden 'nieuw lid' niet? :arghh:

En hoe lang moet je dan wachten totdat een aangemaakt Te Koop topic zichtbaar wordt? Dat vind ik ook nergens...
Topicstatus: Wachtend op moderatie alvorens openbaar te vertonen.

Canon-Eye

Forumguru
En hoe lang moet je dan wachten totdat een aangemaakt Te Koop topic zichtbaar wordt?
Daar staat geen vaste termijn voor, want dat is afhankelijk van de vraag wanneer een van de moderatoren tijd heeft gehad om het nieuwe topic te beoordelen. En 't is wel vrijwilligerswerk, hè...

Dat er bij het invoeren van dit voorstel-criterium geen onderscheid is gemaakt tussen nieuwe leden en de leden die er op dat moment al waren, snap ik dan ook wel weer. Was vermoedelijk een beetje te bewerkelijk. Maar er is best wel uit te komen, toch? Desnoods met wat toelichting van mede-forummers... ;)

B.Stuurder

Forumguru
Ik snap het wel, als je niet de duvel en z'n ouwe moer aangeboden wilt krijgen dan kun je niet anders.
Wel lastig voor jou, dat begrijp ik ook, maar doe het voor de groep zou ik zeggen!

Bovenaan Onderaan